وزیر نیرو:

بالاترین درجه کم اتکایی به نفت خام را به‌دست خواهیم آورد

وزیر نیرو گفت: همان طور که با فداکاری ملت دفاع مقدس شکل گرفت با صبوری و پشتیبانی باالاترین درجه کم اتکایی به نفت خام را بدست خواهیم آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در آیین افتتاحیه پروژه‌های آبرسانی شهرستان کهگیلویه گفت : به برکت خون شهدا و صبوری و پایمردی مردم جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا از جهات مختلف و از جمله خدمت‌رسانی حکومت و دولت سرافرازی است.

او اضافه کرد: تصفیه‌خانه فاضلابی که در این استان افتتاح می‌شود که ۲۲۸ مین تصفیه خانه کشور است در حالی که ۴۰ سال پیش در همین کشور با جمعیتی به مراتب کمتر و درآمد نفتی بیشتر و بدون تحریم اقتصادی تنها چهار تصفیه خانه وجود داشت.

وزیر نیرو گفت: تصفیه‌خانه آبی که در این استان به بهره‌برداری می‌رسد ۱۴۶ مین تصفیه خانه آب است از این تعداد ۲۷ تصفیه خانه عمده در دولت تدبیر به بهره‌برداری رسیده است.

او با بیان اینکه نیمه سال ۱۳۹۲ جمعیت روستایی کشور که به شبکه‌های آبرسانی برای تأمین آب شرب سالم و پایدار وصل بود تنها ۹۰۰ هزار نفر بود، ادامه داد: در دولت تدبیر طی ۶ سال ۱۰ هزار و ۳۳۶ روستای دیگر شامل این ۴۰ روستا به شبکه آبرسانی وصل شدند و فقط در این ۶ سال جمعیت ۶ میلیون و ۸۴۵ هزارنفر از نعمیت آب برخوردار شدند.

اردکانیان تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۱۳۳۹ روستای دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد و تا پایان دولت دوازدهم یعنی تابستان ۱۴۰۰ دو هزار و ۵۰۰ روستای دیگر اضافه خواهد شد.

به گفته اردکانیان در حالی که در سال ۹۲ جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب سالم زیر یک میلیون نفر بود تا پایان دولت دوازدهم جمعیت برخوردار را به ۱۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

او گفت: هر هفته ۳۰ روستای کشور از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وزیر نیرو بیان داشت: در وزارت نیرو به مدد تلاش و فعالیت همه دست اندرکاران صنعت آب و برق به همت نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان استان و به ویژه آقای هاشمی‌پور که در پیگیری و تشویق و حمایت خدمتگزاران مردم جز نمایندگان شاخص هستند و همچنین به مدد حمایت دولت و اجازه مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کمپین «الف ب ایران» (آب، برق ایران) را از این هفته آغاز کردیم.

اردکانیان گفت: هر هفته یک پروژه بزرگ در سطح نیروگاه، سد، شبکه‌های بزرگ آبیاری و زهکشی، تصفیه‌خانه، مجتمع آبرسانی روستایی، نیروگاه خورشیدی و بادی افتتاح خواهیم کرد؛ و‌ی با اشاره به تحریم‌ها اظهار داشت: بالاترین درجه کم اتکایی به نفت خام را به دست خواهیم آورد و برای سال‌ها و دهه‌ها کشور را بدون اتکا به خام فروشی منابع زیر زمینی اداره خواهیم داد. همان گونه که با فداکاری دفاع مقدس شکل گرفت با این صبوری و پشتیبانی این نتیجه هم عاید خواهد شد.

وزیر نیرو در پایان یادآور شد: ماه‌های پیش‌رو نمایش بزرگ از حضور مردم در صف انقلاب و استقرار و پایداری نظام داریم انتخاب نمایندگان در مجلس مسابقه بزرگی است بین کسانی که می‌خواهندو می‌توانند که با تکیه بر داشته‌های کشور سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهند برنده و برندکان کسانی هستند که می‌توانندبالاترین درجه احساس رضایت در بین مردم ایجاد کنند.
انتهای پیام/غ

افتتاح ۲۲۸ مین تصفیه خانه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.