رونق مراکز پرورش ماهی در شهرستان نکا

مدیر جهاد کشاورزی نکا از تولید سالانه ۲۴۳ تن ماهی در مراکز پرورش ماهی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا با اشاره به اینکه صنایع آبزی پروری در بیشتر مناطق جهان برای تامین غذا، ارز آوری و اشتغالزایی مورد توجه است، گفت: مراکز آبزی پروری در این شهرستان شامل آب بندان ها، استخر‌های پرورش ماهیان سردآبی و مزارع منفرد است.

او با بیان اینکه سالانه ۲۴۳ تن ماهی در مراکز پرورش ماهی این شهرستان تولید می‌شود، افزود: این شهرستان دارای ۴۰ قطعه مزارع گرمآبی به مساحت ۱۳۸/۲ هکتار و ۲ قطعه آب بندان عمومی با مساحت ۱۱۸ هکتار بوده که علاوه بر مصرف زراعی در پرورش ماهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و تولید ۲۱۵ تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: یک قطعه مزرعه سردآبی با مساحت ۱.۵ هکتار و تولید ۸ تن و یک شرکت تعاونی صید پره با تولید ۲۰ تن در این شهرستان در حال فعالیت است.

موسوی با بیان اینکه ۲۱ نفر در مراکز آبزی پروری شهرستان نکا اشتغال دارند، افزود: امسال یک دوره کلاس آموزشی مهارتی پرورش و روش طبخ آبزیان با همکاری اداره شیلات در شرق مازندران برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: پرورش ماهی به علت صرف انرژی کمتر، استفاده زمین کمتر، قابلیت بالای تولید مثل و هزینه تولید ارزانتر مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/ م

تولید سالانه ۲۴۳ تن ماهی در شهرستان نکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار