حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عدم‌خام‌فروشی و حمایت از کالای ایرانی زمینه‌ای برای اشتغال‌زایی است

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: عدم‌خام‌فروشی و حمایت از کالای ایرانی یعنی ایجاد زمینه برای اشتغال‌زایی که با توجه هرچه بیشتر مسئولان این مهم به واقعیت تبدیل شود.

عینی//عدم‌خام‌فروشی و حمایت از کالای ایرانی زمینه‌ای برای اشتغال‌زایی استسیده‌فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه جدید دولت در مورد افزایش تعرفه صادرات مواد خام معدنی، گفت: مجلس دهم از همان روز‌های آغاز به کار نسبت به خام‌فروشی بی‌رویه مواد اولیه حساس بود و در این رابطه تذکرات بسیاری هم داده شد و پیگیری‌هایی هم صورت گرفت.

او افزود: از یک سال و نیم پیش که نرخ ارز رشد فزاینده‌ای پیدا کرد، حساسیت‌ها نسبت به خام‌فروشی بیشتر شد، زیرا در این ایام باید تغییر و تحولاتی در اقتصاد کشور انجام می‌شد تا با فرآوری مواد خام به کالا‌های مختلف، ارزش افزوده بیشتری به دست بیاید، هرچند خیلی پیش از این باید تعرفه صادرات مواد خام معدنی افزایش می‌رفت، اما مطمئناً این تصمیم در این شرایط موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: فروش مواد خام فسادآور است/ افزایش تعرفه صادرات مواد خام موجب اشتغال‌زایی می‌شود 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت باید کمک کند تا زنجیره تولید و ارزش افزوده حاصل از آن روز به روز افزایش پیدا کند، زیرا اگر این مسیر به‌طور واقعی دنبال شود آنگاه می‌توان به رقابت کالا‌های ایرانی با نمونه‌های مشابه خارجی امیدوار بود.

حسینی تاکید کرد: عدم‌خام‌فروشی و حمایت از کالای ایرانی یعنی ایجاد زمینه برای اشتغال‌زایی که امیدوارم با توجه هرچه بیشتر مسئولان این مهم به واقعیت تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار