در گفت‌وگو با وکلای ملت بررسی شد؛

چرا وزرای اقتصادی، غایبان جلسه غیرعلنی مجلس شدند؟

جلسه غیر علنی امروز مجلس درحالی به بررسی هدفمندی یارانه‌ها پرداخت که وزرای دولت در این جلسه حضور نیافتند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از چند هفته قبل اعلام کرده بود که قرار است جلسه غیرعلنی به منظور بررسی شیوه پرداخت یارانه‌های پنهان و پیدا برگزار شود، پس از کش و قوس‌های فراوان و وعده برگزاری این جلسه غیرعلنی با محوریت چنین موضوع کلانی و انتقال آن از هفته‌ای به هفته دیگر، نهایتا صبح امروز این جلسه برگزار شد.

اما این تمام ماجرا نیست، رسانه‌ها با توجه به آنچه پیشتر از حضور وزای دولت در این جلسه غیر علنی، خبر خود را مخابره کرده بودند، در خبر آغازین امروزشان از حضور وزاری دولت خبر دادند در حالی که وزرا تنها به فرستادن معاونان خود به بهارستان اکتفا کرده بودند.

اهمیت شیوه پرداخت یارانه‌ها بر کسی پوشیده نیست و نمایندگان مجلس بار‌ها درباره این موضوع تذکر داده‌اند، کما اینکه این موضوع در بودجه بندی سال آینده هم تأثیر بسزایی دارد، اما گویا وزرای دولت ترجیح دادند که در جلسه مهم حضور نیابند.

جلال محمودزاده در گفت‌وگویی می‌گوید با توجه به عدم حضور وزرای دولت مجلس نمی‌تواند به تنهایی درباره موضوع یارانه‌ها تصمیم بگیرد.

لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که وزرای دولت دغدغه‌های مجلس را نادیده می‌گیرند؛ همچنین چندی پیش تعدادی از نمایندگان مکررا تذکر دادند که چرا وزرای کار و اقتصاد به منظور بررسی نحوه تخصیص یارانه کالا‌های اساسی در کمیسیون‌های مجلس حاضر نمی‌شوند.

چرا وزرای اقتصادی، غایبان جلسه غیرعلنی مجلس شدند؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور باید درباره عدم حضور وزرا در جلسه غیرعلنی مجلس توضیح دهد

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در این رابطه به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید که ما بر اساس ضرورت‌های کشور تصمیم گرفتیم تا امروز به صورت غیرعلنی به مواردی مانند یارانه در حوزه انرژی و بخش‌های مختلف دیگر و همچنین مسائل کلان بودجه و اقتصاد به فهم مشترکی برسیم، اما متأسفانه هیچ کدام از وزرای دعوت شده در مجلس حضور نیافتند؛ لذا معاون پارلمانی مجلس باید در این رابطه به مجلس توضیح دهد.

دولت علاقه‌ای به مسئله یارانه‌ها نشان نمی‌دهد

همچنین سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عدم حضور وزرای اقتصادی دولت در جلسه غیرعلنی مجلس می‌گوید که قانون به دولت اجازه داده تا درباره یارانه‌ها تصمیم بگیرد، پس دولت نیاز به تصمیم جدید مجلس ندارد، اما پارلمان در نظر داشت تا در جلسه امروز در جریان روند اجرای قانون یارانه‌ها قرار بگیرد، اما به نظر می‌رسد که دولت مایل نیست درباره اجرای قانون توضیحی دهد و در ضمن علاقه‌ای به موضوع یارانه‌ها نشان نمی‌دهد.

عدم حضور وزرای اقتصادی دولت در جلسه غیرعلنی مجلس خوب نبود

در ادامه علی مطهری نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آنچه در صحن غیرعلنی مجلس اتفاق افتاد، گفت: ما در صحن غیرعلنی مجلس این موضوع را مطرح کردیم که چرا وزرا نباید در جلسه‌ای به این مهمی حضور پیدا کنند، تنها معاونان وزرا و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه غیرعلنی امروز حضور داشت؛ معتقدم که رفتار دولت در راستای عدم حضور وزرای اقتصادی در صحن غیرعلنی مجلس خوب نبود، بنابراین قرار است که در این باره توضیحاتی از سوی دولت ارائه شود.

غیبت وزرای اقتصادی در جلسه غیرعلنی مجلس جای سوال دارد

همچنین اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عدم حضور وزرای اقتصادی در مجلس گفت: آقای لاریجانی باید در این رابطه تصمیم بگیرن، قرار است که معاون پارلمانی رئیس جمهور به توضیح بپردازد؛ به نظر می‌رسد که تعدادی از وزرا به مأموریت‌های کاری رفته بوده‌اند و همین به دلیل همین حضور نیافته‌اند، اما به هرحال عدم حضور آ‌نها در جلسه‌ای مهم که برای هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده بود جای سوال دارد و ممکن است که اصلا دولت نخواهد در ساماندهی یارانه‌ها اقدامی انجام دهد.

به نظر می‌رسد نظر به آنکه تشکیل جلسه غیرعلنی مجلس از چندین هفته قبل برنامه ریزی شده بود عدم حضور هیچ کدام از وزرای اقتصادی مجلس در جلسه غیرعلنی توجیحی ندارد و لازم است دولت جواب قانع کننده‌ای در این باره ارائه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار