سوءاستفاده قاچاقچیان از زائران اربعین برای قاچاق تلفن‌ همراه + موشن‌گرافیک

افراد سودجو با ترفند‌های مختلف و با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران اقدام به قاچاق گوشی می‌کنند.

نحوه سوءاستفاده قاچاقچیان از زائران جهت قاچاق گوشی + موشن گرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان. با اجرایی شدن طرح رجیستری حالا  برخی از  واردکنندگان موبایل از شگرد جدیدی برای واردات غیرقانونی تلفن‌همراه و دور زدن هزینه‌های گمرکی روی آورده‌اند.  این دسته از افراد حالا زائران  را هدف خود قرار داده‌اند و ظاهراً با اعطای سیم‌کارت رایگان به آنها، مدارکشان را تحویل می‌گیرند و اقدام به ثبت گوشی قاچاق می‌کنند.
 
آن‌ها با گرفتن اطلاعات مسافران واقعی، گوشی‌ها را به اسم آن‌ها وارد می‎کنند. اتفاقی که در برخی موارد بدون اطلاع زائران و در برخی دیگر نیز با رضایت آن‌ها انجام می‌شود.
 
در مورد اول در صورت ثبت سیم‌کارت جدید، پیامکی با سرشماره CRA.ir به خطوط دیگر شخص ارسال می‌شود که با شماره‌گیری ۱۹۵ و یا مراجعه به سایت CRA.ir.۱۹۵ اقدام به ثبت شکایت در بخش  سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کنند.
 
آن دسته از افرادی نیز که با رضایت و در ازای دریافت مبلغی پول اطلاعات خود را در اختیار واردکنندگان قرار می‌دهند و همچنین قاچاقچیان تلفن همراه زیارتی باید بدانند با توجه به فتوای ۹ نفر از مراجع معظم تقلید، هرگونه خرید و فروش اطلاعات مسافران برای ثبت گوشی‌های قاچاق را غیرشرعی اعلام شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار