شهرداری سنندج بیش از ۲ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی پرداخت کرد

شهردار سنندج گفت: نیمه اول امسال ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل درآمد شهرداری در قالب سهم نیم درصدی به کتابخانه‌های عمومی این شهر پرداخت شد.

شهرداری سنندج بیش از ۲ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی پرداخت کردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حشمت‌اله صیدی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان در جمع خبرنگاران به نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: امسال براساس آنچه قانون، شهرداری را موظف کرده اقدام به پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه‌ها کردیم.

او با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور ما نسبت به سایر نقاط دنیا به ویژه کشور‌های اروپایی بسیار پایین‌تر است، اضافه کرد: می‌طلبد هر فردی به سهم خود شرایطی را برای مطالعه بیشتر نسل جوان و نوجوان امروز و همچنین نسل آینده فراهم کند.

صیدی افزود: یکی از برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نامگذاری یکی از پارک‌های شهر به نام بوستان کتاب است تا اینگونه فضایی عمومی برای تبادل کتاب در سنندج ایجاد شود.

او یادآور شد: یک دستگاه اتوبوس را به طور رایگان در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار دادیم تا به عنوان کتابخانه سیار در محدوده شهر از آن استفاده کنند.

محور موضوعی پنجمین روز از برپایی نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان، هنر و معماری بود که به نام زنده‌یاد استاد علی اصغر کردستانی نامگذاری شد.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از ۱۰ مهر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در سنندج کار خود را آغاز کرد و تا ۱۵ این ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ و عصر‌ها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ پذیرای بازدید مردم است.

انتهای پیام/ز

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در کردستان

برچسب ها: کتاب ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.