رئیس سازمان چای کشور:۸۰ درصد مطالبات چایکاران استان‌های شمالی پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۲۵۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معادل ۸۰ درصد مطالبات چایکاران استان‌های شمال کشور پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حبیب جهانساز شامگاه دوشنبه با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۱۸ هزار و ۷۲۶ تن برگ سبز چای از چایکاران استان‌های شمالی گیلان و مازندران خریداری شده است، اظهار کرد: ارزش برگ‌های خریداری شده ۳۲۵ میلیارد تومان بوده است.

او با بیان اینکه این میزان در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۱۰ درصدی برداشت برگ سبز چای همراه بوده است، گفت: تاکنون ۲۵۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معادل ۸۰ درصد بهای برگ سبز خریداری شده به چایکاران استان‌های گیلان و مازندران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه ۵۶ هزار و ۸۵۵ تن معادل ۵۲ از برگ‌های چای خریداری شده از نوع درجه یک و مابقی از درجه دو هستند، افزود: برداشت پاییزه برگ‌های سبز چای تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

او همچنین به فعالیت ۱۶۰ کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران اشاره و تصریح کرد: ۲۶ هزار و ۷۴۹ تن چای خشک هم در کارخانه‌های چایسازی این دو استان تولید شده است.

انتهای پیام/پ

پرداخت مطالبات چایکاران استان‌های شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.