ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

انتخاب پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۱/ چله عشق برای آثار ماندگار عاشورایی

در هفته گذشته مدیرکل یونسکو پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد.

پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد/ معیار‌های انتخاب ناشر نمونه ۹۷ اعلام شد

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در هفته گذشته در حوزه ادبیات کشور رخ داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد

«ادره آزوله» مدیرکل یونسکو، «تفلیس» - پایتخت گرجستان - را به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. انتخاب این شهر به عنوان پایتخت جهانی کتاب سال ۲۰۲۱ به توصیه کمیته مشورتی پایتخت جهانی کتاب صورت گرفته است. نمایندگانی از انجمن بین المللی ناشران، فدراسیون بین‌المللی انجمن کتابخانه‌داران و یونسکو اعضای این کمیته را تشکیل می‌دهند.

«تفلیس» از اجرای برنامه‌هایی برای استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و ابزار‌های قدرتمند برای تشویق جوانان به کتاب‌خوانی خبر داده است. کتابخانه و فستیوال کتاب برای کودکان، پروژه‌های دیجیتالی- هنری برای تبدیل کتاب به بازی‌های مختلف و بازسازی اولین ساختمان انتشارت گرجستانی از برنامه‌های گرجستان در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

کتابخانه ملی از آثار ماندگار عاشورایی در آیین «چله عشق» تجلیل می‌کند

همزمان با ایام ماه صفر و اربعین حسینی ، آیین «چله عشق» با هدف تجلیل از اسناد هنرمندانی که طی ۱۰۰ سال اخیر در حوزه واقعه عاشورا آثار ماندگاری خلق کرده‌اند، برگزار خواهد شد. در این مراسم از خالقان ۴۰ اثر برجسته‌ای که در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تالیف و پژوهش، هنر‌های تجسمی و ترسیمی، هنر‌های دراماتیک، موسیقی و ادبیات تولید شده تجلیل می‌شود.

پاسخ شهر آفتاب به نامه یکی از ناشران دانشگاهی

روابط عمومی نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در پاسخ به نامه یکی از مسئولان انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی به محمد جواد حق شناس رئیس محترم کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت، مواردی درباره شرایط نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه پر مخاطب من جمله نمایشگاه کتاب، مطرح شده است که متاسفانه به دور از واقعیت است.ضمن استقبال از نقد رسانه‌ها و تمامی صاحب نظران و عموم مردم در جهت بهبود و تکمیل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب، متاسفانه در این مطلب اطلاعات نادرست و خلاف واقع وجود دارد که موجب تشویش اذهان عمومی شده است.

معیار‌های انتخاب ناشر نمونه ۹۷ اعلام شد

بر اساس اعلام دبیرخانه ناشران حائز شرایط می‌توانند اطلاعات و مستندات خود را مطابق با شاخص‌های انتخاب ناشر نمونه که در پورتال معاونت امور فرهنگی و دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی اعلام شده، به دبیرخانه ارسال کنند. ناشران فرصت دارند تا پایان ۳۰ مهر ماه نسبت به ارسال مستندات خود به آدرس میدان بهارستان، ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم، اتاق ۲۴۳ اقدام کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۸۵۱۳۳۴۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.