تشکیل ۳۷۶ پرونده تخلف آرد و نان در استان سمنان

ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده واحد‌های آرد و نان در ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه ۳۳۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۳۷۶ پرونده تخلف واحد‌های آرد و نان با ارزش یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال در نیمه نخست امسال در این استان تشکیل شد.

او افزود: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده واحد‌های آرد و نان در ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳۶ درصد افزایش داشت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال گذشته ۲۵۴ پرونده تخلف از واحد‌های آرد و نان در سمنان تشکیل شد، ابراز داشت: تخلف‌های این واحد‌ها شامل مواردی مانند کم فروشی، فقدان رعایت ساعت کاری و عرضه خارج از شبکه آرد بود که پرونده‌های تشکیل شده به منظور بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

مهدی یحیایی تصریح کرد: ۶ هزار و ۸۶۴ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان سمنان با هدف نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان‌های تولیدی از ابتدای سال تاکنون انجام شد.

او بیان کرد: واحد‌هایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نکنند و نان‌های بی کیفیت به مردم عرضه کنند، با برخورد جدی بازرسان این سازمان مواجه می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه ارتقاء کیفیت نان و برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از مهمترین مصوبه‌ها و اهداف کارگروه آرد و نان استان سمنان است، گفت: باهدف بهبود کیفیت نان‌های تولیدی سمنان دوره‌های آموزشی مختلفی برای متصدیان واحد‌های نانوایی در استان برگزار شد.

یحیایی افزود: ۸۰۱ واحد نانوایی در استان سمنان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۷۲ واحد یارانه پز و ۲۲۹ واحد نیز آزادپز است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام / م

بیش از ۶ هزار مورد بازرسی از نانوایی‌های استان سمنان  در ششماه نخست امسال انجام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار