رییس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد؛

دشمن امنیت غذایی مردم را نشانه گرفته است

رفیعی پور گفت: دشمن امروز در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه ،وزارت جهاد کشاورزی را نشانه گرفته و به جنگ تولید و به خطرانداختن امنیت غذایی مردم روی آورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همایش روز ملی دامپزشکی جنوب استان کرمان با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشور در جیرفت برگزار شد.

در این همایش رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت:دامپزشکی تنها سازمانی است که مسئولیت چندین وزارتخانه را بر دوش دارد و ۴۰۰ خدمت تعریف شده را با ۴۰ هزار نیرو به جامعه ارائه می‌دهد.

 علیرضا رفیعی پور افزود: کارکنان دامپزشکی به عنوان حافظان جان و سرمایه مردم همواره جان خود را به خطر می‌اندازند تا حافظ جان مردم باشند.

 او بیان داشت: دشمن امروز در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه وزارت جهاد کشاورزی را نشانه گرفته و به جنگ تولید و به خطر انداختن امنیت غذایی مردم روی آورده است.

 حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی هم با تقدیر از سازمان دامپزشکی به واسطه اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی در جنوب استان کرمان گفت: در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان دامپزشکی با کمترین نیرو فعالیت می‌کند که هر نیرو وظیفه پنج کارشناس را متحمل می‌شود.

احمد حمزه با اشاره به وجود منطقه تالاب جازموریان در جنوب استان کرمان گفت: این منطقه یکی از مناطق پر استعداد کشور در حوزه پرورش دام به ویژه شتر است که با حمایت از دامداران و بهره برداران می‌توان این منطقه را در زمره مناطق تامین کننده قسمت عمده‌ای از نیاز بازار گوشت کشور لحاظ کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان هم در این مراسم از ظرفیت خوب جنوب استان برای تولید علوفه خبر داد و گفت: در کنار ظرفیت تولید علوفه توجه به صنعت دامپروری رونق تولید را در پی دارد.

جهانگیر برخوری گفت: در دامپروری ۷۰ درصد کار تامین علوفه است که این مهم در جنوب کرمان با توجه به شرایط آب و هوایی در دسترس است. 

او با بیان اینکه هر ساله با توجه به نزدیکی جنوب کرمان با مرز‌های شرقی حجم زیادی دام قاچاق به منطقه جنوب استان کرمان وارد می‌شود تامین پست‌های قرنطینه‌ای را از نیاز‌های ضروری منطقه دانست و گفت: با توجه به وجود ظرفیت خوب دامپروری در جنوب کرمان احداث کشتارگاه‌های صنعتی در منطقه و تشویق سرمایه گذاران در منطقه برای سرمایه گذاری می‌تواند به صنعت دامپروری رونق دو چندانی ببخشد.

موسی پور مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری کرمان هم با اشاره به عملکرد خوب دامپزشکی در جنوب کرمان و کشور در زمینه جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام گفت: در حال حاضر با مدیریت فدایی استاندار در استان در حال برنامه ریزی در حوزه تولید شیر در استان هستیم که با همکاری دستگاه‌های متولی بتوانیم از ظرفیت تولید شیر استان برای فرآوری و تولید محصولات با کیفیت استفاده کنیم.

  اواز ورود دام قاچاق به کشور بعنوان زنگ خطر جدی برای به خطر افتادن صنعت تولید دام گفت و افزود: با جدیت نیروی انتظامی و ادارات کل دامپزشکی در شمال و جنوب استان امیدواریم شاهد رونق بیشتر در صنعت دامپروری منطقه باشیم.

حجت الاسلام حسینی نماینده، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان هم نیز بر ضرورت توجه به ذبح شرعی و بهداشتی دام تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

برگزاری همایش روز ملی دامپزشکی در جنوب استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار