سرمربی تیم ملی هندبال در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان:

شانسی برای گرفتن سهمیه المپیک نداریم/ لژیونر‌ها نگران شرایط باشگاهی شان هستند

حبیبی در خصوص شرایط تیم ملی هندبال در آستانه حضور در مسابقات انتخابی المپیک توضیحاتی داد.

علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه حضور در مسابقات انتخابی المپیک با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفت و گو پرداخت.  

بازی با تیم قدرتمند قطر کمک زیادی به ما می‌کند

حبیبی گفت: آخرین اردوی ما به مدت ۱ هفته در تهران برگزار شد و ۱ هفته هم در اصفهان اردو داشتیم که موفق شدیم با تیم ملی جوانان و تیم ملی عراق چند بازی تدارکاتی برگزار کنیم. در این اردو‌ها هیچ کدام از بازیکنان لژیونر ما حضور نداشتند و برخی از بازیکنان داخلی هم درگیر برطرف کردن موانع خروج شان از کشور بودند و نتوانستند در اردو شرکت کنند. در مجموع توانستیم اردوی مان را با ۳ دیدار تدارکاتی در ایران به پایان برسانیم و به قطر برویم . 

شانسی برای کسب سهمیه المپیک نداریم/ لژیونر‌ها نگران شرایط باشگاهی شان هستند


بیشتر بخوانید: تیم ملی هندبال راهی قطر شد


۱۲ لژیونر داریم، اما نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم

او ادامه داد: ما از قبل پیش بینی مشکلاتی که در حال حاضر بر سر راهمان قرار دارد را کرده بودیم، زیرا ۱۲ بازیکن داریم که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند. در واقع ۵ بازیکن ما در لیگ رومانی بازی می‌کنند، ۲ بازیکن در لیگ قطر داریم. پویا نوروزی و سجاد استکی را در آلمان و فرانسه داریم. امین یوسف نژاد و علی مهدی زاده هم در ایتالیا و استرالیا شاغل هستند. از خردادماه اردوی تیم ملی آغاز شد، اما هیچ کدام از این ۱۲ بازیکن توانایی حضور در اردوی تیم ملی را نداشتند. از طرف دیگر برخی از لژیونر‌های ما باید تیمشان را در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا همراهی کنند و برای استفاده از این بازیکنان با مشکلات زیادی مواجه هستیم، اما فدراسیون تلاش می‌کند تا بتوانیم از حضور لژیونرهایمان بهره ببریم، بنابراین از همان ابتدا با این نگاه که این بازیکنان برای حضور در اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی مشکلات زیادی دارند و حضورشان در مسابقات رسمی هم قطعی نیست، کارمان را آغاز کردیم و تصمیم گرفتیم بازیکنان جوان‌تر که برای تیم ملی جوانان بازی می‌کردند را به تیم ملی دعوت کنیم.


بیشتر بخوانید: پیروزی تیم ملی هندبال ایران برابر عراق در مصافی دوستانه


حریفان ما هیچ لژیونری ندارند و تمام تمرکزشان روی مسابقات انتخابی المپیک است

سرمربی تیم ملی هندبال افزود: می‌توان گفت تنها تیمی که در آسیا چنین شرایط خاصی دارد ما هستیم. تیم‌های  قطر، کویت، عربستان، کره جنوبی و ژاپن که اصلی‌ترین رقبای ما محسوب می‌شوند، هیچ بازیکنی در خارج از کشور ندارند و تمام بازیکنان آن‌ها در کنار یکدیگر بازی می‌کنند. آن‌ها برخلاف ما برنامه‌های دراز مدت داشتند. در واقع این تیم‌ها اردو‌های طولانی و بازی‌های تدارکاتی زیادی برگزار کردند. برخی  از رقبای ما مانند کویت و بحرین در کشور‌های اروپایی اردو برپا کردند. بقیه تیم‌ها هم برنامه‌های خاصی برای آماده سازی داشتند و حتی در مواقعی بازی‌های لیگ را به خاطر اردو‌های تیم ملی برگزار نکردند. لیگ قطر نیز پس از مسابقات انتخابی جهان برگزار خواهد شد و تمام تمرکزشان را روی ۲ رویداد مهم پیش رو گذاشتند، در صورتی که ما چنین شرایطی نداشتیم و تنها تیمی هستیم که ۱۲ بازیکنش را در اردو‌ها و تمرینات در اختیار نداشته و هنوز هم مشخص نیست بتوانیم در مسابقات از آن‌ها استفاده کنیم. با وجود همه مشکلات کار کردیم. ناامید نیستیم و امیدواریم بتوانیم در مسابقات پیش رو حضوری موفق داشته باشیم و نتایج لازم را کسب کنیم.


بیشتر بخوانید: لیست نهایی تیم ملی هندبال ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک


شانسی برای کسب سهمیه المپیک نداریم/ لژیونر‌ها نگران شرایط باشگاهی شان هستند

لژیونر‌ها نگران  شرایطشان در باشگاه هایشان هستند

سرمربی تیم ملی هندبال در پاسخ به این سوال که اگر ایران برای مسابقات انتخابی المپیک نتواند از حضور بازیکنان لژیونر خود بهره ببرد، آیا می‌تواند از این بازیکنان در مسابقات بعدی استفاده کند گفت: با توجه به استعلامی که از فدراسیون جهانی گرفتیم بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی در یکی از اردو‌ها و مسابقات می‌توانند در تیم ملی حضور داشته باشند، بنابراین تقویم فدراسیون جهانی این اجازه را به ما می‌دهد، اما بحث تقویم یک طرف قضیه است و بحث مشکلاتی که خود لژیونر‌ها برای همراهی با تیم ملی دارند در طرف دیگر قرار دارد، زیرا آن‌ها در ۲ راهی قرار دارند. از یک طرف باشگاه‌های این بازیکنان باید اجازه حضور آن‌ها در اردو‌ها و مسابقات تیم ملی را بدهند و از طرف دیگر لژیونر‌ها نگرانند که از ترک باشگاه هایشان لطمه بخورند.  


بیشتر بخوانید: ترجیح دادم از تیم ملی دور باشم/ لژیونر‌ها کمبود‌ها را بیشتر احساس می‌کنند/ شرایط خوبی در اردو‌های تیم ملی وجود نداشت


در قطر شانس زیادی برای کسب سهمیه نداریم

قرار گرفتن در چنین وضعیتی واقعا سخت است. بازیکنی که بخواهد در تیم ملی باشد، اما تمرکز لازم را نداشته باشد و نگران شرایط خود در باشگاهش باشد، وضعیت مناسبی نخواهد داشت. با وجود این مسائل ما در مسابقات انتخابی قطر شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک نخواهیم داشت، زیرا فقط ۱ تیم سهمیه المپیک می‌گیرد، اما در مسابقات انتخابی جهانی ۳ تیم جواز حضور در المپیک را به دست می‌آورند و در این فرصت کوتاه می‌توانیم با یک برنامه ریزی صحیح و در اختیار داشتن تمام لژیونرهایمان، شانس مان برای کسب سهمیه از طریق این مسابقات را افزایش دهیم.  

شانسی برای گرفتن سهمیه المپیک نداریم/ لژیونر‌ها نگران شرایط باشگاهی شان هستند

باید با تمام قدرت و ظرفیتی که داریم در مسابقات انتخابی جهان شرکت کنیم

باید با تمام قدرت و ظرفیتی که داریم در مسابقات انتخابی جهان شرکت کنیم. ضمن این که توجه ویژه‌ای به بازیکنان جوان و پشتوانه سازی برای آینده هندبال داریم، اما چنین کاری به زمان نیاز دارد و باید ابتدا بازیکنان مستعد را آماده کنیم تا پس از آن بتوانند جایگزین‌های خوبی برای نفرات فعلی تیم ملی باشند.


بیشتر بخوانید: درخشش استکی و نصرتی در لیگ هندبال رومانی


در جریان مسائل حاشیه‌ای نیستم

حبیبی درباره مشکلات مالی تیم ملی عنوان کرد: زیاد در جریان مسائل حاشیه‌ای نیستم، اما وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در تمرینات ما حضور پیدا کردند و مسئولان فدراسیون با آن‌ها رایزنی داشتند تا هرچه زودتر مشکلات مالی برطرف شود و تیم ملی بتواند بدون دغدغه در مسابقات پیش رو حاضر شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار