افشاگری بزرگ مسی / خسته شده بودم، می‌خواستم از بارسلونا جدا شوم!

لیونل مسی، کاپیتان ۳۱ ساله بارسلونا در مصاحبه‌ای مفصل در مورد تمامی مسائل پیرامون خود صحبت کرده است؛ از نیمار تا جدایی رونالدو از رئال و لیگ قهرمانان.

افشاگری بزرگ مسی / خسته شده بودم، می‌خواستم از بارسلونا جدا شوم!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در تابستان امسال اخبار و شایعات زیادی حول محور نیمار، ستاره برزیلی و ۲۷ ساله پاری سن ژرمن وجود داشت و علیرغم تمامی گمانه زنی ها، وی در آخر نه راهی بارسا و نه راهی رئال مادرید شده و در پاریس ماندگار شد. لیونل مسی علاقه زیادی دارد تا دوباره با نیمار همبازی شود و حتی چندی قبل نیز مدعی شد شاید مدیریت بارسلونا تمام تلاش خود را برای خرید این بازیکن انجام نداده است. لیونل مسی اخیرا مصاحبه‌ای مفصل با رادیو کاتالونیا انجام داده و در مورد ماجرای نیمار، جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و البته ناکامی سال‌های اخیر بارسلونا در لیگ قهرمانان صحبت کرده است.

ماجرای نیمار: صادقانه بگویم تصور می‌کردم اگر انتقال نیمار به بارسلونا در تابستان امسال نهایی نشود، او حتما راهی رئال مادرید خواهد شد، زیرا احساس می‌کردم وی به دنبال جدایی از پاری سن ژرمن است. خود نیمار در این خصوص صحبت کرده و مدعی شده بود به دنبال ایجاد تغییر در زندگی ورزشی خود و ترک کردن پاریس است. من نیز تصور می‌کردم رئال مادرید و فلورنتینو پرز برای جذب او در تابستان امسال اقدام خواهند کرد.

نیمار یکی از بهترین بازیکنان جهان بوده و باعث می‌شود ما شانس بیشتری برای کسب عناوین داشته باشیم. من نمی‌خواستم به مدیریت بارسا فشار بیاورم، اما من در جریان مذاکرات نبودم. من فکر می‌کنم نیمار خودش نیز از زمان جدایی متوجه شد چه اشتباهی کرده و از همان موقع از تصمیم خود پشیمان بود.

اخراج عثمان دمبله مقابل سویا: تصور اینکه دمبله چنین جمله‌ای را خطاب به متئو لاهوز گفته باشد بسیار دشوار است. برای عثمان دمبله سرهم کردن کلمات و گفتن جملاتی واضح بسیار دشوار است و در آن لحظه قصد من انتقال همین موضوع به داور دیدار برابر سویا بود. ارنستو والورده نیز چنین چیزی را در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی تکرار کرد و در واقع هنوز برای عثمان دمبله، اسپانیش صحبت کردن دشوار است.

لقب خدای فوتبال: این لقب برای من نگران کننده نیست، اما من این لقبرا دوست ندارم. البته می‌دانم آن‌هایی که این لقب را به من داده اند نیت بدی نداشته اند و از روی احترام این کار را کرده اند، اما اطلاق لقب "خدای فوتبال" اغراق آمیز به نظر می‌رسد. به خصوص برای فرزندان من که همه چیز را گوش داده و تکرار می‌کنند. آن‌ها به من لئو مسی می‌گویند و اگر چیز دیگری بشوند...

توپ طلا: من نمی‌دانم که آیا دوباره توپ طلا به من می‌رسد یا نه، اما در این مورد ناامید نیستم، جوایز فردی اهمیت دارند، اما در اولویت اول قرار ندارند. من اگر یک سال دیگر را بدون کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا سپری کنم بیشتر ناامید خواهم شد. قهرمانی اروپا هدف همه ما است و ما قصد داریم دوباره جام را فتح کرده و آن را به خانه بازگردانیم. ما فرصت‌های زیادی را از دست دادیم و در این مدت می‌توانستیم قهرمانی‌های بیشتری داشته باشیم، اما یک موضوع اعتقاد ماست و دیگری واقعیت است. این اتفاق رخ نداده و متاسفانه بارسلونا مدت زیادی قهرمان اروپا نشده است.

ماندن ارنستو والورده: شکست مقابل لیورپول تقصیر ما بود و اتفاقی که فصل قبل در خانه رم رخ داده بود دوباره تکرار شد. اما ماندن والورده تصمیم من نبود و باشگاه تصمیم گرفت که والورده به کار خود ادامه دهد و این تصمیم باعث خوشحالی من و کل اعضای رحتکن شد. همانطور که از لوئیس انریکه و همه سرمربیان در گذشته حمایت کرده ایم، این اتفاق در مورد والورده نیز رخ می‌دهد.

شرایط آنتوان گریزمان در بارسلونا: انتقال و بازی بازی کردن در بارسا کار ساده‌ای نیست. ممکن است شرایط از خارج به نظر راحت باشد، اما برای هر بازیکنی که فلسفه بارسلونا را ​​از کودکی نمی‌داند، انتقال به این تیم از خارج بسیار دشوار است. سبک بازی گریزمان متفاوت است، اما شک نداریم که او این کار را انجام خواهد داد، زیرا گریزمان، یک بازیکن بسیار با کیفیت و باهوش است و در پایان با شرایط تیم جدید خود منطبق خواهد شد. این شایعات که من علاقه‌ای به انتقال گریزمان نداشتم دروغ است، من هرگز مشکلی با ورود او نداشتم و پیش از این نیز خواهان حضور وی در بارسلونا بودم.

زندگی همیشگی در بارسلون: "ما به این موضوع فکر می‌کنیم و گرچه شما هرگز در مورد آینده چیزی نمی‌دانید، اما ایده ما این است که در بارسلون بمانیم. نظر من و خانواده من این است که به کارم در بارسلونا خاتمه دهم و این تصمیم ابتدا به خاطر خودم و احساسی که در این شهر دارم و بعد به خاطر زندگی فرزندانم است.

پروژه این فصل بارسا: "اگرچه شروع این فصل برای ما هزینه داشت، اما ما یک تیم با بازیکنان بزرگی داریم و همه به دنبال موفقیت و پیروزی بوده ایم. همه بازیکنان بارسلونا برنده بوده و سعی می‌کنند عناوین را بدست آورند، زیرا این همان چیزی است که هواداران می‌خواهند. در سال‌های اخیر نیز ما همیشه پروژه برنده‌ای داشتیم، اگرچه شکست‌هایی در این دو سال در رم و لیورپول رخ داده، اما این اتفاقات تقصیر ما بوده نه سرمربی.

زبان کاتالونیایی: "من هرگز نتوانستم کاتالونیایی صحبت کنم و همیشه به زبان اسپانیایی صحبت می‌کردم، زیرا من هرگز به زبان کاتالان مسلط نبودم و این اتفاق نیفتاد. اما فرزندانم به زبان کاتالونیایی صحبت می‌کنند. اما من اینجا زمان طولانی تری نسبت به آرژانتین بوده ام و فرزندان من کاتالونیایی هستند.

کلکسیون خانگی: من نمی‌دانم چه تعداد توپ در خانه دارم، اما موزه‌ای مملو از جوایز، توپ طلا و پیراهن در خانه من وجود دارد.

رقابت با کریستیانو رونالدو: "من دوست داشتم او در رئال مادرید بماند، زیرا رقابت با او کلاسیک و ویژه بود و من معتقدم اگرچه رئال مادرید در حال حاضر بازیکنان خوبی دارد، اما جای خالی رونالدو در این تیم حس می‌شود. رئال مادرید همین حالا نیز بازیکنان زیادی دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای هر کسب هر عنوانی بجنگند و آن‌ها تاریخچه‌ای بزرگ دارند. "

 

زمان احتمال خداحافظی از فوتبال: من هر سال شرایط خودم را بررسی می‌کنم تا متوجه شوم در چه موقعیتی قرار دارم. ممکن است از الان بگویم تا ۳۵ یا ۳۶ سالگی، اما در آن مقطع نتوانم بازی کنم.

ژاوی و اینیستا: پیدا کردن دو بازیکن مثل آندرس و ژاوی غیرممکن بود. ما در یک نیمه از زمین ۹۰ ٪ مالکیت داشتیم و وقتی توپ را از دست می‌دادیم طی ۵ ثانیه دوباره صاحب توپ می‌شدیم. ما هافبک‌های دیدنی و جذابی داشتیم و اینیستا و ژاوی بی نظیر بودند و به همین دلیل راه و فلسفه این تیم تغییر کرد.

فکر کردن به جدایی از بارسلونا: به ذهنم خطور کرده بود که زمانی جدا شوم. نه فقط از بارسلونا، بلکه می‌خواستم اسپانیا را ترک کنم. احساس می‌کردم در موضوع مربوط به مالیات با من بدرفتاری می‌شود و دیگر نمی‌خواهم اینجا باشم. اما من هرگز پیشنهادی رسمی نداشتم، زیرا همه از تمایل من به ادامه حضور در بارسلونا اطلاع داشتند. همه می‌دانند که من خواهان ماندن در بارسونا هستم و هیچ مشکلی در مورد آینده و تمدید قرارداد وجود ندارد.

حضور VAR در فوتبال: من VAR را دوست دارم و طرفدار آن هستم، اما شبهات زیادی وجود دارد و هنوز هم به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. تردید‌های زیادی در مورد VAR وجود دارد و این در حالیست که نباید با وجود این تکنولوژی شرایط اینگونه باشد.

رابطه با جوزپ بارتومئو: آخرین بار بعد از بازی با لیورپول بود که ما یکدیگر را ملاقات کردیم و مشکلی بین ما وجود ندارد. ما اخیرا یکدیگر را ملاقات نکرده ایم، زیرا لزومی نداشته است.

بهترین بازی دوران حرفه‌ای و بهترین گل: آن مسابقه که بیشتر از همه به خاطر می‌آورم دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر رئال مادرید است که با دو گل برنده شدیم. من نمی‌دانم آیا آن بهترین بازی من بود یا خیر، اما برای من بی نظیر بود. بهترین گلم نیز آن گلی بود که با ضربه سر در رم وارد دروازه منچستریونایتد کردم.

بهترین مربی دوران حرفه ای: من فکر می‌کنم پپ گواردیولا و لوئیس انریکه بسیار بهم نزدیک هستند.

قوی‌ترین رقیب دوران ورزشی: قبل از جام جهانی ۲۰۱۰ با تیم ملی اسپانیا بازی کردیم و آن دیدار یکی از مسابقه‌هایی بود که تیم رقیب من را متحیر کرد.

بدترین لحظه دوران حرفه ای: فصل ۱۴-۲۰۱۳ که مصدومیت‌های زیادی را تجربه کردم.

بهترین لحظه دوران ورزشی: انتخاب یک لحظه سخت است، زیرا من به اندازه کافی خوش شانس بوده ام، اما فکر می‌کنم دوران حضور پپ گواردیولا یکی از بهترین مقاطع من بود.

منبع:ورزش سه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار