رئیس شورای شهر تهران:

دسترسی به اطلاعات نباید بستر ایجاد رانت شود/ نباید بگذاریم برخی از افراد از عقوبت کارشان فرار کنند

هاشمی گفت: ما نقاطی را داریم که در مسیر هوشمند‌سازی باعث می‌شود برخی از افراد به اطلاعاتی دست پیدا کنند و برخی دیگر محروم بمانند.

دسترسی به اطلاعات نباید بستر ایجاد رانت شود/ نباید بگذاریم برخی از افراد از عقوبت کارشان فرار کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آئین رونمایی از سرویس‌های هوشمند شهرسازی با تاکید بر این نکته که هوشمند‌سازی موضوع با اهمیتی است، گفت: همواره باید در کنار هوشمند‌سازی به این نکته توجه کنیم که دسترسی به اطلاعات برای عده‌ای خاص رانت ایجاد نکند.
 
رئیس شورای شهر تهران افزود: باید تلاش کنیم آمار‌ها در حوزه شهرسازی اعلام شود و زمانی که در شهر تهران ۹۵۰ هزار پارسل وجود دارد که مجموع خانه‌های مسکونی با تجاری رقمی در حدود ۴ میلیون پلاک می‌شود.
 
هاشمی با اشاره به آمار صدور پروانه در پایتخت گفت: اوج صدور پروانه در تهران در سال ۹۱ بود که در آن سال ۲۸ هزار پروانه صادر شد و باید بدانیم که در کل کشور نیز حدود ۱۱۰ هزار پروانه ساختمانی صادر شده که این رقم برای تهران نزدیک به ۱۱ هزار پروانه بوده است.

او ادامه داد: طبق گزارش ها  آمار استفاده کنندگان از فرایند هوشمند‌سازی شده تنها ۱۰ هزار نفر بودند و زمانی که ما به روند صدور پروانه نگاه می‌کنیم نقس شهرداری‌ها را در این حوزه پر رنگ می‌بینیم.
 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نقش دفاتر خدمات الکترونیک در صدور پروانه گفت: بخش دیگری از پروانه‌های ساختمانی در دفاتر خدمات الکترونیکی صادر می‌شود که آمار‌ها نشان می‌دهد دفاتر خدمات الکترونیکی در بازه زمانی ۵۰ روزه پروانه صادر می‌کنند که آمار‌های میدانی نشان می‌دهد این بازه زمانی عددی در حدود ۳۵۰ روز است.
 
هاشمی تاکید کرد: عدد ۳۵۰ روز زمان صدور پروانه نشان می‌دهد، در جایی بیرون از شهرداری مردم برای برخی استعلام‌ها منتظر می‌مانند و از این رو ما باید به مردم کمک کنیم که این بازه زمانی کاهش پیدا کند.
 
او تصریح کرد: خواسته من از مدیریت شهری این است که با هوشمندسازی کاری کنیم که مشکلات مردم با دستگاه‌های اجرایی کاهش پیدا کند و موضوع زجر‌آور دیگر برای مردم موضوع پایان کار است که به مردم وعده ۱۴ روزه پایان کار داده می‌شود، اما من فردی را می‌شناسم که ۲ سال است هنوز پایان کار نگرفته است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: باید پرسید که مبنای آن ۱۴ روزی که برای صدور پایان کار اعلام می‌کنند کجاست و به اعتقاد من مشکل مردم بازی با انگشت و کیبورد نیست و مشکل اساسی مردم این است که از آن‌ها می‌خواهیم که بروند و استعلامات مربوطه را اخذ کنند.

هاشمی تاکید کرد: باید به سوالی در حوزه هوشمند‌سازی خدمات اشاره کرد و آن سوال این است که آیا هوشمند‌سازی می‌تواند مسیر سوء استفاده برای برخی از افراد زا ایجاد کند یا خیر.
 
او تاکید کرد: ما در مدیریت شهری نقاطی را داریم که در مسیر هوشمند‌سازی باعث می‌شود برخی از افراد به اطلاعاتی دست پیدا کنند و برخی دیگر از افراد از به دست آوردن آن اطلاعات محروم شوند.
 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به پرونده‌های ماده ۱۰۰ گفت: باید حواسمان باشد که در جابه‌جایی این سیستم‌ها عده‌ای که در گذشته ساخت و ساز‌های غیرمجاز کرده‌اند بتوانند سوء استفاده کرده و از عقوبت کارشان نیز فرار کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار