با زائران در مرز مهران؛ افزایش سه برابری حجم ترددها در ورودی مهران/صدور گذرنامه ها و برگ تردد موقت/ قطع شبکه موبایل در پایانه مرزی + فیلم و تصاویر

این روزها مرز مهران پر از حال و هوای حسینی است که در این بسته خبری شاهد آخرین اخبار از وضعیت تردد زائران در مرز مهران و تصاویر را خواهیم بود.

سرهنگ علی جمالی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:با شروع راهپیمایی اربعین حسینی (ع) و خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین در پایانه‌های مرزی، سودجویان و کلاهبرداران نیز فعالیت‌های مجرمانه خود را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند.

او گوشی‌های هوشمند همراه زائران را تهدیدی برای سرقت اطلاعات و وقوع برخی کلاهبرداری‌ها از تصاویر موجود در حافظه آن‌ها عنوان کرد و از زائران خواست، در صورت همراه بردن گوشی‌های هوشمند از اطلاعات آن یک بک آپ گرفته و گوشی را با رمز و پسورد‌های مطمئن، ایمن کنند.

قطع شبکه موبایل در پایانه مرزی مهران

بیرامی مدیر اطلاعات فناوری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،با اشاره به قطعی شبکه موبایل و اینترنت در پایانه مرزی مهران گفت: به دلیل حفاری ایجاد شده توسط یکی از موکب داران در مسیر پایانه مرزی و قطع شبکه فیبر نوری، شبکه موبایل و اینترنت در پایانه مرزی قطع است.

با زائران در مرز مهران؛ افزایش سه برابری حجم ترددها در ورودی مهران/صدور گذرنامه ها و برگ تردد موقت/ قطع شبکه موبایل در پایانه مرزی + فیلم و تصاویر

او با اشاره به اعزام نیرو‌های شرکت مخابرات به محل اظهار کرد: تا یک ساعت آینده این مشکل به صورت کامل برطرف و شبکه وصل می‌شود.

خروج ۱۰۰ هزار زائر طی امروز از مرز مهران/ لزوم حل مشکل توزیع آب

فاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در مهران اظهار داشت: با تلاش ها و اقدامات انجام شده مشکلات سخت سال گذشته را پشت سر گذاشته ایم.

او اظهار کرد: در سال ۹۶ مشکلات ما در بحث غیر قانون ها و بدون ویزاها بود و سال ۹۷ بحث طوفان و مشکلات مختلف دیگر وجود داشت و امروز دیگر خبری از آن مشکلات نیست.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: امسال ۲۰ استان معین کار خدمت رسانی به زوار را در استان انجام می دهند.

استاندار ایلام بیان کرد: با وجود اینکه ۱۷۰ موکب در استان مستقر شده اند و دوستان در نهادها و ارگان های مختلف به ویژه سپاه بیش از ۲۰ هزار اسکان و هلال احمر حدود ۵ هزار اسکان دارند و این علاوه بر ظرفیت مساجد و تکایا است.

او عنوان کرد: چند موضوع وجود دارد که باید حل شود؛ آب وجود دارد ولی توزیع آن قوی نیست؛ سپاه ۱۷ تریلی آب ارسال کرده است، در آن سمت مرز باید از تانکرهای آب استفاده شود و یکی از بزرگترین مشکلات توزیع آب است که باید برطرف شود.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: موکب ها در مکان هایی که باید حضور داشته باشند نیستند، در شهرها موکب های بسیار برپا شده است ولی در مسیرها کمتر دیده می شوند؛ در مسیر اربعین باید موکب ها فعال باشند.

او گفت: تردد ما در سال ۹۷ قریب ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود و پیش بینی ما در سال ۹۸ بیش از ۴ میلیون نفر خواهد بود.

استاندار ایلام افزود: بیشترین حجم تراکم زوار را در مسیر برگشت داریم.

با زائران در مرز مهران؛ افزایش سه برابری حجم ترددها در ورودی مهران/صدور گذرنامه ها و برگ تردد موقت/ قطع شبکه موبایل در پایانه مرزی + فیلم و تصاویر


بیشتر بخوانید: با زائران در مرز‌های چذابه و شلمچه؛ عبور کردن ۲۵ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه به عراق / پایانه مرزی چذابه مشکل تامین آب ندارد+تصاویر


اوبا اشاره به اینکه باید برنامه ریزی کنیم که موکب های بسیار قوی را در مسیر برگشت ایجاد کنیم و حضور اتوبوس ها را در پایانه برکت سامان دهیم، اعلام کرد: از همه دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی خصوصا از نیروی انتظامی تشکر کنم که هماهنگی قوی و مناسبی دارند.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: تا ساعت ۱۲ امروز بیش از ۱۰۰ هزار خروج از مرز مهران صورت گرفته است، هر ساعت بیش از ۸ هزار نفر از مرز مهران عبور می کند.

با زائران در مرز مهران؛ افزایش سه برابری حجم ترددها در ورودی مهران/صدور گذرنامه ها و برگ تردد موقت/ قطع شبکه موبایل در پایانه مرزی + فیلم و تصاویر

صدور گذرنامه ها و برگ تردد موقت برای اربعین امسال

سردار حسین اشتری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: زیرساخت های خوبی در پایانه مرزی مهران برای تردد زوار اربعین فراهم شده است.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۵۳ درصد زوار اربعین از مرز مهران تردد کرده اند، افزود: نیروی انتظامی از مبدا حرکت زوار تا پایانه های مرزی در خدمت زائران اربعین است.

سردار اشتری تصریح کرد: پیش بینی ها حکایت از افزایش چهار برابر تردد زوار در اربعین امسال دارد.

او با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه و برگ تردد موقت توسط نیروی انتظامی صادر شده است، افزود: خوشبختانه همه اقدامات و آمادگی لازم در مرزها انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: توصیه اکید به رانندگان داریم که حتما در مسیرها استراحت کافی در موکب ها داشته باشند.

افزایش سه برابری حجم ترددها در ورودی مهران/ اعمال محدودیت‌های ترافیکی بیشتر به سمت پایانه مرزی

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت:نمودار‌های آماری گویای افزایش سه برابری میزان تردد‌ها نسبت به روز‌های قبل در ورودی شهر مهران است.

او بیان اینکه حجم ترافیک در ورودی شمالی مهران سنگین تراز سایر مدخل‌های ورودی است اضافه کرد:زائران درصورتیکه با خودوری شخصی قصد ورود به شهر را دارند از کمربندی و مبادی شرقی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار کرد:مشاهدات میدانی حاکی از ترافیک سنگین صبحگاهی و شامگاهی و اوج بار به ویژه دراین ساعات درشهر مهران می‌باشد.

کهزادی در ادامه بیان کرد: به رغم افزایش میزان تردد‌ها، بحمدالله به واسطه همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و تلاش شبانه روزی همکاران شاهد ترافیکی نیمه سنگین و نسبتا روان درمهران هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام ادامه داد:وسایل نقلیه شخصی خود را در پارکینگ‌های ورودی به شهر مهران پارک و با حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های واحد به پایانه مرزی مراجعه کنند.

تونل اربعین در ایلام بازگشایی شد

علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تونل قلاجه با اتصال به خط انتقال برق گیلان غرب و تکمیل سیستم تهویه و روشنایی و با رعایت استاندار‌های لازم بازگشایی شده است.

او افزود: با بازگشایی این تونل ۱۲ کیلومتر گردنه صعب العبور قلاجه حذف و ده کیلومتر از مسیر ایلام به مرکز کاسته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار کرد: تونل اربعین با دو هزار و ۵۰۰ متر طول به‌عنوان دومین تونل بزرگ ترانزیتی کشور سر راه ارتباطی ایلام و کرمانشاه زیر بار ترافیک می‌رود.

با زائران در مرز مهران؛ زوار گوشی‌های خود را به وای فای ناشناس وصل نکنند/ خودرو‌ها در ورودی مهران پارک شوند + تصاویر

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به ترفند برخی کلاهبرداران فضای مجازی تحت عنوان برنده شدن سفر زیارتی برای افراد در ایام اربعین بیان کرد: نباید به این گونه خبر‌ها که اغلب از سوی افراد و شبکه‌های اجتماعی و در فضای مجازی است، اطمینان کرد و به راحتی فریب خورد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان از زائران اربعین حسینی (ع) خواست در طول سفر گوشی‌های خود را به وای فای ناشناس وصل نکنند.

با زائران در مرز مهران؛ زوار گوشی‌های خود را به وای فای ناشناس وصل نکنند/ خودرو‌ها در ورودی مهران پارک شوند + تصاویر

حجم تردد زائران اربعین در مرز مهران + تصویر

زائران اربعین حسینی برای رسیدن به کربلای معلی با شور و شوق در مرز مهران حضور دارند.

زائران خودرو‌های خود را در ورودی شهر مهران پارک کنند

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت:رانندگانی زیادی با خودرو‌های شخصی خود وارد مهران شدند، به لحاظ این که ظرفیت شهر مهران کاملا تکمیل است دیگر جایی برای پارک کردن هم وجود ندارد.

او افزود: تقاضای ما این است حتما خودرو‌ها را در ورودی شهر حتما پارک کنند که ما با مشکل در شهر مهران مواجه نشویم.

سردار یاری در ادامه اضافه کرد:با توجه به حجم زیاد تردد زائران از مرز مهران، شاهد تردد بیش از ۱۲۲ هزار زائر در ۲۴ ساعت گذشته از این مرز بودیم.

او در ادامه با بیان اینکه محور‌های مواصلاتی توسط همکاران پلیس راه و همچنین پلیس راهور کنترل می‌شود، ادامه داد: از ورود خودرو‌های شخصی در حدفاصل پل زائر به سمت ۱۱ کیلومتری پایانه مرزی و جلوگیری خواهد شد.

حضور فرمانده نیروی انتظامی کشور در ایلام

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور به منظور بازدید از آخرین وضعیت پایانه مرزی مهران و تردد زائران اربعین حسینی وارد فرودگاه شهدای ایلام شد و مورد استقبال استاندار و مسئولان نظامی و انتظامی قرار گرفت.

 

با زائران در مرز مهران؛ خودرو‌ها در ورودی مهران پارک شوند / تونل اربعین در ایلام بازگشایی شد + فیلم و تصاویر

با زائران در مرز مهران؛ خودرو‌ها در ورودی مهران پارک شوند / تونل اربعین در ایلام بازگشایی شد + فیلم و تصاویر

با زائران در مرز مهران؛ زوار گوشی‌های خود را به وای فای ناشناس وصل نکنند/ خودرو‌ها در ورودی مهران پارک شوند + عکس

اجرای تمهیدات لازم برای برگشت آسان زوار

خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامگاه سه شنبه در مرز مهران گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته و استفاده از این تجربیات امسال، یک هزار و ۹۰۰ تا ۲ هزار دستگاه اتوبوس در پایانه مسافری مهران در حال مستقر شدن است.

او افزود: در حال حاضر سفر‌ها به راحتی و بدون هیچ کم و کاستی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: با زائران در مسیر خسروی/ افزایش تعداد پروازها و حجم زوار +فیلم و تصاویر


معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برنامه ریزی شده در چند روز آینده این وسایل نقلیه عمومی به طور کامل در مرز مهران مستقر شوند و بتوانیم آن چه را که در برنامه ریزی خود برای انتقال زائرانی که به کشور بر می‌گردند، اجرایی کنیم.

مقبلی اضافه کرد: از نفرات استان‌های دیگر هم در حوزه راهداری و هم در حوزه حمل و نقل برای کمک در مهران استفاده می‌شود.

او یادآورشد: امیدوار هستیم که این تعامل و تلاش همه دستگاه‌های خدمت رسان نتیجه آن این باشد که زائر عزیز بتواند به راحتی سفر خود را هم در رفت و هم در برگشت داشته باشد.

با زائران در مرز مهران؛زائران گوشی‌های خود را به وای فای ناشناس وصل نکنند

امدادرسانی پلیسی به زائران اربعین یکی از افتخارات کارکنان نیروی انتظامی است

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران  گفت: حضور و امدادرسانی پلیسی کارکنان ناجا در این کنگره عظیم اربعین حسینی بخاطر اجر و ثوابش است و انشالله در ایام باقی مانده با انرژی بیشتر بتوانیم امنیت ۱۰۰درصدی را برای این حضور میلیونی داشته باشیم.

او ادامه داد: در راستای افزایش آگاهی زائران اربعین حسینی، همکاران بنده در سطح یگان‌های شهرستان دهلران با استفاده از پخش هزاران بروشور، تراکت، پوستر، هشدار و توصیه‌های پلیسی را با محتوای آموزشی در اختیار زائران قرار داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران با بیان اینکه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) یکی از افتخارات کارکنان نیروی انتظامی است، اضافه کرد: این وحدت عظیم جهانی پیام اصلی انقلاب است تا به گوش جهانیان برسد و امدادرسانی پلیسی به زائران اربعین یکی از افتخارات کارکنان نیروی انتظامی است.

او یادآورشد:خدمت در نیروی انتظامی امری مقدس است و امروزه این نیرو یکی از کارآمدترین نیرو ها‌ی نظام است که سخت کوش و خستگی ناپذیر می‌باشد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: اربعین 98 ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.