فرمانده نیروی دریایی سپاه مطرح کرد؛

وحشت دشمن از قایق‌های تندرو ایران/ماجرای مشت محکم سپاه به نظامیان آمریکایی‌ها در خلیج فارس

سردار تنگسیری گفت: در یک و سال نیم اخیر موفق شدیم در دریا مشت محکمی به آمریکایی‌ها بزنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار علیرضا تنگسیری صبح امروز در ششمین همایش ملی شناور‌های تندرو در زیباکنار اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه افتخار دارد پدیده شناور‌های تندرو را رقم بزند و اینکه امروز توانستیم ششمین همایش شناور‌های تندرو را در استان ولایت‌مدار گیلان داشته باشیم خداوند را شاکریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای شروع همایش شناور‌های تندرو تا امسال توانستیم پیشرفت ۱۰ برابری داشته باشیم و از سال گذشته تا امسال نیز ۲۰ درصد پیشرفت داشتیم که نشان‌دهنده فعالیت فرهیختگان و دانشگاهیان در بحث شناور‌های تندرو است.

او تصریح کرد: این همایش در محور راهبردی ۳۸ مقاله، محور تاکتیکی ۷۵ مقاله و محور تکنیکی ۲۶۰ مقاله دارد و دانشگاه امام خامنه‌ای، سازمان صنایع دریایی دانشگاه تهران، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه با آن مشارکت دارند و ۳۸۹ مقاله نیز به ششمین همایش شناور‌های تندرو ارسال شده است.

سردار تنگسیری با اشاره به دستاورد‌های این همایش گفت: افزایش چشمگیر تعاملات بین دانشگاه، صنعت و کاربر، شناساندن شناور‌های تندرو به جامعه، تجاری کردن شناور‌های تندرو و حتی صادرات به سایر کشور‌ها و پیگیری مطالبات و رفع نیاز‌های حوزه دریایی با همکاری دانشگاه‌ها و سازمان صنایع دریایی است.


بیشتر بخوانید: دریادار تنگسیری:رضایت دشمن از ما یک خیال خام است/رونمایی از شناور‌های تندرو با سرعت ۹۰ نات


فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: باید با تکیه بر جوانان مومن و انقلابی و نگاه خوشبینانه به آینده انقلاب و جوشاندن چشمه‌های علم و دانش در تمام حوزه‌های دفاعی کشور همت کنیم تا رستاخیز علمی در کشور اتفاق افتد و در تمام حوزه‌های دفاعی بتوانیم کاری کنیم تا جهانیان متحیر شوند.

او با اشاره به اینکه شناور‌ها نه تنها در عرصه نظامی بلکه عامل موثر در گسترش اقتصاد مقاومتی در سواحل شمال و جنوب هستند خاطرنشان کرد: با لطف خدا و تربیت نیرو‌های انسانی شجاع و انقلابی گام بعدی را برمی‌داریم.

سردار تنگسیری گام بعدی در حوزه ساخت شناور را اختفای آنان دانست و بیان داشت: اگرچه سال‌هاست در زمینه شناخت بدنه شناور‌ها کار می‌کنیم، اما باید فراتر برویم و در گام دوم، اختفای شناور و هوشمندسازی آن ایده ماست که باید به آن توجه کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه از اعلام خبری خوش در رابطه با موتور شناور‌ها در آینده نزدیک خبر داد و افزود: باید در دانشگاه‌ها در رابطه با کوچکی جثه شناور‌ها کار کنیم و نیروی دریایی سپاه روی بدنه شناور‌ها و شکل‌های مختلف آن کار کرده و قدم‌های بزرگی برداشته است.

او با تاکید بر اینکه روی واترجت کردن شناور‌ها در عمق کم کار شده است تصریح کرد: نیرو‌های ما موفق شدند واترجت را در درون کشور تولید کنند و از آن جایی که امروزه احساس خطر می‌کنیم لذا لازمه نبرد ما تولید شناور‌ها و خودکفا شدن در این رابطه است.

سردار تنگسیری با بیان اینکه ما با شناور‌های تندرو می‌توانیم مشت محکمی به استکبار جهانی بزنیم گفت: در یک و نیم سال اخیر در درگیری با استکبار جهانی در خلیج فارس موفق شدیم ۶ سیلی محکم به آمریکایی‌ها بزنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بالاترین سلاح ما در گذشته آرپی‌جی و سرعت آن حداکثر ۵ گره بود، اما هم‌اکنون روی ۴۰ گره کار می‌کنیم ابراز داشت: قرار است گام بعدی روی سرعت ۱۰۰ گره کار کنیم.

او خاطرنشان کرد: با تغییراتی که روی بدنه شناوری با ۴۰ گره سرعت انجام دادیم توانستیم سرعت آن را به ۵۷ گره برسانیم و در یک و نیم سال درگیری با آمریکایی‌ها موفق شدیم ۴ فروند شناور آمریکایی و بیش از ۲۵ نظامی آنان را بزنیم.

سردار تنگسیری قایق‌های تندرو را پدیده‌ای عنوان کرد که دشمن از آن هراس دارد و تصریح کرد: کار، طراحی و زحمات نخبگان این عرصه سیلی محکمی به دشمنان است؛ در حال حاضر بالاترین سرعت شناور‌های آمریکایی ۴۵ گره است که ما ۲ برابر این سرعت را داریم.

وی افزود: کوچکی جثه و پنهان کردن شناور، آبخور بسیار کم و حضور در دریای مواج از ایده‌های ما در این رابطه است که در آینده به کمک دانشگاه‌ها آن را محقق می‌کنیم و در حال حاضر با ۳۳ دانشگاه کشور ارتباط داریم و هر نخبه و دانشگاهی که بخواهد به ما کمک کند از آن استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/پ

رونمایی از قایق های تندرو

برچسب ها: ارتش ، وزارت دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.