دمشق عملیات قریب‌الوقوع ترکیه در سوریه را محکوم کرد

دولت سوریه هشدار داد آغاز تجاوز به خاک این کشور، آنکارا را در صف تروریست‌ها قرار می‌دهد و ضربه‌ای کشنده به روند مذاکرات آستانه خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه تصمیم دولت ترکیه برای انجام عملیات در سوریه را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قانون بین الملل خواند و بار دیگر بر تصمیم خود برای مقابله با تجاوز ترکیه با تمامی ابراز‌های قانونی تأکید کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری سانا گفت: سوریه با شدیدترین لحن، تصمیم تجاوزکارانه ترکیه و گروه‌های نظامی در مرز‌های سوریه را که نقض آشکار قانون بین الملل و نیز قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به حساب می‌آید، محکوم می‌کند؛ قطعنامه‌هایی که تمامی آن‌ها بر احترام به یکپارچگی و حاکمیت سوریه تأکید دارد.

این منبع در ادامه افزود: روش تجازکارانه رژیم اردوغان، بطور واضح، جاه طلبی توسعه طلبانه ترکیه را در سرزمین‌های سوریه نشان می‌دهد که نمی‌توان آن را تحت هیچ بهانه‌ای توجیه کرد و آنچه را که ترکیه در خصوص امنیت مرزهایش ادعا می‌کند، تکذیب می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد سوریه برخی گروه‌های کُرد را به علت وابستگی آن‌ها به پروژه آمریکا، مسئول آنچه در حال رخ دادن است، می‌داند و این مسأله را بار‌ها در دیدار‌هایی که با آن‌ها داشته بیان کرده است.

این منبع در پایان تأکید کرد: سوریه یادآوری می‌کند در صورتی که رژیم اردوغان بر شروع به تجاوز خود پافشاری کند، خود را جزو گروه‌های تروریستی و مسلح قرار داده و بطور قطع، موضع ضامن صلح بودن در روند آستانه را از دست می‌دهد و ضربه‌ای کمرشکن به روند سیاسی وارد می‌کند.

ترکیه اخیرا اعلام کرده قصد دارد به بهانه «مبارزه با تروریست‌ها»، عملیاتی نظامی را در مناطق تحت کنترل کُرد‌ها در شمال سوریه آغاز کند. در پی اعلام این تصمیم ترکیه، آمریکا نیز اعلام کرد در این عملیات از آنکارا حمایت نخواهد کرد، اما نیرو‌های خود را از این منطقه خارج می‌کند. در مقابل شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا قرار دادند، اعلام کردند با هرگونه حمله ترکیه مقابله می‌کنند و واشنگتن را به خنجر زدن از پشت به خود متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار