سرمایه‌گذاری بر ۷ پروژه گردشگری خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۴۴ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری گفت: برای ۷ مجوز بی‌نام این حوزه، سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی و به نام آنان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: مجوز‌های بی‌نام به‌منظور کاهش مدت‌زمان و موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در استان صادر می‌شود که تاکنون هفت مجوز بی‌نام حوزه گردشگری، به نام سرمایه‌گذاران ثبت‌شده است.

یزدان پناه افزود: با این اقدام تلاش داریم تا بیش‌ازپیش توجه سرمایه‌گذاران را جلب و امور آنان را تسهیل کنیم، چراکه رونق اقتصادی و توسعه گردشگری با جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه میسر می‌شود و رویکرد اداره کل میراث فرهنگی استان در این زمینه حمایت همه‌جانبه است.

او با اشاره به مشوق‌هایی که برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌شده عنوان کرد: حذف محدودیت پروژه‌ها برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی ازجمله مهم‌ترین مشوق‌ها بوده و نیز عزم و حمایت استاندار محترم خراسان شمالی در توجه به حل مشکلات سرمایه‌گذاران و کاهش زمان که از منابع مالی برای سرمایه‌گذاران مهم‌تر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی به دلیل قرار گرفتن در مسیر زائران میلیونی بارگاه امام هشتم، دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و طبیعت چهار فصل و نیز تنوع فرهنگ و اقوام گوناگون، شرایط ویژه و پتانسیل بالقوه‌ای درزمینهٔ گردشگری دارد که به فعلیت رسیدن این پتانسیل‌ها مستلزم هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها و قرار گرفتن آن‌ها در کنار یکدیگر برای دستیابی به توسعه است.

یزدان پناه با اشاره به شناسایی ۴۴ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان، گفت: این پروژه‌ها شامل مجتمع‌های تفریحی، توریستی، خدمات رفاهی، کمپ، اکو کمپ، رستوران‌های سنتی و... بوده و مکان جانمایی آن‌ها نیز در محور اصلی و جاده آسیایی است.

او ابراز امیدواری کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از این پروژه‌ها بتوانیم در گام اول از ظرفیت مسافران عبوری استفاده و ماندگاری آنان در استان را تثبیت کنیم و در گام بعد بتوانیم خراسان شمالی را از معبر به مقصد تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ ر

سرمایه‌گذاری بر ۷ پروژه گردشگری خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.