آموزش مفاهیم شهروندی به دانش آموزان

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت:تدریس کتاب "کلاس شهر" با هدف آموزش مفاهیم شهروندی به دانش آموزان سال اول ابتدایی به صورت پایلوت در ۴۰ مدرسه ابتدایی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

احمد رضایی، رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  گفت: تدریس کتاب "کلاس شهر" با هدف آموزش مفاهیم شهروندی به دانش آموزان سال اول ابتدایی توسط معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به صورت پایلوت در ۴۰ مدرسه ابتدایی شهر اصفهان برگزار می‌شودکه اگر این طرح تا پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در این مدارس موفق باشد سال آینده کلاس شهر کتاب درسی دانش آموزان سال اول ابتدایی خواهد بود.

او در این رابطه گفت: اولین نشست تخصصی پیرامون "کلاس شهر"، پنجشنبه ۱۸ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۲ در هنرسرای خورشید منطقه ۷ شهرداری اصفهان با حضور ۴۰ معلم و مدیر مدارسی که زیر پوشش این طرح هستند، برگزار می‌شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: به دلیل اهمیت این برنامه در این نشست رییس و معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، تعدادی از معاونین مناطق مختلف آموزش و پرورش استان اصفهان و معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان حضور دارند.

او ادامه داد: در این جلسه مسوولین درمورد اهمیت و ضرورت این طرح و نویسندگان کتاب کلاس شهر در مورد نحوه تدریس دروس صحبت می‌کنند.

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از این به بعد اینگونه جلسات به صورت ماهیانه برگزار خواهد شد، گفت: در این جلسات مدارس با قسمت‌های مختلف توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان مثل پسماند، معاونت حمل و نقل و ... آشنا می‌شوند و نقاط قوت و ضعف آن را برای تدریس بهتر دروس کتاب کلاس شهر می‌شناسند.

رضایی با بیان اینکه طرح کلاس شهر می‌خواهد رفتار شهروندی را تغییر دهد، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسات ایجاد دغدغه برای مسائل شهری در معلمان است که به واسطه آن ها، دانش آموزان و خانواده هایشان دغدغه‌مند و حساس می‌شوند

او ادامه داد: یکی از دغدغه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، آموزش فرهنگ شهروندی است، زیرا ارتقای سطح فرهنگ شهروندان می‌تواند در دستیابی به جامعه آرمانی کمک کند.
 
انتهای پیام/ی
 

تدریس کتاب "کلاس شهر" با هدف آموزش مفاهیم شهروندی به دانش آموزان سال اول ابتدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار