تاکید استاندار گیلان بر حمایت بیشتر از واحد‌های تولیدی

استاندار گیلان گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل سبب بسته شدن واحد‌های تولیدی نشوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در ستاد توسعه شهرستان شفت گفت: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل این است که سبب بسته شدن هیج واحد تولیدی نشوند.

او با اشاره بر لزوم برنامه ریزی برای برون رفت از مشکلات و محرومیت‌های شهرستان شفت افزود: خوشبختانه در گام‌های نخست مدیران شهرستانی همگام با مدیران استان تلاش‌های خوبی برای شناسایی و اصلاح آسیب‌ها و مشکلات متناسب با نیازمندی‌های شهرستان به انجام رساندند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمینی این استان در مراحل نهایی تصویب قرار دارد، اظهار داشت: بر اساس همین سند اولیه، سند توسعه شهرستان شفت تهیه شده که متناسب با نیازها، ظرفیت سنجی‌های لازم صورت گرفته که مهمترین این ظرفیت‌ها کشاورزی و گردشگری و صنعت است.

زارع ادامه داد: تولید برنج، گل و گیاه و دامپروری و همچنین بخش‌های مختلف صنعتی در سند توسعه شهرستان شفت مورد توجه قرار گرفته است.

او با تأکید بر لزوم تهیه برنامه جامع گردشگری شهرستان شفت بیان کرد: دولت به شاخص‌های تعیین شده برای توسعه یافتگی توجه ویژه‌ای دارد، لذا ضروری است که همه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام دهند.

استاندار با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین انتظارات ما از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل این است که سبب بسته شدن هیج واحد تولیدی نشوند، گفت: باید برنامه فراگیر در راستای اشتغالزایی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرستان‌ها اجرا شود.

زارع از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا به صورت مستمر به شهرستان شفت سرکشی کنند و در اجرای پروژه‌ها و طرح‌هایی که با فعالیت‌های آن دستگاه همسو است، همکاری‌های لازم را انجام دهند.

او خواستار فعال شدن واحد‌های نیمه‌فعال و راکد شهرستان شفت شد و تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های پیشنهادی جهت فعال شدن واحد‌های راکد شهرستان شفت را ارائه دهد.

ستاد استانی هماهنگی توسعه شهرستان شفت به عنوان شهرستان پایلوت استان در طرح ۳۱شهرستان منتخب کشور ستادی است که با دستور وزارت کشور با هدف محرومیت زدایی از این مناطق در اواخر سال ۹۷ تشکیل و در سطح ملی برنامه‌های آن پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ع

برگزاری جلسه ستاد توسعه شهرستان شفت به ریاست استاندار گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.