وزیر نیرو خبر داد؛

هر ۴۵ روز بهره برداری از یک تصفیه‌ خانه فاضلاب/ ۲۲۸ تصفیه‌خانه فاضلاب داریم

وزیر نیرو گفت: هر ۴۵ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

هر ۴۵ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب ‌وارد مدار بهره‌برداری می‌شود‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آئین بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر سی‌سخت گفت: امروز یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشور‌ها میزان تاسیسات ایجاده شده در حوزه فاضلاب است.

او با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی تنها چهار تصفیه فاضلاب داشتیم، عنوان کرد: هم‌اکنون ۲۲۸ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور ایجاد شده است.
 
وزیر نیرو ایجاد تاسیسات در حوزه فاضلاب را از شاخص‌های توسعه دانست و گفت: هر ۴۵ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

اردکانیان ابراز کرد: در شرایط سخت تحریم‌های تحمیل شده و محدودیت‌های طبیعی همچون خشکسالی توانستیم یکی از خشکسالی‌ترین و یکی از ترسالی‌ترین‌ سال‌ها را با کمک مردم و مسئولان مدیریت کنیم.

او با بیان اینکه طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب پیشرفت‌های خوبی داشتیم، افزود: اجرای این پروژه‌ها نه یک بحث مهم در بهداشت عمومی، بلکه نقش تاثیرگذاری در حفظ محیط زیست و منابع زیرزمینی دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در مناطق کم آب و خشک دنیا حکومت‌ها موظف بوده آب شرب مردم را تامین کنند، اضافه کرد: نگاه بخش صنعت به فاضلاب یک منبع مطمئن آب است، زیرا امکان دارد آب‌های سطحی به دلیل خشکسالی‌ها با محدودیت روبه‌رو شوند.

اردکانیان با بیان اینکه امروز ۴۷ پروژه در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد، ادامه داد: ۷۰ پروژه در بخش تامین آب، برق و فاضلاب با اعتباری افزن‌بر ۸ هزار و ۳۲۴ در دست اجرا‌ست.
 
انتهای پیام/غ

۴۷ پروژه در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

برچسب ها: وزیر نیرو ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.