شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

غرب نفوذ زیادی در بین مردم عراق ندارد/ راهپیمایی اربعین نوعی قدرت‌نمایی شیعیان است

فعال اصلاح‌طلب گفت: کشورهایی نظیر عربستان یا آمریکا نفوذ زیادی بر مردم عراق ندارند و نمی‌توانند ناآرامی‌های اخیر را گسترده‌تر کنند.

غرب نفوذ زیادی در بین مردم عراق ندارداحمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر عراق گفت: ما اکنون در عراق حضور نداریم و تنها از نگاه یک ناظر بیرونی قضاوت می‌کنیم، اما واقعیت این است که عراق پس از پشت سر گذاشتن چندین جنگ متمادی که در آن اکثر زیرساخت‌های این کشور از بین رفت و مردم در تنگنا‌های مختلف قرار گرفتند، توانسته است با ترمیم زیرساخت‌های صادراتی خود، بین ۳ تا ۵ میلیون بشکه نفت صادر کند.

او ادامه داد: معتقدم اگر در کشور ما برخی از صاحبنظران بخواهند با بدبینی تمام به تحولات عراق نگاه کنند ممکن است روابط ما با بغداد که روابطی راهبردی است به مشکل بخورد. علاوه بر این، پیوند این اغتشاشات به خارج از کشور این مفهوم را دربردارد که خارجی‌ها در داخل عراق نفوذ بسیاری دارند، در صورتی که بعید به نظر می‌رسد کشور‌هایی نظیر عربستان یا حتی آمریکا نفوذ بسیاری در بین مردم عراق داشته باشند و بتوانند این ناآرامی‌ها را گسترده‌تر کنند.


بیشتر بخوانید: نگاهی به تظاهرات اخیر عراق/ چه کسی اعتراض‌ها را به خشونت کشاند؟


شریف افزود: البته این طبیعی است که در هر اعتراضی عده‌ای تلاش کنند تا مسیر مطالبات را منحراف کنند، اما ما باید با هوشمندی با این موضوع برخورد کنیم و یک سری جوان‌هایی را که ممکن است به علت مشکلات اقتصادی و بیکاری در این راهپیمایی حضور یافته باشند درک کنیم و همچنین دولت عراق و دغدغه‌هایش را به رسمیت بشناسیم.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ما هم از نظر مذهبی (اکثریت مردم عراق شیعه هستند) و هم از نظر جغرافیایی (همسایه هستیم) روابط بسیار خوبی با عراق داریم و قطعاً این ناآرامی‌ها تاثیری بر مراسم اربعین نخواهد داشت، زیرا مردم عراق و ایران همواره دل در گرو امام حسین(ع) و راه او دارند و این راهپیمایی مانند گذشته با شور خاصی برگزار خواهد شد؛ بنابراین تنش‌ها نباید باعث انحراف در مراسم اربعین شود، زیرا این تجمع پیش از هر چیز نوعی قدرت‌نمایی شیعیان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار