جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

تصویب کلیات تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در کمیسیون امنیت ملی/ روزانه حملات سایبری بسیاری علیه سازمان‌های امنیتی ایران صورت می‌گیرد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در کمیسیون متبوع خود خبر داد.
سیدی/ کلیات تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسید/ روزانه حملات سایبری بسیاری علیه سازمان‌های امنیتی ایران صورت می‌گیردمحمد جواد جمالی نوبندگانی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، اظهار کرد: یکی از سازمان‌هایی که کشور ما در شرایط فعلی به وجود آن نیازمند است پدافند غیر عامل است.

او افزود: ما در معرض جنگ‌های سایبری بسیاری قرار داریم و آمریکا و حتی اروپا به جای در دستور کار قرار دادن جنگ نظامی این گونه ما را هدف می‌گیرند چرا که روزانه ده‌ها حمله سایبری به بانک‌ها، سازمان انرژی اتمی، تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی کشورمان صورت می‌گیرد.

جمالی ادامه داد: در دیدار مسئولان پدافند با رهبر انقلاب ایشان تاکید داشتند که باید سازمان پدافند غیر عامل شکل بگیرد و در برنامه ششم توسعه نیز ذکر شده که باید از مقداری از بودجه برای تشکیل چنین سازمانی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: کمیته مشترک هیئت نظارت و قوه قضاییه برای اتخاذ تصمیمات درباره پرونده نمایندگان تشکیل می‌شود 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: اخیرا این مسئله در کمیسون امنیت ملی مطرح شده و مخالفان معتقدند که این طرح نیاز به چکش کاری بیشتری دارد و ممکن است، چون طرحی برای تشکیل یک سازمان است مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی باشد.

او در پایان گفت: مخالفان و موافقان این طرح جملگی به تاسیس سازمان پدافند غیر عمال اعتقاد دارند و معتقدند که باید جزئیات آن چکش کاری بیشتری شود، در نهایت کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در جلسه کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار