استخدام ۱۱محیط بان در استان لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۱۱ محیط بان از طریق آزمون استخدامی سراسری در اسفند ماه سال جاری در استان بکار گرفته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مهرداد فتحی بیرانوند گفت: اکنون ۱۰۵ محیط بان در راستای حفظ و حراست تنوع زیستی این استان مشغول خدمت هستند که نسبت به استاندارد و ظرفیت استان این تعداد بسیارمحدود است.

وی گفت: به همین منظور تلاش می‌شد با استفاده از ظرفیت امریه و سربازان به صورت موقت این کمبود جبران شود.

وی ادامه داد: لرستان ۱.۷ درصد مساحت کشور را دارد، ولی تا کنون ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور در این استان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: بیش از یکهزار و ۷۰۰ گونه گیاهی و ۳۵۸ گونه جانوری و گونه‌های اندمیک گیاهی و پنج گونه اندمیک جانوری در این استان وجود دارد.

فتحی بیرانوند گفت: برخلاف وجود تنوع زیستی این استان مناطق تحت مدیریت مورد نیاز به ثبت نرسیده در حالی که تنها ۶.۷ درصد مناطق تحت مدیریت استان می‌باشد که با مناطق شکار و صید ممنوع حدود ۱۶ درصد استان تحت حفاظت قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: محیط بانان این استان به منظور ایمنی بیشتر در برابر شکارچیان خاطی و سودجو، به جلیقه ضد گلوله تجهیز شدند.

فتحی بیرانوند با اشاره به خطر‌ها و آسیب‌هایی که از سوی متخلفان و افراد سودجو متوجه محیط بانان شده و مورد تیراندازی قرار می‌گیرند، تاکید کرد: استفاده ازاین جلیقه‌های ضد گلوله باعث حفاظت بیشتر از جان حافظان طبیعت در مقابل متخلفان خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با استفاده از این تجهیزات از ایجاد آسیب شدید بدنی محیط بانان جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: تعداد پاسگاه‌های محیط بانی این استان در دولت تدبیر و امید ۱.۵ برابر شده است.

وی افزود: اکنون ۱۷ پاسگاه محیط بانی در لرستان فعال و چهار پاسگاه دیگر نیز به زودی در استان بهره برداری می‌شود.

فتحی بیرانوند ادامه داد: قبل از دولت تدبیر و امید فقط هفت پاسگاه محیط بانی در این استان وجود داشت اکنون چهار پاسگاه محیط بانی در نورآباد، سلسله، بیشه دالان و شول آباد در دست اقدام است که به زودی به ظرفیت حفاظت از تنوع زیستی استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/د

۱۱محیط بان در لرستان استخدام می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار