دانستنی‌های تحصیلی؛

چگونه از درس خواندن لذت ببریم؟

اگر به دنبال لذت بردن از مطالعه هستید خواندن این بسته دانستنی تحصیلی را به شما توصیه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، برای موفق شدن در هر کاری باید به آن علاقه داشت. دانش آموزان باید از درس خواندن لذت ببرند در این صورت انگیزه‌ی آن‌ها بالا می‌رود و ساعات مطالعه آن‌ها افزایش می‌یابد. این امر باعث می‌شود به مطالعه عادت کنند و دیگر به آن به عنوان یک کار آزاردهنده و رنج‌آور نگاه نکنند.

اگردانش آموزان به صحبت‌ها و مصاحبه‌های افراد موفق در هر زمینه‌ای توجه کنند متوجه خواهند شد که یک ویژگی مشترک  در میان همه‌ی آن‌ها وجود دارد و  آن علاقه‌مند بودن به درس  است. 

دانش آموزان اغلب به دو دلیل عادت نکردن به برنامه درسی و لذت نبرد از درس نمی‌توانند به خوبی درس بخوانند. این دو حالت، به طور طبیعی برای اغلب دانش آموزان پیش می‌آید.

دانش آموزان می‌توانند با لذت درس بخوانند

راهکار هایی برای علاقمند کردن دانش آموزان به درس

دانش آموزان بهتر است در بازه‌های زمانی کوتاه و مناسب مطالعه کنند.  سعی کنند از مطالعه کردن در یک بازه‌ی زمانی طولانی و بدون وقفه خودداری کنند، زیرا درصد یادگیری و توانایی ذهنی‌شان پس از ۴۵ الی ۷۰ دقیقه مطالعه مداوم به طور محسوس کاهش می‌یابد و سبب می‌شود تا از درس خواندن خسته شوند. دانش آموزان باید با نظم  و مرحله به مرحله  پیش روند، زیرا  اگر جز به جز درس خوانده شود تاثیر مطلوبی  خواهد گذاشت.

دانش آموزان باید به اندازه کافی استراحت داشته باشند و با خواب آلودگی مطالعه نکنند. در حالت استرس مغز اطلاعات جدیدی را دریافت نمی‌کند. یک روز را برای فراغت سپری کنند.


بیشتر بخوانید: ترفندهای طلایی برای درس خواندن در کمترین زمان


دانش آموزان باید برای درس خواندن خود باید  هدف داشته باشند. زیرا با نداشتن هدف  احساس پوچی کرده  و آن را  دست نیافتنی تلقی می‌کنند، اما با داشتن برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت کامل می‌توانند به اهدافشان برسند. دانش آموزان درس خواندن را حتما به یک عادت روزانه تبدیل کنند.

ساعت14/دانش آموزان می توانند با لذت درس بخوانند

دانش آموزان با کمک چند فرد درس‌خوان که هدف مشترکی مثل درس خواندن برای امتحان دارند، یک گروه مطالعه‌ای تشکیل دهند. در مکانی مانند کتابخانه، بطور منظم همدیگر را ملاقات کنند. با تقسیم کردن تکلیف و همکاری برای حل مسائل مشکل، از پتانسیل گروه استفاده کنند. درس خواندن به همراه گروه، راه بسیار خوبی برای برخورد با موضوعاتی که متوجه نمی‌شوند یا هنگامی که از مطالعه لذت نمی‌برند خواهد بود. می‌توانند از زمان‌های استراحت برای فعالیت‌های کوچک مثل نرمش، راه رفتن کوتاه، خوردن میان‌وعده یا تماس گرفتن با یک دوست استفاده کنند. در وقفه‌های خاص درس خواندن از خودشان پذیرایی کنند.

قبل از شروع مطالعه نقاط خاصی را تعیین کنند که با رسیدن به آن‌ها به خاطر تلاش سخت به خودشان پاداش خواهند داد. برای رسیدن به هدف بزرگتر خودشان را تشویق کرده و هدایای خوبی را در نظر بگیرند.

دانش آموزان با داشتن انگیزه زیاد می‌توانند از درس خواندن لذت برده و نتیجه خوبی را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دانش آموزان می‌توانند با لذت درس بخوانند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
بچه ها را به هیچ احدی نباید سپرد بچه باید چسب مادر ویا در حالت مجبوری پدر باشند چون اقایان معمولا حواس پرتند.کار دست ادم می دهند.
آخرین اخبار