لزوم فعالیت انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز فعالیت هرچه بیش‌تر انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس را الزامی دانست.

صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در حاشیه برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان متوسطه اول وحدت این ناحیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به هفته پیوند انجمن اولیا گفت: در یک سال تحصیلی بسیاری از اختیارات و تصمیمات مدرسه ازطریق این انجمن اتخاذ می‌شود که با پیشنهاد همکاران سه روز در نیمه اول مهر به این انتخابات اختصاص داده شد.

او اهداف این انجمن را همسویی فعالیت‌های تربیتی خانواده، معلمان و مربیان عنوان کرد و اظهار داشت: هم‌افزایی و هم‌سویی فعالیت‌های تربیتی خانه و مدرسه نیز از دیگر اهداف این انجمن است.

نیسی گمراوی افزود: در سند تحول بنیادین نظام آموزشی نیز به این مورد اشاره شده است که خانواده باید در تمام سطوح تصمیم گیری در آموزش و پرورش مشارکت داشته باشد.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز شعار امسال این انجمن را «مشارکت در مدرسه حق والدین است» عنوان کرد و اذعان داشت: خانواده حق دارد در روش‌های تربیتی، مدیریت و فعالیت‌های مدرسه حضور پیدا کرده و اظهار نظر کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مطالبات خانواده‌ها از طریق این انجمن پیگیری می‌شود و بیشتر دستورالعمل‌ها و فعالیت‌هایی که به دست مدارس می‌رسد در حضور نمایندگان اولیا انجام می‌شد. در اغلب برنامه‌های مدرسه معمولا نماینده اولیا حضور دارد.

او بیان داشت: آگاهی از حقوق خانواده در مدرسه و اطلاع پیدا کردن خانواده‌ها از این حق و مسئولیت‌ها موضوعی است که باید بیشتر بر روی آن کار کرد و به آن پرداخت.

انتهای پیام/گ

تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.