آغاز فعالیت موکب شهدای خراسان شمالی در مرز مهران

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد بزرگداشت اربعین حسینی در خراسان شمالی، از استقرار کامل موکب شهدای خراسان شمالی در مرز مهران خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمد صفری رییس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد بزرگداشت اربعین در خراسان شمالی گفت: امسال در مجموع هفت موکب به همت مردم شهرستان‌های خراسان شمالی فعال شده است که در سه نقطه مرز مهران، کربلا و نجف اشرف مستقر می‌شود.

صفری با بیان اینکه موکب شهدای خراسان شمالی با پشتیبانی مردم شهرستان‌های شیروان، فاروج، راز و جرگلان و ادارات و دستگاه‌ها در مرز مهران مستقر شده است، افزود: امسال موکب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در نجف اشرف هم برای اولین بار فعال شده که این موکب به همت مردم شهرستان‌های اسفراین، جاجرم و مجموعه ادارات این شهرستان‌ها مدیریت و پشتیبانی خواهد شد و در حال حاضر جانمایی آن در محل جاده اصلی ورودی به نجف، منطقه حولی، قبل از پله برقی، عمود ۱۸۶، حاشیه جاده سمت چپ کامل شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در خراسان شمالی به استقرار دو موکب اصحاب خراسانی و قمر بنی هاشم در کربلای معلی اشاره کرد که اولین موکب با مدیریت مردم بجنورد و موکب قمربنی هاشم به همت مردم شهرستان مانه و سملقان پشتیبانی خواهد شد.

او با بیان اینکه یک موکب در مرز مهران هم با مشارکت ادارات اوقاف استان‌ها از جمله اوقاف خراسان شمالی راه اندازی شده است، بیان کرد: دو موکب «باب الرضا (ع)» و «شهدای مدافع حرم» هم بعد از ایام اربعین که سایر موکب‌ها جمع آوری می‌شود، فعال شده و به زائرانی که قصد برگشت به کشور را دارند، خدمات رسانی می‌کنند.

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد بزرگداشت اربعین در خراسان شمالی، سهمیه امسال استان در پشتیبانی و اسکان زائران اربعین را روزانه ۱۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هزینه هر زائر برای اسکان و تغذیه مبلغ ۲۰ هزار تومان پیش بینی شده که تا کنون کمک‌های خوبی از سوی مردم صورت گرفته است.

 طبق برنامه ریزی‌های انجام شده موکب‌های مرز مهران از ۱۳ تا ۳۰ مهر و موکب‌های نجف و کربلا از ۱۶ تا ۲۷ مهر فعال بوده و به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/د

آغاز فعالیت موکب شهدای خراسان شمالی در مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.