وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛

تخصیص ۹ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های روستایی در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۹ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان از طریق موسسات عامل در اختیار طرح‌ها و پروژه‌های روستایی قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در همایش ملی روز روستا و عشایر در بیرجند بیان کرد: تاکنون در حوزه برق، مخابرات، طرح‌های هادی روستایی، بهداشت و درمان و زیربنا‌های اساسی اقدامات خوبی انجام شده است.

او با بیان اینکه در برخی روستا‌ها با داشتن اینترنت پرسرعت باز هم شاهد خروج مردم از روستا‌ها به شهر‌ها بوده ایم، افزود: علی رغم اینکه تمام خدمات را به روستا‌ها بردیم، اما باز هم نتوانستیم توقف خروج مردم از روستا‌ها را داشته باشیم.

شریعتمداری با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم اشتغال و بیمه حمایتی روستا‌ها مورد توجه جدی قرار گرفت، گفت: با اجازه رهبری و مصوبه شورای اسلامی تسهیلات ارزان قیمت روستایی و عشایری با نرخ شش و چهار درصد در اختیار عشایر و کارآفرینان قرار گرفت.

او با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان از منابع ارزی تبدیل به ریال شده و با ارز نیمایی به دستگاه اجرایی و حمایتی ابلاغ شده است، گفت: از این میزان هفت هزار و ۱۱۶ میلیارد تومان سهم دستگاه‌های بخشی و سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به نهاد‌های حمایتی اختصاص پیدا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به دنبال زلزله کرمانشاه برای توسعه فعالیت‌های اشتغالزایی ۶۰۰ میلیارد تومان در اختیار این استان قرار گرفت.

او بیان کرد: از مجموع این منابع ۹ هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان معادل ۸۳ درصد منابع از طریق موسسات عامل در اختیار طرح‌ها و پروژه‌های روستایی قرار گرفته است.

شریعتمداری با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون بالغ بر ۱۸۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد شده است، گفت: این امر باعث شده سهم اشتغال در سبد اشتغال روستایی از ۳ درصد در بهار سال ۹۷ به ۲۵ درصد در بهار امسال افزایش یابد.

او با بیان اینکه اگر نتواتیم منابع را به صورت چرخشی در اختیار روستاییان قرار دهیم سهم اشتغال کاهش می‌یابد، گفت: پیشنهاد جدیدی به مجلس داده ایم که از این منابع به صورت چرخشی از این منابع بهره‌مند باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: میزان بیکاری در تابستان سال ۹۷ در روستا‌ها نسبت به سال جاری از ۷.۷ درصد به ۶.۶ درصد رسیده است.

او با بیان اینکه از مجموع این اعتبارات بیشترین یهم در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است، افزود: امروز در مزرعه‌های تولیدی زرشک و شتر مرغ خراسان جنوبی شاهد نتایج مطلوب این اعتبار بودیم.

شریعتمداری بیان کرد: در جریان اجرای طرح از تمامی دریافت کنندگان تسهیلات نظارت‌هایی انجام می‌شود که با جلوگیری از اتلاف منابع در رسیدن به اشتغال روستایی کمک شود.

او با بیان اینکه برنامه توسعه کسب و کار‌ها در مناطق روستایی و اشتغال خرد را در دستور کار داریم، گفت: حاصل این فعالیت‌ها ایجاد ۴۷۰ هزار اشتغال و تثبیت اشتغال‌های موجود است.

شریعتمداری با بیان اینکه بیمه اشتغال روستاییان از دیگر محور‌های مد نظر برای تثبیت جمعیت روستا‌ها است، گفت: امروز یک میلیون بیمه شده فعال در این صندوق داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۳۰ درصدی بیمه زنان در این صندوق خبر داد و افزود: تاکنون ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این صندوق‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/پ

 

همایش ملی روز روستا و عشایر

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.