معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور مطرح کرد؛

تکمیل زیر ساخت‌های مراسم اربعین/ آماده خدمت رسانی به ۳ میلیون نفر زائر هستیم

جمالی نژاد گفت: در مراسم اربعین امسال طرح تفصیلی و طرح جامعی داریم که بر اساس آن از زیرساخت‌های برای خدمت‌رسانی استفاده می‌شود.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره آخرین اقدام‌های وزارت کشور برای برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: خوشبختانه برای برگزاری مراسم اربعین حسینی کارگروهی تشکیل شد تا زیر نظر این کارگروه زیرساخت‌های لازم برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم اربعین پیش‌بینی شود و ما شرایط هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین در ۴ مرزی که زائران از آن تردد می‌کنند را فراهم کردیم.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با تأکید بر این نکته که امورات مربوط به برگزاری مراسم اربعین به صورت روزمره انجام می‌شود افزود: برای برگزاری مراسم اربعین طرح تفصیلی و طرح جامعی پیش بینی شده است که بر اساس این دو طرح از زیرساخت‌های حمل و نقل آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در۴ مرز چذابه، شلمچه، مهران، خسروی استفاده می شود.

جمالی نژاد افزود: به این نکته توجه کرد که زیرساخت‌ها برای سفر تعداد محدودی از زائرین پیش بینی شده است و در حال حاضر خدمت‌رسانی از سوی وزارت کشور برای زائران بین ۲ تا ۳ میلیون نفر تدارک دیده شده است.


بیشتر بخوانید: وصول ۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات قانونی شهرداری در دو سال اخیر 


معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با تأکید بر این نکته که از چند سال گذشته اقدام‌هایی برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین پیش‌بینی شده است، ادامه داد: سال گذشته من خود از مراسم پیاده روی اربعین بازدیدی داشتم و باید اعلام کنم برای مراسم امسال زیر ساخت‌هایی از قبیل پارکینگ، آسفالت و ... در حال تکمیل است و خوشبختانه در حال رسیدن به استاندارد‌های خوبی هستیم.

جمالی نژاد تأکید کرد: موضوعات پیرامون برگزاری مراسم اربعین قانونی و دستورالعملی نیست و باید بدانیم که بیشتر اقدام‌ها در این حوزه به صورت دلی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: وزارت کشور این آمادگی را دارد که در حوزه زیر ساخت‌ها پابه پای نیاز‌های مردم حرکت کند و آنچه که مورد نیاز است را تأمین کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار