حزب وطن ترکیه: آمریکا باید از پایگاه اینجرلیک محروم شود

رئیس حزب وطن ترکیه گفت بهترین پاسخ آنکارا به تهدیدات دونالد ترامپ در خصوص برنامه حمله آنکارا به شمال سوریه، محروم کردن نیرو‌های آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک است.

رهبر حزب وطن ترکیه: آمریکا باید از پایگاه اینجرلیک محروم شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دوغو پرینچک، رئیس حزب وطن ترکیه گفت بهترین پاسخ آنکارا به تهدیدات دونالد ترامپ در خصوص برنامه حمله به شمال سوریه محروم کردن نیرو‌های آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک است.

پرینچک گفت: «بهترین پاسخ ترکیه به تهدیدات آمریکا همکاری با دمشق و بستن پایگاه هوایی اینجرلیک بر روی نیرو‌های واشنگتن است. آمریکا مانند دشمن در برابر ما رفتار می‌کند و حتی عقایدی در این کشور مطرح می‌شود که باید ترکیه از ناتو اخراج شود».

روز شنبه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد آنکارا قصد دارد در روز‌های آتی عملیات نظامی در شمال سوریه، در شرق رود فرات، انجام دهد تا منطقه مرزی را از شبه نظامیان کُرد که آن‌ها را تروریست می‌داند پاکسازی کرده و یک منطقه امنیتی ایجاد کند.

به دنبال این خبر، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد چنانچه ترکیه در سوریه خارج از محدوده خود عمل کند اقتصاد آنکارا را نابود خواهد کرد. ترامپ گفت آمریکا برای کرد‌های حزب کارگران کردستان ۳۰ هزار اسلحه و تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

دمشق بار‌ها و بار‌ها ورود ترکیه به خاک سوریه را غیرقانونی خوانده و از آنکارا خواسته نیرو‌های خود را به عقب براند. این در حالی است که ساعاتی پیش، رجب طیب اردوغان آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه را با نام عملیات ”چشمه صلح“ اعلام کرد و جنگنده‌های ارتش ترکیه در نخستین اقدام مواضع نیرو‌های کُرد موسوم به سوریه دموکراتیک ”قسد“ را در شهر راس العین در مرز‌های سوریه با ترکیه بمباران کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار