بهره برداری و اجرای ۴ طرح بندری به زودی در بوشهر آغاز می‌شود

بهره برداری و اجرای چهار طرح بندری به زودی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در استان بوشهر آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: چهارشنبه هفدهم مهر در آیینی با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، بهره برداری و اجرای چهار طرح بندری در استان بوشهر آغاز می‌شود.

سیاوش ارجمندزاده افزود: نیروگاه گازی برق ۴.۵ مگاواتی تعاونی کاربران مجتمع بندری نگین با قابلیت توسعه به ۸.۵ مگاوات با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسد.

او ادامه داد: عمده هدف اجرای این طرح تامین برق مورد نیاز بندر و کمک به پایداری آن است که امکان خرید آن از طریق دیماند جدید امکان پذیر نبوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این نیروگاه همچنین می‌تواند در صورت کمبود برق در بوشهر تولید مازاد خود را به شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عرضه کند.

ارجمندزاده عنوان کرد: لایروبی حوضچه دسترسی بندر محمد عامری تنگستان و دایک سنگی استحصال از جمله طرح‌هایی است که بهره برداری می‌شود و برای اجرای آن در مدت ۱۵ ماه، ۸۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او گفت: در این طرح، عملیات لایروبی حوضچه بندر به حجم ۱۱۰ هزار متر مکعب و احداث دایک سنگی استحصال با حجم مصالح ۷۰ هزار مترمکعب اجرا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین در سفر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به استان بوشهر، اجرای اسکله شمع و عرشه بندر محمدعامری به عنوان قسمتی از طرح توسعه این بندر، به طول ۹۰ متر و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود که مدت زمان اجرای آن ۱۸ ماه خواهد بود.

ارجمندزاده افزود: طرح توسعه بندر محمدعامری شامل اجرای اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۱۸۰ متر، ایجاد مستحدثات، تاسیسات و تجهیزات خشکی در پسکرانه است، که در دو بخش ۹۰ متری اجرا خواهد شد.

او گفت: در بندر تجاری بوالخیر تنگستان هم، ساخت اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر و دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر به عنوان بخشی از طرح توسعه این بندر، آغاز خواهد شد که برای اجرای این طرح در مدت ۲۰ ماه، ۲۵۲ میلیار ریال اعتبار هزینه می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: طرح توسعه بندر بوالخیر شامل اجرای اسکله شمع و عرشه بتنی به طول ۴۵۰ متر و احداث دایک سنگی به طول ۴۷۰ متر برای تامین فضای خشکی در پسکرانه و همچنین ایجاد مستحدثات، تاسیسات، و تجهیزات خشکی در پسکرانه است، که اجرای آن در سه مرحله پیش بینی شده است.

بندر عامری در چهار کیلومتری جنوب شهر دلوار و بندر بوالخیر نیز در  ۲۷ کیلومتری شمال دلوار در شهرستان تنگستان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

بهره برداری و اجرای ۴ طرح بندری در بوشهر آغاز می‌شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.