سونامی كه دير يا زود گريبان‌گير آموزش و پرورش خواهد شد

به نظر مى‌رسد تا سال١٤٠٠، قرار است سونامى هولناكى با خروج بيش از ٣٥٠ هزار معلم از آموزش و پرورش، بزرگى خود را به رخ بكشد.

سونامی ای كه دير يا زود گريبان گير آموزش و پرورش خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلاتی است که آموزش و پرورش با آن مواجه است و هر چند وقت یک بار مسئولان آموزش و پرورش زنگ خطر این کمبود را به صدا درمی‌آورند و در مورد آن هشدار‌هایی می‌دهند.

تازه‌ترین این زنگ خطر‌ها دو هفته بعد از شروع فصل مدارس و به دست مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران به صدا در آمد.

محمدصیدلو، مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با وجود بیش از صدهزار مدرسه‌ موجود در کشور و نبود تناسب بین ورود و خروج معلمان به وزارت آموزش و پرورش، کمبود معلم امری طبیعی است.

او افزود: معاونان مدرسه براساس قانون باید ۶ ساعت آن هم در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی تدریس کنند، اما مدیران مدارس به دلیل گرفتاری در مدرسه معاف شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: در سه پایه اول ابتدایی به دلیل علایق عاطفی که بین دانش آموزان و معلم ایجاد می‌شود یک معلم تا پایان سال تحصیلی کار تعلیم و تربیت را انجام می‌دهد.

صیدلو گفت: در پایه چهارم، پنجم و ششم باید معاون مدرسه یک روز در هفته را آن هم در درس‌هایی که توانایی دارد تدریس کند.

او با بیان اینکه هیچ مشکلی نیست که معاون مدرسه تدریس کند، افزود: بعضی از اولیا فکر می‌کنند که به دلیل نبود معلم در مدرسه معاون تدریس می‌کند، درحالی که این قانون است و در دوره دوم ابتدایی این اتفاق عجیب نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش درباره نبود معلم در هفته‌های ابتدایی مهر، بیان کرد: علاوه بر یکی دو سال اخیر که با کمبود نیرو مواجه هستیم در سال‌های گذشته هم این اتفاق افتاده بود که در هفته‌های ابتدایی شروع سال تحصیلی، به دلیل جابجایی نیرو‌ها، معلم سر کلاس حاضر نباشد.

صیدلو گفت: مجوزی از وزارت آموزش و پرورش دریافت کردیم که ۱۵۰۰ نفر از سوادآموزان در استان‌های دیگر مدارکشان را برای تدریس به استان تهران ارسال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران درباره بازنشستگی معلمان در اواسط سال تحصیلی، تصریح کرد: گاهی بعضی معلم‌ها ابتدا یا اواسط سال تحصیلی بازنشسته می‌شوند.

او ادامه داد: تا عید نزدیک ۵۰۰ نفر از همکاران بازنشسته می‌شوند و در زمان‌های مختلف این اتفاق می‌افتند و ما نمی‌توانیم کاری در این زمینه انجام دهیم.


بیشتر بخوانید: توضیحات آموزش و پرورش درباره کمبود معلم مدارس


اما مشکل کمبود نیرو در مدارس به تازگی پیش نیامده است چراکه ابراهیم سحرخیز معاون اسبق وزرات آموزش و پرورش با انتقاد از عملکرد این وزارتخانه طی سه دهه گذشته گفت: در طول سی سال گذشته، آموزش و پرورش بدون داشتن یک برنامه مدون در بازه زمانی میان مدت یا بلندمدت در حوزه مدیریت منابع انسانی، در بزنگاه شروع سال تحصیلی با تکیه بر جذب معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروی‌های شرکتی و بعد‌ها مربیان پیش دبستانی و معلمان خرید خدمات آموزشی، به خیال خویش از مخمصه تامین معلم، به موقع گریخته است.

سحرخیز بیان کرد: از اواخر دولت سازندگی تا پایان سال ۸۵ این مراکز به حالت تعطیل درآمدند، به محل برگزاری آموزش‌های کوتاه مدت تبدیل شدند و بیشتر مدرسان آن‌ها، راهی دبیرستان شدند تا بساطشان به موقع برچیده شود.

او افزود: استخدام از طریق آزمون نیز در حدی نبود که مجالی را برای ورود هرچه بیشتر علاقه‌مندان به حرفه معلمی فراهم کند.


پاسخ به سوالات دانش‌آموزی را اینجا بخوانید


معاون اسبق آموزش و پرورش ادامه داد: طی تمام این سال‌ها سیاست‌های وصله پینه‌ای مختلفی اتخاذ شده است مانند استفاده از معلم تمام وقت با حداقل ۳۰ تا ۳۶ ساعت کار در هفته، پرداخت ۸ تا ۱۲ ساعت حق‌التدریس به بازنشستگان، دونوبته‌سازی مدارس و افزایش تراکم در کلاس، اما امروز کاشف بعمل آمده است معلمان دست آموزش وپرورش را خوانده‌اند و از طرح معلم تمام وقت استقبال لازم و قابل اعتنایی به عمل نیامده است. بازنشستگان نیز حاضر نیستند برای چند ساعت کار نسیه که پرداخت آن گاهی بیش از یک سال به طول می‌انجامد تحقیر را به جان بخرند.

سحرخیز در ادامه با اشاره به راهکار‌های خروج از بن بست کمبود نیرو در آموزش و پرورش گفت: اخذ ردیف‌های استخدامی معادل خروج نیرو‌های بازنشسته، فعال کردن دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی با حداکثر ظرفیت لازم برای پذیرش دانشجو صرفاً در جنس و رشته‌های مورد نیاز، جذب از طریق آزمون سراسری و جلوگیری از تحمیل استخدام‌های فله‌ای و ناعادلانه از سوی مجلس می‌تواند علاجی بر درد کمبود معلم در مدارس کشور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
واقعا‌اموزش‌داره‌افتزاع‌میشه‌معلم‌ورزشی‌که‌ده‌‌ساله‌معلم‌ورزش‌الان‌بره‌اموزش‌ابتدای‌تدریس‌کنه‌‌هیچی‌هم‌بلد‌نیست‌نماینده‌کلاسه‌خجالت‌اوره‌واقعا....
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۳:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
افتضاح رو درست بنویس بعد از آپ انتقاد کن
Iran (Islamic Republic of)
جباران
۲۱:۴۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
با عرض سلام و وقت بخیر
این اقای مسئول حرفی زدن که منو واقعا زنجیده خاطر کرد
منظور ایشون از استخدام فله ای دقیقا چیه؟این توهین به چه کسی بحساب میاد؟
من خودم با مدرک کارشناسی علوم تربیتی(که ۴سال در دانشگاه درس اموزگاری خوندم)و الان دارم خودمو برای آزمونی آماده میکنم که سطح سوالات در حد آزمون کارشناسی ارشد و بعضا دکتراست،منابع درستی معرفی نشده(بخصوص در قسمت دروس عمومی)،چقدر ریزش داریم در قسمت آزمون کتبی ،مصاحبه چند مرحله ای بسیار سختگیرانه هم کلی داوطلب حذف میکنه،۱سال هم اموزش در نظر گرفته شده(که البته بدون حقوق و مزایا چه بسا نوشتند هزینه هم باید بشه،بر خلاف دانشجوهای رسمی دانشگاه فرهنگیان)اون وقت من نوعی علمم کمتر از کسی هست که در دانشگاه فرهنگیان درس میخونه؟؟؟
این طزز حرف زدن برازنده یک مسئول نیست
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۳:۲۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
نسنجیده حرف میزنن.
مطمئنا استخدامی ها از تربیت معلما خیلی بهترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اگر به معیشت معلمان رسیدگی شود همین معلمان نیز کمبودها را تاحد امکان کامل می کنند. ضمنا معلمی کار هر کسی نیست معلم باید عاشق باشد نه برای این که شغلی داشته باشد سراغ این کار برود. و همچنین تعداد زیادی از معلمان بازنشسته میشوند و یا شده اند و جایگزین نشدن انها باعث کمبود معلم می باشد فقط من نمی دانم چرا ابتدای هر سال آموزش و پرورش اعلام می کنند ما کمبود معلم نداریم و یک هفته بعد این کمبود دیده می شود مگر ایشان در جای دیگری خدمت می کنند که از وضعیت معلمان بی خبرند پس چطور از وضع زندگی و مشکلات فراوان معلمان باخبرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۹:۴۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید، واسه بار دوم میخوام ازمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنم، همش یکی یکی میگیرن، اونم نه همه شهر ها، کل استان فارس 14 تا سهمیه ازاد تو دبیری تربیت بدنی، فقط شهرستان ما نصف این کمبود معلم ورزش داره، متاسفانه خبری که از تلوزیون پخش شد و من رو ناراحت کرد این بود که طرف بازنشسته شده دوباره برگشته شده معلم ورزش،
همین هم میشه، بعد از بازنشستگی برمیگردن، با حقوق بازنشستگی و یه حقوق کمتر و بدون بیمه جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اینا باید فراخوان بزارن از کارشناسی به بالا ، شرط سنی ۴۰ سال ، بیان مصاحبه و ازمون بزارن و شایستگی های هر فرد رو بسنجند بعد استخدام کنن ، بخدا بچه هامون گناه دارن الن به پیر و جوون بودن نیس ، بعضی معلمای جوون هم میبینی اینقد عصبین که اصلن برا بچه ها وقت نمیزارن، این حق ما دهه شصتیا بود که مدرک گرفتیم ولی اصلا از استخدامی خبری نبود، اکثر تحصیل کرده های دهه شصت بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
پس چرا اینقدر سختگیری می‌کنند برا استخدام دولت همه حرفاتون الکی بود بعد از ده سال استان ما نیرو میخواد اونم نوشته در هر رشته ای یک نفر کلا ده تا نیرو برای تمام استان تازه اونم اگر قبول بشند تازه یکسال دوره دارند بعد بچه من 16 روزه از مدارس میگذره و معلم ندارند خود من و 4 تا خواهر برادرم لیسانس و فوق لیسانسم و بیکار
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۲۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
آموزش وپرورش اهمیتی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۰:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
البته اگردرآموزش وپرورش تصمیم بگیرندارزشیابی های دانش آموزان بطورواقعی وبه حق انجام دهندآمارمردودی های سالانه بسیاربالا میرودوتعداددانش آموزان تقریبا دوبرابرفعلی خواهدشدکه گرفتاری آموزش وپرورش دوچندان فعلی میگردد.هرساله دیپلمه هایی بیسوادکه فقط مدرک گرفته اندفارق التحصیل شده وازآموزش وپرورش خداحافظی میکنندتاپشت کنکوربمانندیابه تحصیل دررشته های غیرکاربردی هزینه بربپردازند.معضل آموزش وپرورش ریشه داراست ونیازبه یک دگرگونی کلی واصولی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۰۰:۱۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اگه کمبود معلم داریند چرا این لیسانس بیکار تو جامعه هست.
Czechia
یوسغی
۰۰:۰۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
قانون سن استخدام،حق التدریسی،قراردادی،سواد اموزی،کار در مناطق محروم،همه اینها یک طرف،اگر همه مدارک و شرایط لازم رو برای کار در آموزش و پرورش داشته باشی،تا زمانی که پارتی نداشته باشی و سفارشت رو نکنن،فقط باید تماماشاچی باشی
Czechia
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۲۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
واقعا کمبود نیرو دارن؟ اگ کمبود نیرو داشتن کنکورو اسونتر میگرفتن و برای معلمی سخت‌گیری‌های این چنینی نمیکردن وباعث سوق افراد به سمت معلمیو رشته ی انسانی میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
امروز به سلامتی دولت تدبیر که وزیرش فانی ادعا داشت ۳۵۰ هزار نیرو اضافه داریم یک راننده غلطک از شهرداری یکی از شهرهای فارس به مدرسه ما ه عنوان معلم معرفی شد و سر کلاس تشریف بردند و یک نفر پتزا پز هم فردا از شیراز تشریف میاره برای پایه اول
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
راهکارش اینه مدارس از حالت یک شیفته به دوشیفته تغییر بدهند تا معلمانی که داوطلب هستند در شیفت دوم هم بصورت اضافه کاری تدریس نمایند و مشکل کمبود معلم حذف بشه و تازه تراکم کلاس ها از 40 نفر به 20 نفر تغییر یابند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
واقعا معلمي شغل وحشتناكيه
خواهر من دبيره از شدت فشار كار چهارتا از رگهاي قلبش گرفت و عمل قلب باز شد
تازه آموزش و پرورش حاضر نيست بازنشسته اش كنه و ميگه قلبت خوب شده و بايد برگردي سر كار
انگار تا وسط كلاس جون ندن ولكن معلما نيستن
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۲۰:۱۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
دولت محترم! باور کنید اگر مشکل معیشت و حقوق معلم برطرف بشه هم نیرو های افزایش پیدا می کنند و هم نیروهای موجود با قوت و قدرت بیشتری تدریس میکنند...
مشکل دیگر هم عدم اعمال مدرک ارشد و دکتری برای دانشجو معلمانی است که دوره کارشناسی رو به اتمام رسوندند. خواهشا پیگیر مشکلات معلمان و دانشجو معلمان باشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
زهرا
۲۰:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
چراازهمین داوطلبان کنکور۹۸استفاده نمیکنیدازآنهایی که به مصاحبه دعوت شدندومصاحبه راردنشدن ولی درنهایت مردودشدندرتکمیل ظرفیت استفاده کنید.شمارابه خدا ماکلی درس خوندیم وتلاش کردیم باکلی آرزو.
Iran (Islamic Republic of)
راشین
۱۹:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
بنده مدیر یکی از مدارس در تهران هستم شرایط ما از حد بحران هم گذشته روسای ما چنان بلایی به سر ما می اورند وچنان باند وباندبازی در اموزش وپرورش حاکم هست که روز شماری میکنم از این مهلکه نجات پیدا کنم وضعیت اموزش وپرورش ما تاسف باره ومتاسفم که وزیر ومعاونانشان هیچ فکری برای نجات این سازمان نمیکنند هنوز در تهران مدارس ما بدون معلم و بدون معاون هستند . نمیدونم چرا هیچکس دلش برای اموزش وپرورش نمیسوزه این بچه ها سرمایه های این آب وخاکند تورو خدا به داد آموزش وپرورش برسید اقای وزیر
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۹:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
وزارت آموزش و پرورش بجای اینکه بیاد و دم به دم ازمون استخدامی بذاره و پول سوا کنه بهتره تمرکزشو روی جذب مدارک بالا هایی بذاره که بیکارن. چون به اندازه کافی آزمون ارشد و دکترا محک خورده ان.
وگرنه غیر این باشه همش پارتی بازی و سیا بازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
از نظر من به عنوان یک معلم که آینده خطرناکی برای جامعه علمی کشورم میبینم، باید استخدام در تعداد زیاد از بین افراد با انگیزه و مستعد صورت بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۹:۲۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
یکی ازراه حل ها افزایش سن پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
ورود حق تدریس ونعضتی وسریازمعلم ،40ساله حالا به اموزش اینا تا 70سالگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
چی بگم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
M. B.
۱۸:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
باسلام
1خیانت به موقع ای بود که کسانی که سهمیه داشتند ودردانشگاه درس خوندن استخدام شدن
2بابا سربازمعلم 79تا90چرااستخدام می کنید؟ خب از90 به بعدکه هم سواددارهم سن پایین واسه استخدامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
تقصیر خود اموزش پرورش هست از بازنشسته ها دل نمیکنع مجبورند ۳۰سال وایسن بیست سال بازنشست کنن تا نیروی انسانی جوان بکارگرفته بشن برای رشته اقتصاد تو تهران یک نفر دبیر میخواستن مگه میشه همچین چیزی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
لطفاً یادداشت مرا بخوانید!
۱۷:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
در قلب تهران از مدرسه ای که نزدیک به 30 دبیر در آن تدریس می کنند فقط 7 نفر شاغل هستند و باقی باز نشسته!!
آموزش و پورش برای تامین و تربیت نیرو در خواب خوش به سر می برد.
بسیاری از دبیران بازنشسته برجسته که در کار خود پخته هستند به دلیل عدم پرداخت به موقع حق التدریس کمتر رغبت به تدریس دارند.
نکته دیگر این که اگر قرار است از معلمان نخبه باز نشسته استفاده شود قرار دان سقف خطا و دور زدن قانون را به دنبال دارد چون تعداد زیادی از آنان وقتی بیش از 14 ساعت تدریس دارند ساعات بیش از 14 را به حساب همکاران شاغل می ریزند. فرضاً ممکن است دبیری که سر کلاس می رود مدرک لیسانس داشته باشد ولی از آن جاکه مبلغ به حساب معلمی با مدرک فوق لیسانس ریخته می شود دولت حق التدریس اضافه ای می پردازد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
توی همین بخشنامه ی اخیر جذب نیروهای نهضت فردی رو میشناسم که ۴۳ سال سنش هست و به مواد مخدر هم اعتیاد دارد وعلی رغم داشتن مرک تحصیلی غیر مرتبط این فرد جذب آموزش وپرورش شده است.
وآنوقت جوانانی که در قالب طرح خرید خدمات چندسال است که مشغول به کارند و باتوجه به دوره های مختلف معلمی که در این چندسال سپری کرده اند وباتوجه به همه ناملایمات که برایشان در این چندسال وجود داشته است باعشق و علاقه کار کرده اند حالا باوجود این عزیزان از کار برکنار شده اند وبه نوعی این دولت با آینده ی انها بازی کرد.
لطفا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
چرا با برنامه ریزی از چندین سال قبل تربیت معلم نیروی کافی استخدام نکرد که الان مجبور نباشین هر کسی که یکسال نهضت تدریس کرده با هر سن و سالی و بدون مدرک استخدام و حق التدریسی میکنین
Iran (Islamic Republic of)
محمد م
۱۷:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
ای کاش آقایان کمی تنگ نظری رو بذارن کنار مجلس تصویب کرد نیروهای خدماتی که مدرک لیسانس وبالاتر دارند میتون تبدیل سمت بدن و آموزشی شن ولی افسوس آقایان نیروی غیر متعهد رو بیشتر قبول دارن که بیان فجایع که همه اطلاع داریم درست کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
مگه هر کسی دکترا گرفته بچه درسخوان بوده نه عزیزم مدرک داشتن دلیل باسواد بودن نیست اون هم مدرکهای این دوره زمونه درضمن بچه هایی که تربیت معلم قبول میشن اکثرا دارای رتبه های خوب در کنکور هستند با این تحلیلتون نشون دادید واقعا فقط مدرک دارید نه سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
خدایا عاقبت فرزندان این مرز و بوم را به خیر کن.....
Germany
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
معلم یا استاد باید هنر وفهم اموزش دادن را بلد باشد در هر مقطعی . ارشد و دکترا برای هر مقطعی لازم نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
15 روز از سال تحصیلی میگذره در استان اصفهان و بچه پیش دبستان من در مدرسه دولتی هنوز معلم نداره بعد آموزش پرورش آگهی استخدام داده و برای خود اصفهان رو هم رفته 10 تا معلم هم نمیخواد اونم شرط سنی گذاشته تازه با اون شرایط سخت قبولی و یکسال دوره و... این همه لیسانس گرفتیم و تو خونه نشستیم خود من یکیش
دهه شصتی ها رو بدبخت کردید
Iran (Islamic Republic of)
مدیر مدرسه
۱۶:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
از زمانی ک مراکز تربیت معلم جمع شدن بیشترین ضربه ب آموزش وپرورش خورده شد چون هر نیرویی با هر مدرکی سفارش شده و وارد آموزش وپرورش شدند ک نه تنها دوره کلاس‌داری را ندیده بودند بلکه توانایی تدریس ورفتار با دانش آموزان و....را نداشتند وبدترین بلا را بر سر نظام آموزشی آوردند وتنها راه جذب نیرو تقویت دانشگاه فرهنگیان وتربیت دبیر شهید رجایی هست که البته افراد بدون سهمیه وارد شوند واز توانایی جسمی وروحی وشایستگی های رفتاری برخوردار باشند
Iran (Islamic Republic of)
س. ش
۱۶:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
آموزش پرورش باید فکر اساسی بکنه به جای اینکه از کسانی که نمره علمی کنکور و داشتن و به مصاحبه هم دعوت شدن استفاده کنه لقمه رو دور سرش میچرخه بچه هایی که مصاحبه رو هم خوب دادن کنار گذاشته شدن. بعد کسایی جذب میشن که بدون هیچ دردسری از دانشگاه‌ها مدرک. گرفتن باور کنید ما حاضریم هیچ حقوقی به عنوان دانشجو معلم به بچه هامون تعلق نگیره ولی جذب دانشگاه فرهنگیان بشن اطمینان داشته باشید که داشتن تراز علمی بالای 6500 برای رشته تجربی یعنی سطح علمی خوب و اطمینان داشته باشید که با تلاش شبانه روزی محقق شده. باور کنید بچه های ما میتونن معلمان و دبیران خوبی باشن. نذارید دوباره پشت کنکور بمونن از این بچه ها برای تکمیل ظرفیت کمک بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
البته من با شما موافقم که باید این جوانان با استعداد و با انگیزه به کار گرفته شوند ولی به هر حال مصاحبه و آزمون لازم هست. ولی بدون سفارش و پارتی.
Iran (Islamic Republic of)
یک فرهنگی
۱۵:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
من مدیر یک هنرستان شبانه روزی روستایی هستم.مدرسه ای بدون معاون آموزشی معاون عمومی نیروی خدماتی پرورشی.
تنها ی تنها.
تاامروز حتی فرصت نکرده ام به اولیایی که بچتاهاشان غایبند اطلاع دهم
Iran (Islamic Republic of)
جواتی
۱۹:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
عزیز درکت میکنم.مشابه زیادداری!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
لطفا صدای مارا به گوش مسولان محترم برسانید ما معلمانی هستیم که مدرک کارشناسی مارا در حکم اعمال نمی کنند این درحالیه که زمانی که مادر دانشگاه درس می خواندیم هیچ کس مانع ما نشد فقط ۲سال درس خواندیم با هزار بد بختی الان ۲ساله اقای دیوان عدالت اداری مدرک مارا قبول ندارند بیشر ما کسانی هستن که تا ۱سال دیگ باز نشست میشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
هر وقت صحبت از استخدام آموزش وپرورش وبی معلم بودن مدارس پیش میاد داغ دل ما لیسانسه های رشته های دبیری تازه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
باید از جوانان تحصیلکرده سایر دانشگاهها که بیکارهستند به موازات نیروهایی که بازنشسته و خارج می شونداستخدام صورت پذیرد،. چرا فقط افراد معدل الف جذب شوند یا افرادبازنشسته فلان دوره وفلان دانشگاه و...؟!!! مگر تمام معلمانی که از روز اول شروع به فعالیت و تدریس کرده اند معلم بوده اند؟آنهاهم به مرور سوار بر کارشدند و به جوانب امور وفرایند آموزش براساس تجربه وآموزش ضمن خدمت مسلط شدند . خیلی از خروجی های همان معلمان دهه شصت وهفتادو هشتاد افرادتحصیلکرده و موفق شده اند،کی گفته فارغ التحصیلان معدل الف حتما درامرتدریس و حرفه معلمی دارای موفقیت بیشتری اند و بهتر آموزش می دهند؟مگر ملاک بهتربودن و برتری افراد رنج معدل هست و آنهم فقط الف!!!مسخره هست،هنوزهم این افکارپوسیده را درطرزفکر بعضیها شاهدیم،معیارشایستگی و مهارت افراد به معدل نیست،چه بسا فردی بامعدل ب ازیک معدل به اصطلاح الف برتر و بامهارت ترباشد،و همچنین اگر بنا به عدم استخدام و جذب سایرفارغ التحصیلان دانشگاهها به بهانه نبود تجربه ونداشتن تخصص باشد پس الان نباید هیچ ارگان و دانشگاه وشرکت و کارخانه ای درکشورنیرو داشت . آموزش وپرورش باید ازماده۲۸ چند ده هزارنفر را درهرسری استخدام بگیرند ونه اینکه با ظرفیت اندک ۱۰یا۱۵هزارنفری و تازه آنهم به صورت مشترک که باید به صورت مجزا ثبت نام به عمل آید،یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
بهترین کاری که میشه کرد جذب ازطریق ماده ۲۸ که واقعا سوادشونم بالاست وهمه ی فیلترارو هم ردکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
هر وقت صحبت از استخدام آموزش وپرورش وبی معلم بودن مدارس پیش میاد داغ دل ما لیسانسه های رشته های دبیری تازه میشه زمانی که ما سال آخر دانشگاه بودیم آموزش وپرورش درخواست نیرو داد ولی چه نیروی معلمهای نهضت رو استخدام رسمی کرد وکسانی که پدر یا مادرشون فرهنگی بودن یعنی من خودم یادمه همکلاسی من که وقتی ما رفتیم دانشگاه اون ترم ۲بود ما فارغ التحصیل شدیم واون کلی واحد پاس نکرده بازم داشت طوری که استادها از حضورش سرکلاسها کلافه وشاکی بودن از بس شیرین میزد فقط بخاطر اینکه نهصت درس میداد استخدام رسمی شد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۱۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
من خودم یکی از همین افراد حق التدریس هستم چه فایده داره گزارش این خبرها وقتی هیچ سودی نداره بله مشکل زیاده هر لحظه هم بیشتر میشه خبر رسانی بدون چاره هیچ فایده ای نداره من و امثال من با مدرک فوق لیسانس باید عمرمون بیهوده بگذره و افرادی که به اصطلاح رفتن فرهنگیان درس خوندن و از همون اول استخدام میشن سر کار باشن و ...............
Iran (Islamic Republic of)
راضیه،ن
۱۴:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
چرا با وجود این همه نیروی جوان و خلاق فارغ التحصیل از بهترین دانشگاهها باید با کمبود نیروی انسانی مواجه باشیم آیا این حرف درستیست؟؟اصلا با منطق جور در میاد؟ازمونهایی برگزار میشود که سخت تر از کنکوراستکنکوراست آیا اینجور نیرو گزینی صحیح است؟؟بنظر من باید فرصت تدریس یه تمامی فارغ التحصیلانی که عشق تدریس دارن داده شود بعد بهترین نیرو از بین اینها انتخاب شود
Iran (Islamic Republic of)
Mahboobeh
۱۴:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام.این همه ازکمبودمعلم می نالیدبچه های که باسختی رتبه خوب توکنکورآوردن .مصاحبه هم قبول شدن تکمیل ظرفیت بزنین.جوان هاهم برن درس بخونن برای دانگاه فرهنگیان.هراستان ۳۰تاتکمیل ظرفیت بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
معیشت معلم را درست کنید کمبود معلم درست خواهد شد ونیروهای توانمند وارد این گودمی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
درپاسخ به بی نام،والا خوب اعتمادبه نفسی داریدکه بادیپلم وسن ۲۷ انتظارشغل معلمی رادارید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
چرا حق التدریس معلمان رسمی در سال ۹۷ را کامل پرداخت نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
بهترین راهکار برای جبران کمبود معلم، دادن فراخوان جذب تمامی فارغ التحصیلان ارشد و لیسانس دانشگاه ها با معدل الف هستش، تا هم عدالت در استخدام حفظ شده باشه و هم معلمان باسواد آموزش بچه هارو در دست بگیرن، این طرح از جذب دانشگاه فرهنگیان هم بهتره
پس تا دیر نشده فراخوان جذب را بدید.
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
این کار حتما میشه....البته اگه عدالت برقرا ر بشه....
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
معلمان باید معلم تربیت بشن نه لیسانس دانشگاه ها با معدل الف
Iran (Islamic Republic of)
رستمی
۱۵:۰۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام...کاملا بجا و خوب نوشته اید...بهتر از این هم نمیشود..‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
خدا خیرت بده کاش شما وزیر اموزش و پرورش بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
در جواب اونیکه گفته معلم آموزش دیده بهتره باید عرض کنم؛ معلم باید باسواد باشه و خودش نمره عالی گرفته باشه تا بعدش انتظار نمره عالی از دانش آموزش داشته باشه، و این بهتر از این هستش که معلم بیسواد دوره دیده بیاد الکی وقتشو تو کلاس تلف کنه و وقت بچه هارو هم بگیره تا بچه ها دوباره مجبور به رفتن به کلاس تقویتی بشن !!!
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
راهکاری که می تواند کمبود معلم را تاحدودی جبران کند تعیین بهترین تدریس ها در کشور و عرضه آن بصورت لوح فشرده و نیز از طریق اینترنت به دانش آموزان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
اگراین راهکارقابل اجرا بود کشورهای توسعه یافته اجرا می کردند حتی باساخت ربات باز نیازبه معلم ازبین نمی رود
-
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
استخدام معلم ماده 28 بزرگترین خیانت به بچه های مردم است خواهشا فقط ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهید و معلم واقعی تربیت کنید .
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
معلم تربیت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
بزرگترین خیانت استخدام حق التدریسی ها و نهضتی ها هستش نه ماده۲۸ که به سختی آزمون استخدامی و گزینش و دوره یکساله رو در دانشگاه فرهنگیان رد می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
اتفاقا آموزش و پرورش شهرستان سمیرم با استخدام افرادی در حدود سنی 50 به بالا در رفع این مشکل پیشتاز و دانش آموزان متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان رو رد صلاحیت کردند. علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
فارغ التحصیل بهترین دانشگاه ها با مدرک دکتری به صورت حق التدریسی ازشون استفاده میشه و تنبل ترین دانش آموز همون معلم با داغون ترین رتبه کنکور میره تربیت معلم قبول میشه!
4 سال بعد با مدرک دکترا هنوز حق التدریسه ولی دانش آموزه استخدام رسمیه و همکار هم هستن!
حالا تصور کنید اون دانش آموزه بشه مدیر و اون تصمیم بگیره نیازی به حق التدریسه هست یا نه!
واقعا آدم از این آینده نگری و برنامه ریزی که صورت میگیره لذت میبره
-
مهدی
۱۳:۵۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
برادر عزیز بنده با رتبه 900 تربیت معلم رفتم و و جالبه که تمامی بچه ها رتبه پایین داشتن حتی رتبه 36 تجربی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
اره واقعا دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
کمبودمعلم دارن اماشرایط سنی روب 24سال افزایش نمیدن ازاون طرف نیرو غیرمتخصص با سن بالا قبول میکنن ولی بچه های پشت کنکوری بخاطرچندماه ک بیشتراز22سال سن میرسن از انتخاب محروم میشن کاش رسیدگی میشداین حرف تعداد زیادی ازبچه های کنکوری ست
Iran (Islamic Republic of)
فریدون سلیمانی
۱۰:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
آموزش پرورش حاضر به استخدام سرباز معلم ها نیست اینا دوسال تجربه کسب کردند تو بدترین شرایط تدریس کردن دوره رفتن حیف است که این دوسال تجربه نابود شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سرباز معلم که سوادزیادی ندارد برای تدریس؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
سرباز معلم
۱۵:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
در جواب اونی که بهت پاسخ داده گفت سرباز معلم سواد نداره...تعبیرش از سواد چیه اگه اینطوری میشناسم طرف معلم رسمی فارغ دانشگاه فرهنگیان بود نمیتونست سه خط نامه واسه مرخصی بنویسه من واسش نوشتم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
آیا حاضریم برای هر کار تخصصی هر کسی که بیکاره رو بکار بگیریم افکار و اندیشه های فرزندانمان بی ارزشتر از تمام مسایل است واقعا آموزش تخصص نمی خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ایمان توکلی
۱۰:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
به دولت است که به جای استخدام نیروی جدید از بازنشسته ها استفاده کنه
۳۰۰ هزار بازنشسته حد اقل ده سال دیگر می توانند کار کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
وقتی جوان ها بیکار هستند چرا بازنشسته ها کار کنند؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
چرا انقدر عجولانه رفتار میکنید؟!!!خوب ازبین بازنشستگانی که درطول خدمتشان موفق وبرگزیده بودند شرط سنی وتجربی یافیلترهایی بگذارید وانتخاب کنید.باورکنیدخیلی موفق تر خواهندبودتا دیپلم وفوق دبپلم بی تجربه تازه کاری که تخصصش معلمی نیست!چرا اموزش وپرورش را بازی فرض میکنیدکه هربیتخصصی میتواندوارداین بازی شود؟!!!به فکر اینده بچه های این مملکت باشی.اگر اموزش وپرورش انقدر بی برنامه باشد چطور میتوان توقع داشت خروجی این وزارتخانه جامعه ساز ونخبه ودلسوزمملکت باشد؟اندکی تامل!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
خودتون می فرمایید بااااز نشسته
یعنی 30سال کار کرده پاداششم گرفته توانشم کم شده حالا درسته پول خوبه ولی طمع هم بشدت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
ازبازنشسته ها استفاده کنید وحقوق خوب هم بدهید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
باشه حتما
Turkey
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
پس جوان ها چیکار کنند برای شما بسه بگذارید جوانها بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
معلمهای دانشسرایی قدیمی که ازسن ۱۴سالگی دراستخدام دولت بودندازپارسال دارندبازنشست میشن.معلمی متخصص که ۳۰سال تجربه داردوازطرفی باسن ۴۴سال هنوزهم جوان است ومیتواندتدریس داشته باشد.اگرآموزش پرورش معوقه نداشته باشدوحقوق به موقع پرداخت کند چه کسی بهترازاین معلمان که اکثرشان نمونه منطقه ای ،شهرستانی یاکشوری بودند.بهترازدیپلمه های تازه ورود بیسواداتدکه باگذراندن یک دوره ۱۲۰ساعته یاکمتروبیشتر،بخوان آینده بچه های مظلوم را به تباهی بکشانند.میتواند از بین معلمان بازنشستی،بهترینهاوموفقها راانتخاب نمایدوباتضمین حقوق،ازانهابرای تدریس استفاده کند.همان حقوقی که باید به دیپلمه های بی تجربه های تازه ورود بدهد،به بازنشستگان کم سن وموفق بپردازد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
خودم سال 69 وارد آموزش و پرورش شدم و امسال بازنشسته می شوم و 45 سالمه اما با این وضعیت یک روز هم حاضر نیستم بمونم
Turkey
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
بگذارید جوانهای لیسانس ومدارک بالاتر وارد کار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
معلمین بازنشسته رادوباره بکار نگیرید بخدا ظلمه اینهمه لیسانس وفوق لیسانس بیکار داریم که به هر جا میکوبند کار گیرشون نمیاد انصاف نیست
Iran (Islamic Republic of)
سمیه صادقی
۰۹:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام،این کمبود معلم رو دوباره با استخدام های غیر قانونی نیروهای خدماتی و شرکتی که بدون اطلاعیه جذب کردن،استخدام می کنن،و بچه های ما رو بد بخت می کنن،تا حالا آگهی و آزمونی برای این نیروها دیده نشده،پس چرا باید استخدام بشن،اون وقت کسی مثل که دانشجوی دکتری ریاضی هستم ،باید برم استخدام آموزش و پرورش رو ثبت نام کنم،تا فقط یه نفر اونم با سهمیه بر میدارن رو امتحان بدم
Iran (Islamic Republic of)
پدربازنشسته دوفرزند ارشد
۰۹:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
باسلام وادب خدمت وزیرمحترم آموزش وپروزش حقیرپدر دوفرزنددختربامدرک کارشناسی ارشد ازدانشگاه دولتی وبامعدل19 هستم علیرغم تلاش فراوان درامورتحصیل وکسب رتبه بسیاربالار ورنج ومشقت مالی فراوان که یه بازنشسته هستم واشتیاق فراوان فرزندان عزیزم درشغل شریف معلمی نزدیک به 3 سال است هردری زدم به دربسته خورم که حتی به جهت دلخوشنک ما درمدرسه ی غیرانتفاعی تدریس نمایند واقعا یک بار خودتون را جای ما بگذارید مگر مااهل این کشور وآب وخاک نیستیم پس چراباتوجه به بخشنامه بازنشستگی همچنان عده کثیری درمسندمعلمی مشغول هستند ومیل رفتن هم راندارند وافرادی مثل ما وبقیه باید درحسرت بمانیم لطفا چاره ای بکنید اگر مسئول دلسوزی پیدامیشه آماده هرگونه مذاگره حضوری حتی درحضور وزیرمحترم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
دولت تمام بودجه مملکت را در قالب پرداخت حقوق و بهانه های نداشتن معلم و کلنگی بودن مدارس و تجهیز آنها می دهد و هر سال این نابسامانی ها بیشتر می شود , با این همه پولی که از دانش آموزان , خیرین میگیرید
بابا یک کم از بریز و بپاش ها کم کنید و اوضاع را درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مطمئن باشید این مسئولین اونقدر دست روی دست میگذارند تا یه روزی اجباراً همه کسایی که مدرک دیپلم و زیر دیپلم دارند استخدام آموزش و پرورش کنند!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ٱه خدای من
۰۹:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
ولا معلمی هنر است نه شغل. امار بگیرید که چند درصد از دانش اموزان از مدرسه متنفرند. درس معلم گر بود زمزمه محبتی ، جمعه به ......... ولی متاسفانه در حال حاضر هر مدرک به دستی به راحتی وارد اموزش و پرورش می شود. خدا عاقبت ا.پ و اموزش عالی را بخیر بفرماد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
در مرحله اول باید تمامی مدارس یکسان و همه دولتی شوند و دوم باید از نیروهای با مدرک ارشد جهت ابتدایی و دوره اول استفاده شود و سوم مراکز غیر انتفاعی و آموزشگاههای خصوصی بسته شود خصوصا کلاسهای مربوط به کنکور و آموزشگاههای مربوطه که تبدیل به یک مافیای آموزشی شده اند و تنها مردم و استانهای محروم ضرر می کنند با این روشها معلمان وقت و انرژی خود را در کف کلاس می گذارند
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۹:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
واقعا آدم تعجب میکنه!!!! هر جا رو نگا کنی از کمبود نیرو مینالن در حالی که کلی جوون متخصص بیکارن! اموزش پرورش میگه کمبود نیرو دارم ولی این همه فارغ التحصیل های رشته های مختلف مثل دبیری، ریاضی، ادبیات و ... رو نمیبینه، وزارت بهداشت از کمبود نیرو میناله، پرستارا مجبورن اصافه کاری های اجباری بیان و اصافه کاری ها همه فول، ولی وقتی به استخدامی میرسه تو کل استان فقط ده نفر پرستار میگیره!!!! اینا استخدام نمیکنن تا مجبور نباشن پول اضافی پرداخت کنن و از نیرویی که دارن تا میتونن کار میکشن
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۰۸:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
تو شهر ما یاسوج که مثلا مرکز استان هست به جز ابتدایی و کودکان استثنایی کنکور سراسری علوم تجربی کلا ۱ نفر دانشگاه فرهنگیان و رجایی نیرو خواست اونم مهندسی صنایع مبلمان
دریغ از یک دونه زیست شیمی یا هر چی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
نه موضوع این نیست دیگه مدرسه دولتی وجود نداره ..همه شدن خصوصی هیچ معلمی هم بیمه نیست یعنی پرونده ای تو اموزش پرورش نداره .. بخاطر همین تعداد معلمان کم نشان میدن ...
-
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
اشتباه از آن آنجا شروع شد که در یک مقطع زمانی جذب دانشجو از تربیت معلم حذف گردیده واز آن طرف آموزش عالی بورس دانشجو در رشته دبیری محدود کرده بود،البته آن هم به تدبیر وزارت آموزش وپروش!!!!!!!!!
United States of America
بی نام
۰۸:۳۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
خب نمیشداین آزمون استخدامی راشرایط سنیشایکم میبردیدبالاترمن دیپلم دارم عاشق معلمیم به خاطرمشکلاتی نتونستم برم دانشگاه الان بااینکه 27سالمه بخاطر2سال نتونستم توآزمون شرکت کنم بااینکه بابامم جانبازه ولی درصدش پایینتراز25درصده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
کمبود معلم سونامی است اما بکار گیری معلمان بی سواد در آموزش و پرورش آن هم در گستره ی وسیع فوق سونامی است که در چند سال اخیر به شدت در حال انجام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
خوب این همه آدم بیکار توی کنکور دانشجوی دبیری بگیرید مثل سالهای خیلی قبل
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۷:۱۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام چرا معلم های بازنشسته به خدا کلی جون بیکار هستند که با حداقل حقوق حاضر هستند بیان تدریس کنند معلم حق التدریس بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
طرح ازمون اصلح هم همین بود که نزاشتن . فارغ التحصیلان را ازمون میگیرنزو بعد یکسال اموزش میدن میفرستن مدارس
این را رد کردن اما چند سال پیش خدمات اتاق من در اداره اموزش و پرورش را که فوق دیپلم داشت مثل بقیه خدمات قراردادی ، پیمانی کردن با دوره 120 ساعته در تابستان اماده کردن و مهر فرستادن سرکلاس جالبه هر سال پایه هایشان را عوض میکنند چون هیچی بلد نیستن . حلالا شدنم معلم ورزش اینهمه ضرر به دانش اموزان ابتدایی زدن ولی حاضر نیستن طرح اصلح که فارغ التحصیل دانشگاههای معتبر هستن را بپذیرن.
آخرین اخبار