مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان خبر داد؛

رشد ۷۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات حکومتی استان سمنان

حسن اسلامی راد گفت: ۲۲۴ پرونده در تعزیرات حکومتی استان سمنان تشکیل شده است که این رقم به ن پرونده‌ها ۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن اسلامی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه کل پرونده‌های ارجاعی استان به تعزیرات حکومتی ۲۲۴ مورد است گفت: این رقم به نسبت مشابه سال گذشته یعنی ۱۳۲ پرونده، از رشد ۷۰ درصدی برخوردار بوده است.

او ضمن بیان اینکه طی سال جاری تاکنون چهار هزار و ۷۸۰ مورد بازرسی از مراکز صنفی و غیر صنفی استان سمنان صورت گرفته است افزود: در این خصوص ۵۴۸ پرونده به ارزش ۱۳ میلیارد تومان تشکیل‌شده است.

تصویب ۳۳۴ مصوبه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان بابیان اینکه در طول شش ماه گذشته سال جاری تعداد ۵۶ جلسه در خصوص مبارزه قاچاق و کالا و ارز در سطح استان برگزار شد، ابراز داشت: این جلسات مجموعاً ۳۳۴ مصوبه را در پی داشت که این آمار به نسبت شش‌ماهه نخست سال گذشته (۴۱ جلسه با ۳۷۵ مصوبه) از رشد دو برابری تعداد جلسات حکایت دارد.

اسلامی راد ضمن بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۱ جلسه با ۱۷۲ مصوبه نیز از سوی فرمانداران استان به‌عنوان روسای کمیسیون‌های قاچاق کالا و ارز در سطح شهرستان‌ها برگزارشده است، تصریح کرد: این جلسات نیز به نسبت شش‌ماهه نخست سال گذشته (۲۳ جلسه با ۱۵۱ مصوبه) از رشد کمی و کیفی مناسبی برخوردار بوده است.

او اظهار داشت: در بحث ثبت‌نام سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در استان سمنان به‌عنوان استان پایلوت کشور، برای اجرای این طرح تاکنون ۱۳ هزار و ۴۰۵ واحد به‌منظور دریافت تأییدیه ثبت‌نام کردند.

تولید ۳۹۸۰ دقیقه برنامه در صدا و سیما با محتوای مبارزه با قاچاق

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان بابیان اینکه در خصوص اقدامات فرهنگی و تبلیغی به‌عنوان یکی از مباحث مهم در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: تولید سه هزار و ۹۸۰ دقیقه برنامه از سوی صداوسیمای مرکز استان ازجمله آن‌ها است که از این میزان یک هزار و ۹۸۰ دقیقه مربوط به واحد صدا، ۵۲۰ دقیقه در حوزه سیما، ۱۲۸ مورد مربوط به بخش خبر و ۱۲۱ آیتم تولیدی نیز به فضای مجازی مربوط می‌شود.

اسلامی راد در ادامه تصریح کرد: ساخت سریال قطعه گمشده در خصوص سال حمایت از کالای ملی و پخش از شبکه سراسری و تولید و پخش زنده ۳۰ قسمت برنامه ۹۰ دقیقه ویژه افطار رمضان با محوریت حمایت از تولید ملی و اشتغال در سطح استان نیز از اقدامات فرهنگی بود که با همکاری صداوسیمای مرکز سمنان و مشارکت دانشگاه سمنان و صنعتگران استان به انجام رسیده است.

او بابیان اینکه برگزاری ۹۲ کارگاه آموزشی در سطح استان و همچنین انجام مسابقات ورزشی، چاپ بنر و پوستر از دیگر اقدامات فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برشمرد و افزود: انتخاب یکی از برنامه‌های صداوسیمای مرکز سمنان با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کالای ایرانی در جشنواره تولیدات مراکز، یکی از توفیقات صداوسیمای مرکز استان در راستای حمایت از کالای ایرانی بوده است.

انتهای پیام / م

 

برچسب ها: قوه قضاتئیه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.