طی ۶ ماه نخست امسال صورت گرفته است؛

تولید ۲۶۶۰۰ تن شیر توسط موسسه دامپروری قدس رضوی

مدیر عامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی از تولید ۲۶ هزار ۶۰۰ تن شیر توسط این موسسه طی ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۸ خبر داد.

تولید ۲۶۶۰۰ تن شیر توسط موسسه دامپروری قدس رضویآرش فرزادنیا مدیر عامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به تعداد دام میانگین شیر تولیدی از ابتدای سال جاری، هر دام شیری روزانه ۳۸.۷ کیلوگرم شیر تولید کرده است.

او تصریح کرد: میانگین تولید دوشا در دوره ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۷.۹ کیلوگرم بوده است، حدود یک کیلو افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر عامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی درباره مهم‌ترین اقدامات این موسسه از ابتدای سال جاری در زمینه تولید شیر گفت: افزایش کیفیت شیر از طریق کاهش بار میکروبی و تغییر جیره‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی و محیطی، از جمله این موارد به شمار می‌رود.

فرزادنیا افزود: همچنین از روش‌های روز جیره‌نویسی دنیا برای رساندن شیر به سطح ایده‌آل چربی و پروتئین استفاده شده است.

او از افزایش کیفیت نگه‌داری و کاهش دمای نگه داری شیر به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص محصول شیر یاد کرد.
 
 مدیر عامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی گفت: این موسسه همچنین اقدامات خوبی را برای بهبود کیفیت شیر از نظر شاخصه‌هایی نظیر چربی، پروتئین، کاهش بارمیکروبی، کاهش سلول‌های سوماتیک و آفلاتوکسین انجام داده است.

فرزادنیا با اشاره به گستره فروش شیر تولیدی این موسسه افزود: موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی نخستین دارنده گواهی‌نامه شیر IMF GRADE یا شیر مناسب برای تولید شیر خشک نوزاد است و به همین دلیل بخشی از شیر تولیدی را به کارخانه پودر شیر خشک مشهد ارسال می‌شود.

مدیر عامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی گفت: علاوه بر این شیر تولیدی در واحد‌های موسسه به کارخانه‌های لبنی بزرگ در سطح استان‌های خراسان رضوی، شمالی، گلستان و تهران به فروش می‌رسد.

فرزادنیا با اشاره به واحد‌های زیر مجموعه موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی افزود: این موسسه تعداد ۸ واحد شامل ۶ واحد پرورش گاو شیری، یک واحد پرواری و یک واحد گوسفند‌داری دارد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

تولید ۲۶۶۰۰ تن شیر توسط موسسه دامپروری قدس رضوی در شش ماه نخست سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار