خستگی و خواب آلودگی در رانندگی جان یک نفر را گرفت / دستگیری کلاهبردار ۲۰ میلیاردی در ملکشاهی

مهم‌ترین حوادث امروز پانزدهم مهر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

خستگی و خواب آلودگی در رانندگی جان یک نفر را گرفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،مهم‌ترین حوادث امروز پانزدهم مهر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

خستگی و خواب آلودگی در رانندگی جان یک نفر را گرفت

رئیس پلیس راه استان ایلام از وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت به علت خستگی و خواب آلودگی در مسیر ایلام به مهران خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری تیبا در مسیر ایلام-مهران متاسفانه راننده وسیله نقلیه کشته شد.

او ادامه داد: در بررسی کارشناسان تصادفات پلیس راه استان، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی به عنوان عامل وقوع تصادف تشخیص داده شد.

همتی زاده بیان کرد: متاسفانه هر ساله در ایام اربعین حسینی شاهد افزایش تصادفات به علت خستگی و خواب آلودگی در رانندگی هستیم که توصیه می‌نماییم کلیه زائران و رانندگان محترم حتما با استراحت کافی و رفع خستگی رانندگی نمایند.

 

دستگیری کلاهبردار ۲۰ میلیاردی در ملکشاهی

فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با صدور چک‌های بلامحل اقدام به کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی کرده بود خبر داد.

سرهنگ بهزاد ولیان فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی گفت: در پی طرح شکایاتی از سوی تعدادی از شهروندان در خصوص کلاهبرداری حرفه‌ای، موضوع به دلیل حساسیت زیاد در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: این کلاهبردار با جلب اعتماد مردم و اخذ پول جهت تحویل فوری خودرو، از آنان کلاهبرداری کرده و پیگیری مردم برای تحویل خودرو یا عودت پول آنان بی نتیجه مانده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی و شناسایی مخفیگاه متهم، در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

ولیان با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مقامات قضائی تحویل داده شد بیان کرد: سهل انگاری و عدم توجه به هشدار‌های پلیسی در انجام فعالیت اقتصادی از عوامل زمینه ساز کلاهبرداری است.

 

تصادف  یک دستگاه خودروی پراید با کامیون  ده تنی در جاده مهران-دهلران

رئیس پلیس راه استان ایلام از تصادف شدید یک دستگاه خودروی پراید با کامیون بنز ده تنی در جاده مهران-دهلران و در محدوده چنگوله خبر داد.

سرهنگ همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: تصادف شدید یک دستگاه خودروی پراید با کامیون بنز ده تنی یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت.

او ادامه داد: این حادثه در جاده مهران- دهلران و در محدوده چنگوله رخ داد.

همتی زاده مطرح کرد: در این حادثه راننده پراید فوت کرد و دو سرنشین کامیون نیز دچار مصدومیت شدند.
او بیان کرد: از رانندگان گرامی خواهشمندیم در صورتی که جاده‌ها ازدحام بالایی دارند، از شتاب و عجله بپرهیزند.

 

زائران اربعین مراقب کلاهبرداری در قالب اسکیمر باشند

رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: با توجه به فعال شدن کلاهبرداران اینترنتی و فضای مجازی در آستانه اربعین حسینی به زائران توصیه می‌کنیم در خرید‌های خود مراقب کلاهبرداری باشند.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام با اشاره به رشد ۹۰ درصدی جرائم در فضای مجازی در مقایسه با سال گذشته، گفت: برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی و کلاهبرداری‌های مالی در صدر جرائم فضای مجازی قرار دارند.

جمالی در ادامه از فعال شدن کلاهبرداران فضای مجازی در آستانه اربعین حسینی و وقوع برخی کلاهبرداری‌های اینترنتی خبر داد و افزود: با تاکید بر اینکه پلیس فتا تمام تلاش خود را برای مقابله با کلاهبرداران در فضای مجازی به کار خواهد گرفت، از زائران خواستاریم، در خرید‌های خود از دستفروش‌ها مراقب کلاهبردارانی که از اسکیمر‌ها استفاده می‌کنند باشند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام با اشاره به اینکه برخی سایت‌ها در استفاده از الزامات قانونی برای کسب و کار در فضای مجازی در حق مردم کوتاهی می‌کنند اظهار کرد: از کاربران خواهشمندیم با مشاهده تبلیغات کالا‌ها و خدمات در فضای مجازی فریب نخورند.

او سهل انگاری مردم را عمده‌ترین دلیل وقوع جرم در فضای مجازی عنوان کرد و ادامه داد: از همشهریان خواهشمندیم رمز کارت خود را به هیچ عنوان در اختیار فروشندگان و دستفروش‌ها قرار ندهند.

 

بازگردانی ۱۲ زائر گمشده به خانواده هایشان در مرز مهران

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهران گفت: ۱۲ زائر گمشده در مرز بین المللی مهران به خانواده هایشان از طریق ستاد بهزیستی مستقر در مرز تحویل شدند.

نادری رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهران گفت: طی ۲ روز گذشته ۱۲ زائر گمشده در مرز بین المللی مهران از طریق امدادگران و نیرو‌های اورژانس اجتماعی مستقر در مرز به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: در این ستاد، تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی مستقر شده و افراد گمشده در هر سنی تا زمان سپردن به خانواده‌هایشان توسط مددکاران و نیرو‌های این سازمان خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

 

واژگونی خودروی پراید در جاده مواصلاتی مورموری به دهلران 

رئیس پلیس راه استان ایلام از واژگونی خودروی پراید در جاده مواصلاتی مورموری به دهلران خبر داد.

همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: براثر واژگونی خودروی پراید در جاده مواصلاتی مورموری به دهلران دو نفر از سرنشینان پراید مصدوم شدند.

او ادامه داد: علت بروز حادثه خواب آلودگی راننده پراید عنوان شده است.

همتی زاده مطرح کرد: به دلیل افزایش تردد زائران در مسیر‌های استان ایلام از رانندگان خواهشمندیم در هنگام خستگی رانندگی نکنند و هر چند ساعت یکبار توقف کرده و استراحت نمایند.

 

ثبت ۱۶۹ مرگ وحوش بر اثر تصادفات جاده‌ای در ایلام

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست ایلام از ثبت ۱۶۹ مورد مرگ حیوانات بر اثر تصادفات جاده‌ای در ۱۵ ماه گذشته در ایلام خبر داد.

محمدزاده رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: ۱۶۹ مورد تلفات جاده‌ای گونه‌های حیات وحش، طی ۱۵ ماه گذشته در این استان گزارش و ثبت شده است.

او افزود: بیشترین میزان تلفات سال گذشته در شهرستان بدره با ۴۱ مورد بوده که ۷ مورد نیز در فصل بهار و در محور‌های مواصلاتی این شهرستان از بین رفته اند که عمده این وحوش شغال و روباه بالغ قابل جفت گیری و زادآوری بوده اند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست ایلام مطرح کرد: در کارگروه و کمیسیون راه‌های ایلام به کرات از مسئولان راه و شهرسازی استان خواسته شده در جاده‌های بین شهری حد فاصل هر ۲۰۰ متر یک معبر و گذرگاه برای عبور وحوش در نظر بگیرند و از مسدود کردن کل جاده با نیوجرسی یا جداکننده‌های بتنی خودداری کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.