باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تناقض آشکار در اظهارات شیخ مردمی اصلاحات

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات که چند روز قبل از عدم ائتلاف حزب متبوعش گفته بود امروز از ائتلاف واحد اصلاح‌طلبان سخن گفته است.

تناقض آشکار در اظهارات شیخ مردمی اصلاح طلب/ آیا مستقل بودن فریب بوده؟ / چه معامله ای در پشت پرده اطلاح طلبان انجام شده ؟به گزارش  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات که چند روز پیش توسط اعضای شورای مرکزی حزب برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مکلف شده بود؛ در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از استقلال خود و حزبش در انتخابات گفت و تأکید کرد حزب مردمی اصلاحات با هیچ جریانی ائتلاف نمی‌کند


حجت الاسلام فومنی: حزب مردمی اصلاحات با هیچ جریانی ائتلاف نمی‌کند


این اتفاق در حالی است که امروز چهارشنبه یکی از خبرگزاری‌های دولتی گفت‌وگویی از دبیرکل حزب مردمی اصلاحات منتشر کرده است که وی در آن دقیقاً برخلاف گفته‌های قبلی خود از توانایی بالای جریان اصلاح‌طلب برای سازماندهی نیروها و ائتلاف واحد گفته است.  

در ادامه متن هر دو گفت‌وگوی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدزارع فومنی را از نظر می‌گذرانید.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگویی با خبرنگار احزاب و تشکل‌هاگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، که ۱۴ مهرماه داشت، در پاسخ به سوالی درباره نتیجه جلسه شورای مرکزی حزب متبوعش، گفت: حزب مردمی اصلاحات لیست مجزا دارد و با هیچ جریانی ائتلاف نمی‌کند. ما به اسم حزب خود در انتخابات شرکت می‌کنیم و به هیچ وجه فعلاً با هیچ جریانی اتلاف نمی‌کنیم.

او در پایان گفت: ما در تهران و تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها نامزد خواهیم داشت و حزب مردمی اصلاحات به صورت مستقل لیست می‌دهد.

اما حجت‌الاسلام فومنی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است: با وجود سازماندهی و انسجامی که اصلاح طلبان دارند به زودی تحت یک ائتلاف واحد در انتخابات حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: اصلاح‌طلبان به لحاظ تاریخی از ساختار مشخص و سازماندهی معقولی برخوردارند و تجربیات موفقی در زمینه تشکل‌سازی و ائتلاف دارند. گروه‌ها و جریان‌های مختلف برای رسیدن به وحدت و ائتلاف همیشه با مشکل مواجه هستند و دلیل آن هم کم توجهی و بی اعتقادی به تحزب است. اما اصلاح طلبان معتقدند راه اداره کشور از مسیر تحزب می‌گذرد و بنابراین از انسجام و همگرایی بیشتری برخوردارند.

دبیرکل حزب مردمی یادآور شد: در مجموع اصلاح طلبان شرایط خوبی دارند و باید مقداری پیش برویم و اوضاع را بررسی کنیم؛ با وجود سازماندهی و انسجامی که اصلاح طلبان دارند به زودی تحت یک ائتلاف واحد قرار می‌گیرند و در انتخابات شرکت خواهند کرد.

البته این اولین بار یا اولین شخصیت اصلاح طلب نیست که در این ایام صحبت‌های متناقضی بیان می‌کند. پیش‌ از این نیز شخصیت‌هایی نظیر سیدمصطفی تاجزاده و سعید حجاریان از شرکت مشروط در انتخابات را مطرح کردند اما برخی دیگر نظیر تاجیک مشاور رئیس دولت اصلاحات و صوفی از وزرای دوران اصلاحات از شرکت قدرتمند و حضور مردم در انتخابات و احترام به صندوق رای گفتند. 

اما نکته آنجاست که هنوز از رئیس دولت اصلاحات که به عنوان لیدر این جریان سیاسی شناخته می‌شود حرف خاصی زده نشده است و او موضعی نسبت به این اختلاف‌نظرها نداشته است.


بیشتر بخوانید: پریشانی اردوگاه اصلاحات برای ائتلاف در انتخابات مجلس/ آیا منتقدان عارف شورای عالی را دور می‌زنند؟


و سوال اساسی آنجاست که به طور واقعی استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس چه خواهد بود؟ آیا لیست امید تکرار می‌شود یا تغییراتی در چینش آنها ایجاد خواهد شد؟ و شاید این اختلافات جنگ زرگری است و پشت‌پرده، اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است که باعث تغییر مواضعی نظیر تغییر موضع جناب فومنی شود.

انتهای پیام/ 

تناقض آشکار در سخنان حجت الاسلام فومنی درباره ائتلاف اصلاح طلبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
هر کس که عالم تر است
هر کس که دین دار تر است
هر کس که شجاع تر است
و هر کس که دلسوز تر است باید وارد میدان شود. این فرد باعث پیشرفت می شود.
هر کسی نباید به خودش اجازه بده تا وارد بخش های مهم کشور شود.
آخرین اخبار