شهریاری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رانت خواران پشت پرده دانشجوی دندانپزشکی تقلبی/ تمایل برخی نخبگان برای فعالیت تنها در کلانشهر‌ها

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وقتی فردی خود سرانه در دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شود، قطعا رانت خواری پشت این قضیه رخ داده است.

برخی نخبگان تمایلی به کار غیر کلانشهر ها ندارند/ سهمیه اعضای هیات علمی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگیحسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سهمیه‌های اعمال شده بر اساس قانون اجرا می‌شود که در مقاطع مختلف به دلیل نیاز به تصویب رسیده است و سازمان سنجش قانون را اجرا می‌کند.

او ادامه داد: چند روز پیش وزیر علوم فروش ۲۰۰ صندلی را مطرح کرد که این تخلفات به دلیل سهل انگاری بوده است و قطعا باید برخورد قانونی با افراد متخلف شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به ماجرای دانشجوی دندانپزشکی تقلبی در علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اینکه یک نفر خود سرانه در سر کلاس درس دانشگاه حاضر و مشغول به تحصیل می‌شود قطعا یکسری رانت خواری در پشت این قضیه رخ داده است.

شهریاری تاکید کرد: برخی از نخبگان در حوزه پزشکی بیشتر تمایل دارند در کلانشهر‌ها و مراکز با امکانات بالا مشغول به فعالیت شوند که سهمیه ۳۰ درصد مناطق محروم با هدف رفع نیاز‌های مناطق کم برخوردار به پزشک متخصص اعمال می‌شود.


بیشتر بخوانید: فشار مافیای کنکور برای افزایش ظرفیت پزشکی در صحن مجلس


او بیان کرد: فرزندان اعضای هیئت علمی تنها بر اساس قانون زمانی می‌توانند دانشگاه خود را جابجا کنند که ۹۰ درصد نمره دانشگاه مقصد را کسب کرده باشند و این موضوع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

انتهای پیام /

آخرین جزئیات سهمیه اعضای هیات علمی کنکور پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.