پیش بینی افزایش تردد روزانه ۱۰ هزار تن زائر در مرز خسروی

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش زائران اربعین حسینی (ع) در مرز خسروی فردا (چهارشنبه) تعداد کاربران به ۴۰ نفر افزایش می‌یابد تا شاهد تسهیل در امر تردد باشیم.

پیش بینی افزایش تردد روزانه ۱۰ هزار تن زائر در مرز خسرویبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   هوشنگ بازوند گفت: بازگشایی مرز رسمی خسروی فرصت خوبی برای مردم استان کرمانشاه و زائران است، زیرا این مرز از دیرباز محل تردد زائران عتبات عالیات بوده است با پیگیری‌های فراوان امسال مرز رسمی خسروی بازگشایی شد امروز بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ زائر از این مرز عازم عراق شدند که شاهد طولانی شدن صف‌ها بودیم و قرار شد تعداد کاربران برای جلوگیری از ازدحام جمعیت به ۴۰ تن افزایش یابد و مشکلاتی که هست رفع شود.

استاندار کرمانشاه گفت: مشکلاتی در محل مرز خسروی وجود داشت و نواقصی بود که با حضور هیات عراقی در جلسه عصر امروز حل و فصل و قرار شد میزان تردد زائران روزانه به ۱۰ تا ۱۲ هزار تن افزایش یابد و اتوبوس‌های لازم برای جابجایی این زائران استقرار یابد و ما هم ۶۴ دستگاه اتوبوس را در صورت نیاز به منذریه انتقال دهیم.

بازوند ادامه داد: همچنین نرخ کرایه برای زائران نیز از منذریه تا بغداد نفری ۸۰ هزار و تا کربلای معلا ۱۵۰ هزار تومان تعیین شد و در بحث پارکینگ‌ها نیز اقدام‌های خوبی انجام شده که ارتش، سپاه و شهرداری نیز متولی پارکینگ‌ها هستند و کاملا امن است و مبلغ استفاده هر شب از پارکینگ برای خودرو‌های سواری نیز پنج هزار تومان است.

او ادامه داد: هیچ مشکلی نداریم و نواقصی که بوده نیز برطرف خواهیم کرد.

 

 

تقدیر از پذیرایی شایسته سپاه از  زوار اربعین 



 استاندار کرمانشاه از پذیرایی شایسته زوار توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) تقدیر کردو گفت: کار بزرگی که سپاه برای اسکان و خدمت رسانی به زوار در این منطقه انجام داد، جای دیگری ندیدیم.

 

 موکب خدمت رسانی سپاه روزانه به طور میانگین میزبان حدود یک هزار زائر است که اسکان و تغذیه می شوند.

انتهای  پیام/ز

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.