معاون وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد؛

ضرورت اختصاص بودجه لازم برای ۳۴ هزار اثر ثبت‌شده کشور

جواد واحدی گفت: توجه به ۳۴ هزار اثر ثبت‌شده کشور نیازمند افزایش تامین اعتبار لازم است که تکمیل زیرساخت های آن موجب جذب توسعه سرمایه گذاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جواد واحدی معاون امور مجلس وزارت میراث فرهنگی در نشست تخصصی میراث فرهنگی دامغان به میزبانی فرمانداری این شهر ضمن بیان اینکه توجه به ۳۴ هزار اثر میراثی ثبت‌شده کشور نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است،گفت: قطعا بااعتبارت موجود نمی‌توان این میزان بنا و آثار تاریخی را حفظ کرد و این مهم می‌طلبد تا اعتبارات این وزارت خانه افزایش یابد.

او ضمن بیان اینکه هفت هزار میلیارد ریال اعتبار سال گذشته سازمان میراث فرهنگی بود، افزود: امروز این سازمان به وزارت‌خانه‌ای با حجم وسیع کار تبدیل‌شده است که قطعا می‌بایست این رقم در سال آینده چهار برابر افزایش پیدا کند تا بتواند پاسخگوی نیاز‌های خود باشد.

معاون امور مجلس وزارت میراث فرهنگی ضمن بیان اینکه امروز اکثر کشور‌های در حال توسعه اقتصاد خود را بر روی گردشگری معطوف کردند، ابراز داشت: در کشور جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری وجود دارد که هر کدام آن‌ها در حکم یک مقصد گردشگری است که نمونه بارز آن شهر دامغان که با این قدمت و بیشینه تاریخی که در دل خود نهفته دارد می‌تواند برای بسیاری از گردشگران جالب توجه باشد.

واحدی ضمن بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در هر منطقه می‌تواند موجب جذب توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه شود، تصریح کرد: با ارتقای سازمان میراث فرهنگی به وزارت‌خانه و همچنین تخصیص اعتبارات بیشتر به این حوزه می‌تواند این امید را داشت که اتفاقات خوبی در جذب گردشگران رقم بخورد.

او اظهار داشت: امروز می‌بایست به دنبال افزایش توان اقتصادی از منظر گردشگری باشیم که این مهم به برنامه‌ریزی نیاز دارد تا بتوان از این طریق به توسعه پایدار دست یافت.

انتهای پیام / م

تکمیل زیرساخت‌های گردشگری موجب جذب توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار