تاکید بر حفظ و نگهداری اسناد ملی به عنوان سرمایه عظیم در کشور

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: اسناد ملی به عنوان سرمایه عظیم در کشور است که باید برای نسل آینده انتقال داده شود.

تاکید بر حفظ و نگهداری اسناد ملی به عنوان سرمایه عظیم در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: حفظ و نگهداری وساماندهی اسناد ملی می‌تواند به عنوان تاریخ این سرزمین، حافظه ملت ایران، گنجینه و ذخایر پرگوهرمعرف هویت ومنشا تلاش برای رسیدن به ایران مغتدر برای آینده باشد که با اتحاد و همبستگی می‌توان رسالت اصلی را درحفظ و در تاریخ کهن ادا کنیم.

او افزود: وظیفه خطیر مسئولان، معرفی تاریخ و اسناد ملی به عنوان سرمایه عظیمی در کشور است که باید برای نسل آینده انتقال داده شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اظهارکرد: جوانان غیور ایران اسلامی توانستند دربرابر دسیسه‌های دشمنان اسلام ایستادگی کرده واجازه ندهند ذره‌ای ازخاک کشور را به تصرف خود دراورند.

بروجردی، بااشاره به غیرت جوانان این مرز و بوم گفت:جوانان غیورایران اسلامی با از خود گذشتگی ازخون خودگذشتند و ما ملت ایران امروز باافتخارازفداکاری و رشادت این جوانان یادمی کنیم.

او تصریح کرد:ملت ایران برخود می‌بالد، که فرزندان این کشور برای حفظ ونگهداری سرزمین ایران اسلامی وحفظ هویت ایرانی دربرابر دشمنان انقلاب مقاومت کردند وامروز شاهد تاریخ کهن وماندگار این دیار هستیم.

بروجردی افزود:دردوران جنگ تحمیلی زنان ومردان ایران اسلامی به صحنه آمده و توانستند تاریخ کهن این مرزبوم را حفظ کنند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت:ماباید از سرمایه عظیمی ملی که در اختیارمان است حراست و حفاظت کرده واین سرمایه که امروز به عنوان میراث ملی ایران شناخته شده را ثبت و نگهداری کنیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به وجود ۱۲ شعبه منطقه‌ای سازمان اسناد وکتابخوانه ملی جمهور‌ی اسلامی ایران، اشاره کرد و افزود:اسناد شمالغرب کشور که در تبریز واقع شده بین دواستان همجواراردبیل وآذربایجان غربی مسئولیت خطیری درجمع اوری، حفاظت اسنادملی دارد.

بروجردی گفت:برای حفظ اسناد باید تمامی دست اندکاران دست به دست هم داده و فضای امن، دمای مناسب، حفاظت فیزیکی وجانوری را رعایت کنند و درحفظ سرمایه عظیم کشور کوشا باشند.

او  خواستار محل مناسب برای ارشیو اسناد ملی در استان آذربایجان شرقی شد.

او افزود:مسئولان استان باید تدبیری بیاندیشند تا فضای استاندارد برای نگهداری اسناد ملی در استان ایجاد شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت:دردولت دوازدهم طبق مصوبه‌ای که و جوددارد باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در حفظ این رسالت عظیم کوشا باشند و همه اسناد تاریخی را به سازمان اسنادملی تحویل دهند.

او  افزود:این اسناد باید طبقه بندی، میکروب زدایی، ترمیم ودرمرحله اخر درقسمت ارشیو ملی حفاظت شود.

بروجردی گفت: با توجه به این که اسناد ملی هویت ایران اسلامی است باید از احتمال خطر آتش سوزی و سایر خطراتی که ممکن است این اسناد را  ازبین ببرد باید همه جانبه مراقب اسناد تاریخی بوده و ازنگه داری اسنادملی درمناز ل خوداری وبه آرشیو اسنادملی واگذار کرد.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز دراین مراسم با اشاره به نقش و اهمیت مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور دراستان اشاره کرد و گفت: این مجموعه از اسناد قیمتی که در بانک‌ها نگهداری می‌شوند جز اسناد باارزش و گران قیمت به شمار می‌روند و باید محل مناسبی برای این اسناد در نظر گرفته شود تا مردم به خصوص پژوهشگران و محققان بتوانند به راحتی به این اسناد دسترسی داشته باشند.

او با بیان اینکه خیلی از اسناد معتبر وقدیمی اعم از اسناد زمین و ملک و قرارداد‌ها در دست افراد عادی و شهروندان است خواستار انتقال این اسناد به مرکز اسناد شمالغرب کشور شد.

پاشازاده مدیرجدید مرکزاسنادوکتابخانه ملی شمال غرب کشور نیز گفت:همه می‌دانیم اسناد ملی حافظه تاریخی است ولازم است دردست اهل تحقیق قرارگیرد.

او افزود:درتلاش هستیم ارتباط اسناد بامرکز تحقیقاتی برقرارشود وبتوانیم پای دانشجویان را به این مکان بازکنیم وازتحقیقات وخلاقیت وابتکار دانش آموختگان استفاده بهینه کنیم.

درپایان جلسه اززحمات چندین ساله محمدحسین آل هاشم مدیرسابق مرکزاسنادوکتابخانه ملی شمال غرب کشورقدردانی وپاشازاده مدیرجدید مرکزاسنادوکتابخانه ملی شمال غرب کشور باحضور مسئولان کشوری واستانی معرفی شد.

انتهای پیام/

اسناد ملی حافظه تاریخی است

برچسب ها: اسنادملی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار