جشنواره بازی‌های بومی و محلی در خرم آباد برگزار شد

بازی جشنواره بازی‌های بومی و محلی به مناسبت هفته کودک در شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  به مناسبت هفته ملی کودک با عنوان صلح، نشاط، بازی جشنواره بازی‌های بومی و محلی در رشته‌های خرس جنگی، لی لی، طناب کشی در شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

فرزانه جمال شرف مسئول ورزش بانوان ورزش وجوانان لرستان گفت: این جشنواره در چهارمین روز هفته ملی کودک با حضورناهید پرویز پور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و استقبال خانواده‌ها و با هدف ایجاد نشاط، شادی و آشنایی کودکان با بازی‌های بومی و محلی همچنین پوشش سنتی لرستان برگزار شده است.

او با بیان اینکه این برنامه به همت هیات انجمن‌های ورزشی خرم آباد و هیات بازی‌های بومی و محلی شهرستان خرم آباد، افزود: طرح‌های ورزش تطبیقی محله محور با دستورالعمل وزارتی از جمله ابعاد این جشنواره بود که با استقبال خوب کودکان و خانواده‌ها نیز همراه شد.

مسئول ورزش بانوان ورزش وجوانان لرستان از استمرار برنامه‌های از این دست در مناطق مختلف برای کودکان خبر داد و گفت: بازی‌های بومی و محلی می‌توانند ضمن آشنایی نسل جدید با نوع بازی‌های سنتی با توجه به ماهیت این بازی‌ها موجب کاهش فقر حرکتی در کودکان شوند.

همچنین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در حاشیه این جشنواره با اشاره به اهمیت توجه و تربیت کودکان از آن‌ها به عنوان سرمایه‌های جامعه یاد کرد و برضرورت تربیت کودکان بر اساس موازین و دستورات اسلامی و دینی تاکید کرد.

ناهید پرویز پور همچنین نقش مادران و خانواده‌ها در تربیت نسل آینده را اساسی و بنیادی دانست.

منبع: برنا

انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی با عنوان صلح، نشاط، بازی در خرم آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.