هفت هزار زائر از مرز خسروی عازم عراق شدند

رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز خسروی گفت: امروز از این مرز رسمی هفت هزار تن از زائران عازم عراق و کربلای معلا شدند.

هفت هزار زائر از مرز خسروی عازم عراق شدند به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   جعفر همتی رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز خسروی  گفت: پیش بینی می‌شود آمار زائران طی فردا افزایش یابد و نیاز است که اتوبوس‌ها برای انتقال زائران اربعین حسینی به تعداد کافی وجود داشته باشد.
او اظهار داشت: نیاز است فعالیت مرز تا ساعت ۱۶ به وقت ایران و ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت عراق باشد که همه زائران خروج یابند.

او خواستار معرفی یک مسئول از سوی ۲ طرف برای پیگیری و هماهنگی‌ها و امور مربوط به گذرنامه و مرز و اتوبوس‌ها برای تسهیل در امر تردد زائران حسینی شد.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی مرز خسروی گفت: بازرسی زائران امروز به کندی صورت می‌گرفت از این رو نیاز است این کار از سوی طرف عراقی با سرعت بیشتری انجام شود.

همتی، بر تصویب و اعلام نرخ کرایه زائران از سوی طرف عراقی تاکید کرد تا از چند نرخی بودن جلوگیری شود.

 

به خاطر متوقف شدن ورود زائران از مرز خسروی عذرخواهی می‌کنم

 

عضو شورای استان دیالی و مسئول ستاد زائران اربعین نیز گفت: بخاطر توقف چهار روزه‌ای که در تردد زائران اربعین حسینی از مرز منذریه به دلیل اعتراض‌های بغداد پیش آمد ناراحت هستیم و عذرخواهی می‌کنم.

قاسم الجبوری افزود: ما مسئول تامین امنیت زائران هستیم و از این رو با افزایش تعداد زائران در روز‌های آینده نیز مشکلی نداریم و اتوبوس‌ها و هماهنگی‌های لازم برای پذیرش و انتقال زائران انجام شده است.

او اظهار داشت: اگر زائران در ساعات اولیه صبح به مرز خسروی برسند و تردد آن‌ها در ساعات اولیه صبح از هفت صبح آغاز شود، شاهد ازدحام زائران نخواهیم بود.

او گفت: ما ظرفیت پذیرش هر ساعت چهار هزار زائر را داریم.

انتهای پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار