افزایش مهد‌های کودک در مناطق کم‌تر برخوردار مازندران/ دریافت بالاتر از ۶۰۰ هزار تومان از سوی مهد‌ها تخلف است

سرپرست بهزیستی مازندران، از افزایش تعداد مهد‌های کودک ها در مناطق کمتر برخوردار شهر‌های استان خبر داد.

جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه درحاشیه آیین افتتاح مهد کودک مهرزاد در منطقه رضوان ۳۸ آمل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: تاکنون ۳۳ محله پرآسیب در مازندران شناسایی شده و تاکنون ۲۶ مهدکودک حاشیه شهری و مرکز خدمات اجتماعی افتتاح شده است.

او افزود: در شهرستان آمل پیش از این نیزمهد کودک در محله امت آباد دیگرمنطقه کمتر توسعه یافته شهری راه اندازی و کودکان این منطقه را زیرپوشش خدمات رایگان و حمایتی خود دارد.

سرپرست بهزیستی مازندران، با بیان اینکه همه خدمات دراین مهد‌ها کاملا رایگان است، گفت: خدمات ارائه‌ای به این مهد‌ها از پیش دبستانی و نگهداری از کودکان به همراه یک وعده غذای گرم از محل یارانه که سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند، تامین می‌شود.

باقری همچنین درخصوص دریافت مبلغ‌هایی که مهد کودک‌های استان از خانواده‌ها دریافت کردند، گفت: تاکنون گزارشی از خلاف تعرفه‌ای که مهد کودک‌ها دریافت کردند به بهزیستی ارسال نشده و اگر مواردی هم باشد قطعا با خاطیان برخورد خواهد شد.

او افزود برابر تقسیم بندی وسطح بندی مهدکودک‌هایی تا ۴ ستاره که اکنون بالاترین حد در مازندران است، برای بچه‌های شیرخواره حدود ۴۵۰ هزارتومان و مهد‌هایی با ستاره‌های کمتر تا ۳۵۰ هزار تومان است.

سرپرست بهزیستی مازندران، گفت: که با موافقت هیات امنای مهدکودک‌ها هر مهد تا ۳ فوق برنامه می‌تواند داشته باشد و به ازای هر فوق برنامه تا سقف ۵۰ هزار تومان می‌تواند به عنوان شهریه اضافه قانونی دریافت کند.

باقری افزود: درنهایت بالاترین سقفی که برای مهدکودک‌ها با امکانات وفوق برنامه‌هایی که دارند، تا سقف ۶۰۰ هزارتومان قانونی هست و بیشتر از آن تخلف است ودرصورت گزارش و شکایت خانواده‌ها به طور حتم با مدیران مهد‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/س

تعداد مهد‌های کودک درمناطق کمتربرخوردار استان

برچسب ها: بهزیستی ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار