نگا‌ه‌ها به آموزش و پرورش باید بهبود یابد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهیم شاهد شکوفایی کشور باشیم باید نگا‌ه‌ها به این حوزه تغییر یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مهرزاد حمیدی در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پروش استان بوشهر بیان کرد: اکنون در چهل سال دوم انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی گسترده‌ای در کشور هستیم و اگر می‌خواهیم این روند رشد سرعت بیشتری پیدا کند باید نگا‌ه‌ها به آموزش و پرورش تغییر یابد.

او افزود: هیچ نهاد و سازمانی بالاتر از آموزش و پرورش نیست و نهاد‌ها نباید در بحث منابع مالی این وزارتخانه را رقیب خود بدانند بلکه باید برای بهبود شرایط آن تلاش کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر این  امر محقق شد، سند تحول بنیادین هم محقق، و پیشرفت حاصل می‌شود و همان طور که در صنایع مختلف از جمله نظامی سلول‌های بنیادین و دیگر بخش‌های علمی ایجاد شده است.

حمیدی، با تشکر از مدیر کل سابق و سرپرست اداره کل آموزش استان بوشهر بیان کرد: آقای حسینی دوران مدیریتی حساسی را در این چهار ماه پشت سر گذاشت در شرایطی که در دوران انقباض نیروی انسانی و مالی قرار داریم و با همه مشکلات او شرایط را مدیریت کردند.

استان بوشهر جایگاه ۲۷ امتحانات نهایی را کسب کرد

سرپرست سابق اداره کل آموزش و پروش استان بوشهر نیز بیان کرد: این استان در زمینه امتحانات نهایی در بین مدارس دولتی و غیر دولتی جایگاه ۲۷ را دارد و در بین مدارس غیر دولتی جایگاه ۳۲ کشور را دارد.

غلامحسین حسینی گفت: امروزه آموزش و پرورش بیشتر از همیشه نیازمند همراهی و همگامی مسئولان است و نباید درگیر مسائل شخصی شود.

او ادامه داد: آموزش پرورش دیگر توان ندارد که دچار جناح بازی و رانت شود که به هیچ وجه در شان این حوزه نیست.

در مجلس از فرهنگیان حمایت کرده ایم

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در مجلس هر گاه صحبت از حمایت از آموزش و پرورش و جامعه فرهنگی بوده با قاطعیت حمایت کرده‌ایم، زیرا همه ما مدیون این قشر هستیم.

عبدالحمید خدری بیان کرد: در سال‌های حضورم در مجلس هر گاه وزیری برای تایید صلاحیت آمده یکی از پیش شرط هایم بهبود شرایط آموزش و پروش استان بوشهر بوده است که وزرا پس از تایید صلاحیت به قول‌های خود به علت کمبود اعتبار عمل نکردند.

او ادامه داد: امیدواریم با تحقق طرح رتبه بندی معلمان بتوانیم تا حدودی از شرمندگی جامعه آموزش و پرورش در بیاییم.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به وجود نیروهای توانمند در استان بوشهر، افزود: در شان این استان نیست که در رتبه‌های پایین ارزیابی‌های آموزش و پرورش باشد.

خدری گفت: آموزش و پرورش استان بوشهر درگیر سهم خواهی جناح‌های مختلف شده است و این به هیج عنوان در شان آموزش و پرورش نیست و ما با همه توان به دنبال برطرف کردن این مشکل هستیم.

او از مدیرکل جدی آموزش و پروش استان بوشهر خواست برای جبران کمبود تجهیزات و امکانات مدارس، و برای بهبود جایگاه آموزش پرورش استان تلاش کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر می‌خواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم باید نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند.

محمد باقر سعادت بیان کرد: امروز اگر مدیری منصوب می‌شود، همه ما باید به او کمک کنیم.

اعتبارات کاهش آسیب اجتماعی به آموزش پرورش اختصاص یافت

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار بوشهر نیز بیان کرد: اعتبارات کاهش آسیب اجتماعی با هدف ایجاد توازن در بخش‌های مختلف به آموزش و پرورش اختصاص یافت.

مجید خورشیدی افزود: یکی از ویژگی خاص آموزش و پرورش این است که مبتنی بر نیروی انسانی انجام می‌شود که موجب می‌شود باعث تمایز این بخش از دیگر بخش هاست.

او گفت: استان بوشهر قدمتی طولانی در حوزه آموزش دارد و جزء اولین استان‌هایی است که نظام نوین آموزشی در آن محقق شده است.

معاون آموزش و پرورش بیان کرد: اکنون نا برابری‌هایی وجود دارد که تفاوت‌های فاحشی بین مدارس ایجاد کرده است.

علیمراد کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: سعی می‌کنم با توان مضاعف بهترین‌ها را برای فرهنگیان رقم بزنم و اگر زمانی احساس کنم کارایی مناسب ندارم این سمت را تحویل می‌دهم.

در این مراسم با قدردانی از خدمات غلامحسین حسینی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی به عنوان مدیرکل معرفی شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.