بازدید وزیر کشور عراق از مرز شلمچه

وزیر کشور عراق با حضور در مرز بین المللی شلمچه از وضعیت تردد زائران ایرانی و اتباع خارجی اربعین از این گذرگاه مرزی بازدید کرد.

  به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،وزیر کشور عراق به همراه احمد سیاهپوش سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره روز دوشنبه برای اطلاع از آخرین وضعیت تردد زائران ایرانی به سمت عراق از زیر ساخت های مرز شلمچه دیدن کرد.

یاسین الیاسری وزیر کشور عراق در بازدید از مرز روند تردد زائران در شلمچه را رضایت بخش توصیف کرد و افزود:شرایط و امکات مناسبی در این گذرگاه مرزی در بخش عراق و ایران برای عبور آسان زائران اربعین تدارک دیده شده است.

او افزود:دولت عراق هم امکانات خود را برای تامین امنیت زائران و برگزاری با شکوه اربعین حسینی به کار بسته است.

کوروش مودت معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز گفت:در دیدار با وزیر کشور عراق در خصوص تسهیل در عبور اتباع خارجی همچنین کامیون های حامل تجهیزات مورد نیاز موکب رایزنی شد.

او افزود:برای تسهیل در عبور کامیون های حامل تجهیزات موکب ها به عراق  نیاز است گذرگاه دوم شلمچه به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کند و در این خصوص با وزیر کشور عراق رایزنی لازم انجام شد تا لوازم مورد نیاز موکب ها به سرعت به عراق ارسال شود.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین گفت:زائران پاکستانی به دلیل نوع گذرنامه بر ای ورود به عراق با مشکل مواجه هستند که در این خصوص نیز با وزیر کشور عراق گفت و گو شد.

انتهای پیام/ د

بازدید از مرزبین المللی شلمچه

برچسب ها: اربعین حسینی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.