پیش بینی حضور ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی در مواکب کرمان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: روزانه بیش از چهار هزار وعده غذای گرم در موکب ماهان برای زائران اربعین پخت می‌شود، که پیش بینی می‌شود تا اربعین حسینی بیش از یکصد هزار زائر پاکستانی از خدمات این موکب استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام علی جلالی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان دربازدید از موکب مستقر در ورودی شهر ماهان گفت: در راستای پذیرایی از زائران خارجی بخصوص زائران پاکستانی که از مسیر عبوری استان عازم کشور عراق می‌شوند، این اداره چهار موکب را در محور‌های ورودی شهر‌های بم، ماهان، باغین و سیرجان مستقر کرده است.

او افزود: تا کنون از محل نیات موقوفات استان، بیش از ۴۰ هزار بطری آب معدنی، بیش از ۴ تن برنج، ۳۵۰ کیلو گوشت مرغ با اعتبار یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال به منظور پخت وعده غذای گرم در بین این مواکب توزیع شده که با توجه به نزدیک شدن به اربعین و افزایش ورودی زائران این خدمات نیز افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه امسال در راستای خدمات اسکان، پذیرایی و اطعام زائران، آمار تعداد کاروان‌های داخلی وخارجی ورودی به استان درلحظه به مسئولان مواکب ارائه می‌شود، گفت: علاوه بر زائران خارجی زائران مناطق جنوبی استان و سیستان و بلوچستان با هماهنگی‌های انجام شده نیز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

او گفت: روزانه بیش از چهار هزار وعده غذای گرم در موکب ماهان برای زائران داخلی وخارجی پخت می‌شود، که پیش بینی می‌شود تا اربعین حسینی بیش از یکصد  هزار  زائرپاکستانی از خدمات این موکب استفاده کنند.

مدیر کل اوقاف استان با بیان اینکه تمام سعی ما این است بهترین خدمات میزبانی با فراهم آوردن امکانات رفاهی و پذیرایی را به زائران، امام حسین (ع) ارائه دهیم، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه از دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی اربعین کشور است که با توجه به ارتباط موضوعی و اجرای نیات مرتبط با این ایام می‌تواند نقش به سزایی در تقویت پدیده اربعین داشته باشد.

انتهای پیام/ی

اطعام روزانه ۴ هزار نفر در موکب ماهان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار