قلعه فلک الافلاک با بیش از ۳۰۰ هزار بازدید کننده، پر استقبال‌ترین اثر تاریخی لرستان شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر طی نیمه نخست امسال از جاذبه‌های گردشگری این استان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر طی نیمه نخست امسال از جاذبه‌های گردشگری این استان دیدن کردند.

قاسمی  با بیان اینکه ۹۶۶ نفر از این تعداد، گردشگر خارجی بوده اند اظهار داشت: قلعه تاریخی، فرهنگی فلک الافلاک خرم آباد با ۳۹۹ هزار و ۱۲۸ بازدید در بین آثار تاریخی طبیعی لرستان بیشترین استقبال گردشگران را به خود اختصاص داده است.

او تصریح کرد: سیل فروردین ماه امسال موجب خسارت زیادی به برخی اماکن تاریخی، فرهنگی، همچنین تخریب تاسیسات گردشگری لرستان شد و در نتیجه موجب کاهش ورود گردشگران به استان شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه امسال ۸۹۷ هزار و ۳۹۸ نفر در واحد‌های اقامتی استان اقامت داشته اند ادامه داد: هر ساله از ۱۵ خرداد تا پایان شهریور فصل گردشگری سایت دریاچه گهر است که امسال نیز در این مدت بیش از ۲۳ هزار گردشگر به این جاذبه طبیعی مراجعه کرده‌اند.

قاسمی گفت: از ابتدای امسال سه مرکز اقامتی دراستان راه اندازی شده که با بهره برداری از این مراکز، تعداد واحد‌های اقامتی لرستان به ۳۹ واحد با ظرفیت هزار و ۸۱۵ تخت می‌رسد.

او اضافه کرد: با احتساب اقامتگاه‌های بومگردی، ظرفیت اقامتی استان در حال حاضر ۲ هزار و ۱۶۵ تخت است.

تاکنون ۲ هزار ۴۷۷ اثر لرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ر

یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر از جاذبه‎های گردشگری لرستان دیدن کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.