سیفی: کسب قهرمانی در مهد ووشو لذت دیگری دارد/ بهترین ووشوکاران برای مسابقات جهانی انتخاب شدند

ملی پوش ووشو کشورمان گفت: ورزشکاران ما در اوج آمادگی خود هستند و کسب قهرمانی در چین، مهد ووشو لذت دیگری دارد.

محسن محمد سیفی ملی پوش ووشو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم ملی ووشو در آستانه مسابقات جهانی شانگ‌های چین اظهار کرد: در حال حاضر آخرین مرحله اردوی خود را قبل از اعزام به مسابقات جهانی می‌گذاریم و تمرینات خوب در ۶ مرحله اردو پشت سرگذاشتیم و در این اردو به اوج آمادگی می‌رسیم.

ملی پوش ووشو درباره نگرانی بابت کارشکنی چینی‌ها در مسابقات جهانی گفت: ما در دوره گذشته قهرمان جهان شدیم و چینی‌ها میزبانی را گرفتند تا این اتفاق رخ ندهد. کار سختی پیش رو داریم، اما قهرمانی دور از دسترس نیست و ورزشکاران ما در اوج آمادگی خود هستند. کسب قهرمانی در چین مهد ووشو لذت دیگری دارد.


بیشتر بخوانید:نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند


قول قهرمانی در مسابقات جهانی را نمی دهم 

سیفی درباره وضعیتش برای مسابقات جهانی شانگ‌های چین و هدفش در این رقابت‌ها گفت: وضعیتم خوب است و آسیب دیدگی خاصی ندارم و قصد دارم با تمام توان در مسابقات جهانی حضور یابم. من ۴ طلا و یک نقره مسابقات جهانی دارم و تلاشم را می‌کنم که بهترین نتیجه را بگیرم. تدارک خوبی برای مسابقات جهانی داشتیم و هیچ جای خالی در اردو‌ها شاهد نبودیم. اگر قول قهرمانی بدهم درست نیست، چرا که مسابقات ووشو در لحظه اتفاق می‌افتد و نمی‌شود پیش بینی کرد، اما تلاشم را برای کسب مدال می‌کنم.

او درباره اینکه در بین ووشوکاران باتجربه‌ترین ورزشکار است و توصیه‌ای برای ورزشکاران جوان ندارد، بیان کرد: بله  همه ووشوکاران میانگین سنی پایینی دارند، اما باتجربه هستند. به نظرم اگر ورزشکاران خودشان را باور داشته باشند در آن صورت  بهترین نتیجه را می‌گیرند.

سیفی درباره اینکه حمایت‌های لازم از ووشو می‌شود، گفت: بله خدا را شکر چند سالی که علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو است اردوهایمان به خوبی برگزار می‌شود و ورزشکاران تنها دغدغه شان تمرین کردن است. مسئولان فدراسیون ووشو تدارک خوبی برای مسابقات جهانی دیدند و از اردو‌ها پشتیبانی کردند و امیدوارم با قهرمانی و کسب مدال‌های متعدد زحماتشان را جبران کنیم.

تلاشم را می کنم به خاطر دخترم مدال طلا بگیرم 

او درباره اینکه به تازگی صاحب فرزند شده است و این موضوع چه تاثیری در نتایجش دارد، بیان کرد: من فقط اسم پدر را یدک می‌کشم،  چرا که در این مدت در اردو بودم و نتوانستم دخترم را ببینم. به هر حال این موضوع باعث شده که انگیزه مضاعف در من ایجاد شود و تلاشم را می‌کنم که به خاطر دخترم صاحب مدال طلا شوم و بعد از بازگشت از مسابقات مدالم را برگردن دخترم بیاندازم.

تنه ما به خارجی ها خورد 

سیفی درباره اظهارات علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو مبنی بر اینکه نقطه ضعف این فدراسیون برگزار نکردن اردو‌های خارجی بوده است، گفت: به هر حال شرایط به صورتی نبوده است که اردوی خارجی برگزار شود و تشکیل این اردو‌ها هزینه بالایی برای فدراسیون داشت. همچنین ما قبل از بازی‌های آسیایی یک ماه در چین اردوی خارجی داشتیم، امسال به علت کمبود امکانات نتوانستیم به خارج از کشور برویم. البته امسال ۲، ۳ تیم خارجی وارد کشورمان شدند و به قولی تنه ما به خارجی‌ها هم خورد و ۲، ۳ مسابقه تدارکاتی با آن‌ها داشتیم.

پرافتخارترین ووشو کار کشورمان درباره اینکه شناختی از حریفان خود دارد، بین کرد: اطلاعاتی در این باره ندارم و نمی‌دانم در ترکیب تیم‌های خارجی  در چین چه ووشوکارانی حضور دارند. البته حریفان اصلی ام از  کشور‌های جنوب شرق آسیا از جمله کره، ویتنام هستند و ورزشکار روسیه هم در وزن من خیلی قدرتمند است.


بیشتر بخوانید: افغانستانی‌ها با تیم ملی ووشو اردوی مشترک برگزار می‌کنند


از لیست تیم ها اطلاعی نداریم تا نفرات براساس آن چیدمان شود 

او درباره اینکه سیاست فدراسیون ووشو این است که در وزن‌هایی که چینی‌ها قدرتمند نیستند ورزشکار به مسابقات اعزام می‌کند، گفت: فکر نمی‌کنم که این موضوع درست باشد چرا که ما لیست تیم‌ها در مسابقات نمی‌دانیم تا نفرات براساس آن چیدمان شوند نفرات اعزامی به مسابقات از طریق رقابت‌های انتخابی و شرایط روحی و روانی شان انتخاب می‌شوند. در بازی‌های آسیایی در همه اوزان ورزشکاران چین حضور داشتند و این طور نیست که از قبل تعیین شده باشد. ۵ ووشوکار که برای مسابقات جهانی انتخاب شدند جزء بهترین سانداکاهای ایران هستند و کادر فنی تیم ملی برای انتخابشان با هیچ کس تعارفی ندارد.

سیفی در پایان خاطر نشان کرد: انشالله با دعای خیر مردم عزیز کشورمان دست پر به ایران بازمی گردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار