رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

ارزش سرمایه های دام و طیور کشور ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ارزش سرمایه های دام و طیور کشور بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که صیانت از آن رسالت مهم این نهاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح چهارشنبه با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

علیرضا رفیعی پور در این دیدار اظهار کرد: بسیاری از مشکلات حوزه دام و طیور با برنامه ریزی در حال رفع شدن است.

او با بیان اینکه سرمایه دامی ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که با درآمد نفت برابری می کند، افزود: ظرفیت دام کشور ۵۵ میلیون دام و سبک و سنگین است که بیشتر آن دام سبک است، از این سرمایه باید صیانت کنیم زیرا شغل کشاورزی و دامداری پایدار است و تامین غذای مردم را بر عهده دارد.

رفیعی بیان کرد: ۴۰ سال است با همه مشکلات این سرمایه حفظ شده و با کاهش جمعیت دامی با استفاده از دام اصلاح شده و تغییر الگوی کشت توانسته ایم بیش از ۱۵ میلیون تن انواع فرآورده دامی تولید کنیم این موفقیت با افزایش سطح زیر کشت حاصل شده است.

او یادآور شد: امروز صادرات شیر، عسل، گوشت و مرغ مازاد افزایش یافته است چون ۴۰ هزار نفر در دامپزشکی در خدمت تولید هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی به عنوان بازوی اقتصادی کشور عمل می کند، تصریح کرد: در حوزه تجارت بین الملل با کنترل بیماریهای دام و طیور برای صادرات فرآورده های دامی تلاش می کنیم.

او افزود: بهداشت هزینه محور است به طوری که در سال های گذشته بیماری آنفلوآنزا بین ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان خسارت زد که با ۱۰۰ میلیارد تومان می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

رفیعی پور اظهار کرد: تلفات تب مالت از ۲۵ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر رسیده که یک افتخار است و نشان می دهد اگر در پیشگیری خوب عمل کنیم بسیار صرفه جویی خواهد شد.

انتها پیام/پ

تلفات تب مالت از ۲۵ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر رسیده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار