مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

پیگیر ادامه خرید گوجه با نرخ حمایتی هستیم

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: برای جلوگیری از متضرر شدن گوجه کاران و خرید کل گوجه شهرستان، پیگیر ادامه خرید این محصول با نرخ حمایتی هستیم.

پیگیر ادامه خرید گوجه با نرخ حمایتی هستیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به خرید حمایتی گوجه فرنگی اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل سرد و ناپایداری‌های جوی و وقوع رخداد‌های طبیعی با ترافیک خرید مواجه و شاهد ازدحام بیش از اندازه کشاورزان برای دریافت معرفی نامه در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی هستیم.

او ادامه داد: برای جلوگیری از متضرر شدن گوجه کاران و خرید کل گوجه شهرستان، پیگیر ادامه خرید گوجه با نرخ حمایتی هستیم و به همین منظور نیازمند به مراکز خرید بیشتری هستیم تا قبل از فرارسیدن سرمای پاییزه کل محصول جمع آوری شود.

رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر ۵ مرکز، خرید گوجه فرنگی را با نرخ مصوب انجام می‌دهند که با توجه به تقاضای بیش از حد جوابگوی گوجه تولیدی نیست و اجرای طرح خرید حمایتی به دلیل حجم بالای تولید گوجه فرنگی به شکل کامل امکانپذیر نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به مشکلات خرید گوجه فرنگی اشاره کرد و افزود: صیفی کاران به علت بی توجهی به هشدار‌های سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی و رعایت نکردن الگوی کشت با مشکل شدید افت قیمت گوجه فرنگی مواجه شده اند به گونه‌ای که اجرای طرح حمایتی نیز به دلیل کمبود مراکز خرید و ظرفیت پایین جوابگوی این مشکلات نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه گوجه فرنگی محصولی پر هزینه است و زیان ناشی از افت قیمت جبران ناپذیر است، از کشاورزان خواست کشت محصولات پاییزه و بهاره سالیانه خود را با هماهنگی جهاد کشاورزی به گونه‌ای مدیریت کنند، تا برای ارائه محصول در بازار دچار مشکل نشوند و شاهد مشکلات ناشی از عرضه و تقاضای محصول نباشیم.

انتهای پیام/چ

خرید گوجه فرنگی از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
همین خرید های توافقی هست که کشاورزان را نسبت به کاشت اینگونه محصولات تشویق می کند
آخرین اخبار