معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران:

سامانه ثبت درخواست الکترونیکی شهرسازی رونمایی می شود

گلپایگانی با بیان اینکه سامانه ثبت درخواست الکترونیکی شهرسازی رونمایی می شود، گفت:این اقدام هدیه بزرگی است که شهرداری به صاحبان اصلی شهر که همان مردمند، می‌دهد.

پاینده / حد پله از پیاده‌راه با ثبت کد کف گذربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در آیین رونمایی از سرویس‌های هوشمند شهرسازی ضمن تبریک هفته تهران گفت: امروز قرار است از چند خدمت مدیریت شهری به شهروندان در حوزه شهرسازی رونمایی شود و از امروز شهرداری تهران به عنوان یکی از سازمان‌های نوآور وارد مرحله جدیدی از خدمت‌رسانی می‌شود.

او افزود: بعد از گذر از دوره برون سپاری امروز شاهد هستیم ساختار شبکه‌ای در کارهای ما وارد شده و این بدین معنا است که می‌توان ظرفیت‌های محیط را به یکدیگر وصل کرد.

گلپایگانی تأکید کرد: مدل‌هایی مانند تاکسی‌های اینترنتی که در ایران رونق گرفته است مبتنی بر ساختار شبکه‌ای است و این همان نمونه‌ای است که ما را به سمت سیستم‌های باز سوق می‌دهد و باید بدانیم بین سیستم‌های باز و سیستم‌های بسته تفاوت‌هایی وجود دارد که می‌توان به یکی از آن‌ها اینگونه اشاره کرد که سیستم‌های باز بسیار متنوع است و آینده‌ای بهتر را شکل می‌دهد.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: خدمتی که ما آغاز کردیم اگر در 20 سال پیش مطرح می‌شد مقاومت‌هایی در برابر آن مشاهده می کردیم ولی امروزه این اقدام با شتابی فزاینده در حال انجام شدن است و قرار است سامانه ثبت درخواست الکترونیکی شهرسازی رونمایی شود که این هدیه بزرگی است که شهرداری به صاحبان اصلی شهر که همان مردم است می‌دهد.

او با اشاره به این نکته که اطلاعات به صورت برخط در این سامانه قابل مشاهده است، گفت: زمانی شهروندان برای طرح تفصیلی باید به شهرداری‌های مناطق مراجعه می‌کردند که همین مراجعه رانتی را ایجاد کرده بود که امروز خوشبختانه با هوشمندسازی خدمات شهرداری دیگر شاهد چنین رانت‌هایی نخواهیم بود.

گلپایگانی با تأکید بر این نکته که یکی از ویژگی‌های سیستم‌های شبکه سلامت کار است، تأکید کرد: ما با رونمایی از این سیستم به سمت آگاهی و سلامت می‌رویم زیرا تمام اقدام‌های حوزه شهرسازی می‌تواند به شکلی غیر حضوری انجام شود و متقاضیان تنها با استفاده از یک سیستم در منزل می‌توانند درخواست‌های خود را در حوزه شهرسازی ثبت کنند.

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در تشریح بخش‌های سامانه هوشمند خدمات شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی از خدماتی که در این سامانه ارائه می‌شود فعالیت تأیید نقشه است که در سه رکن دستور نقش، کنترل نقشه و گواهی عدم خلاف  تقسیم بندی می‌شود که این اقدام امروز بدون حضور افراد انجام پذیر است.

او ادامه داد: طبقه اضافه و تراکم اضافه با کمک بندهایی که در این سامانه پیش بینی شده است دیگر بر اساس طرح تفصیلی انجام می‌شود و نکته مهم این سامانه موضوع کد کف گذر در کنار املاک است.

گلپایگانی ادامه داد: پیش‌تر ما شاهد بودیم که حد فاصل ساختمان یک ملک با پیاده‌رو و یا ملک همسایه قابل تشریح نبود و برابری نداشت که امروز با ایجاد امکان کد کف گذر دیگر شاهد اقدام‌های غیر معمول در حوزه ساختمان نیستیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار